کامیونت برقی سایپا دیزل

اقتصاد ایران: عصر خودرو- وجود آلایندگی های مختلف صوتی و هوا و ... باعث شد تا خودروسازان فکری به حال محصولات خودشان بکنند تا محیط زیست بیشتر از این از دست نرود. این روند اول از خودروها شروع شد بعدتر به موتورها و اسکوترها رسید و حالا نوبت به خودروهای کار و تجاری همانند کامیون ها و کامیونت ها رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سایپا دیزل جدیدترین کامیونت خود را با کمک شریک تجاری خود یعنی فوتون را با خود به نمایشگاه خودرو شیراز آورد. در ادامه نگاهی به این کامیونت 6 تن برقی فوتون نگاهی می اندازیم.

یک پیشرانه الکتریکی 154 اسب‌بخاری و 300 نیوتن‌متر گشتاوری روی این خودرو تجاری سوار شده است. پک باتری های این فوتون، 81.14 کیلووات ساعتی در صورت فول شارژ بودن قابلیت 300 کیلومتر برد حرکتی را برای راننده به ارمغان می آورد.

شارژ کامل این کشنده با جریان برق عادی حدودا 7 تا 9 ساعت زمان نیاز دارد.

در نمای بیرونی خط آبی و لوگویی که داخل آن رنگ آبی کار شده است به ما نشان می دهد با یک خودرو پاک طرف هستیم. رادار سیستم ترمز اضطراری خودکار در زیر سپر قابل مشاهده است.

داخل کابین قسمت وسط صندلی به عنوان زیرآرنجی، کنسول و جالیوانی استفاده شده که سبب ارگونومی بهتر راننده می شود. فضای سر و پا سرنشینان در نوع خود قابل قبول است. دسته دنده به صورت دوار طراحی شده است و در مرکز آن لوگو فوتون دیده می شود.

فضاسازی داخلی کابین در نوع خود قابل قبول است و بر روی داشبورد دو مخزن بزرگ قرار دارد. مانیتور لمسی با سایز متوسط فضای داخلی قدیمی کابین را تا حدی به روز جلوه می دهد. در کنار فرمان حالت های رانندگی E و P دیده می شود که حالت اول برای رانندگی اقتصادی است که با فشردن پدال گاز قدرت کمتری به راننده تحویل داده می شود و باتری ها دیرتر خالی می شوند و حالت دوم حالت قدرت مندتر است که این حالت مناسب کشش بهتر هنگام ظرفیت کامل خودرو است.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این کامیونت می توان به سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، دسته دنده الکتریکی، صفحه کیلومتر نیمه دیجیتالی، مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، چراغ روز، سنسورهای هشدار دهنده میزان باد تایرها (TPMS)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه های جانبی، دستیار کمک حرکت در سربالایی و سیستم تهویه مطبوع دستی سنسور نور، کروزکنترل و ... اشاره کرد.

نویسنده: محمد کمال‌پور

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ