بویری: شکست در مجارستان درس بزرگی برای اسماعیلی بود/ کم کردن وزن بلای جان برادران گرایی شد

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- مربی سازنده کشتی فرنگی خوزستان گفت: حضور در پیکارهای رنکینگ‌دار بوداپست و شکست برابر قهرمان المپیک، درس‌ها و تجربیات ذی‌قیمتی برای سعید اسماعیلی در آستانه المپیک پاریس خواهد بود.

ملک محمد بویری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر کسی که به دوبنده تیم ملی می‌رسد به دنبال موفقیت برای کشورش است و فرنگی‌کاران خوزستانی در مجارستان توانستند مزد زحمات خود را بگیرند. اگر به سهمیه المپیکی ایران در پاریس نیم‌نگاهی بیندازیم از ۳۷ سهمیه، ۵ مورد آن توسط فرنگی‌کاران خوزستانی بدست آمده که باید تمامی مدیران استانی همه تلاش خود را بکار گیرند تا پیش از المپیک با کمک‌های مالی و شرایط استخدامی‌ از این نفرات تقدیر کنند. امیدوارم کشتی به عنوان مدال‌آورترین ورزش کشور، بتواند با کسب مدال‌های متعدد، زمینه شادی و نشاط اجتماعی را برای مردم به ارمغان آورد.

وی در خصوص پدیده کشتی فرنگی خوزستان گفت: سعید اسماعیلی در رده سنی جوانان ۲ سال تحت نظر خودم فعالیت کرد. او جوان مستعدی است که بدن و فیزیک خوبی دارد و در بوداپست توانست کشتی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد. در نقطه مقابل او، محمدرضا گرایی نیز قهرمان بزرگی است و توانست در بازه زمانی یک ساله سه عنوان قهرمانی را در المپیک، جهانی و یک تورنمنت بین‌المللی بدست آورد. شانس کسب مدال برای ۶ نماینده کشتی فرنگی در پاریس دور از ذهن نیست و اسماعیلی هم می‌تواند پدیده المپیک پاریس باشد.

مربی سابق تیم جوانان همچنین در خصوص اشتباه سعید اسماعیلی در مبارزه با حریف کوبایی توضیح داد: این دیدار یک طرفه به سود اسماعیلی در جریان بود و از هر نظر بر حریف برتری داشت، اما مهم‌ترین اشتباه او در لحظات پایانی رخ داد. تا زمان سوت داور نباید دست از مبارزه کشید؛ کشتی ورزش لحظه‌ها است و ثانیه‌ها نیز در تغییر نتیجه تاثیرگذار است و در صورت غفلت ارائه فنون ۴ یا ۵ امتیازی شکست را به پیروزی تبدیل خواهد کرد. باید اسماعیلی از این اتفاق درس بزرگی بگیرد چرا که المپیک کارزار آزمون و خطا نیست.

بویری: شکست در مجارستان درس بزرگی برای اسماعیلی بود/ کم کردن وزن بلای جان برادران گرایی شد

بویری توضیح داد: در رده سنی جوانان سعید اسماعیلی، میثم دلخانی، علیرضا مهمدی و آرش نگه‌داری به عنوان نفرات در مدت ۲ سال زیر نظر من فعالیت داشتند و از توانایی آنان باخبر هستم، در آینده از موفقیت این نفرات بیشتر خواهیم شنید. در تورنمنت ۲۰۲۰ بلغارستان اسماعیلی توانست در دیداری جذاب ژولامان شارشنبیک‌اف دارنده طلای جهان از قرقیزستان را شکست داد که نشان داد او یک پدیده است.

وی در خصوص علت افت برادران گرایی نیز خاطر نشان کرد: به لحاظ ذهنی و فنی محمدرضا و محمدعلی گرایی یکی از مستعدترین فرنگی‌کاران کشورمان هستند ولی آنچه از افت آنان شاهد هستیم بیشتر مربوط به آن است که این دو، طی چند سال اخیر برای سر وزن رسیدن، کیلوهای زیادی کم می‌کردند که این موضوع بلای جان آنان شد.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام امره پولیاک و یانوس وارگا امروز روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با ۲ طلا، ۲ نقره و ۸ برنز و کسب ۱۷۳ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت.

برای تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدحسین محمودی در وزن ۸۷ کیلوگرم و شایان حبیب‌زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ