کاهش آمار غرق‌شدگی با اجرای طرح ساماندهی سواحل

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از اجرای طرح ساماندهی سواحل دریایی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح آمار غرق شدگی در سواحل شمالی و جنوبی کشور کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

مهدی حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت آبی، فدراسیون نجات غریق و غواصی طرح ساماندهی سواحل دریایی را از ۱۵ خرداد آغاز کرد. البته مهم‌ترین رویکرد ما در این فصل جانمایی ناجیان در تفرجگاه‌های از پیش تعیین شده است که بتوانند با حضور خود از جان شناگران حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد ما کاهش میزان غرق‌شدگی در سواحل دریایی کشور است، خاطر نشان کرد: سال گذشته با به کارگیری ناجیان غریق در سواحل شمالی کشور، با کاهش چشمگیر آمار حوادث دریایی روبرو بودیم. آمارهای سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که در استان گیلان ۷۳ درصد، مازندران ۵۰ درصد و خوزستان نیز ۶۹ درصد، کاهش غرق شدگی را نسبت به زمان مشابه آن در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم.

حیدری ادامه داد: آمار این فدراسیون در خصوص غرق‌شدگی مربوط به ایستگاه‌های مجاز ساحلی و استخرهای شنا بوده و به طور قطع سایر آمارها در خصوص رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های کشاورزی از حیطه فعالیت ما خارج است و باید سایر نهادهای استانی در این خصوص پاسخ‌گو باشند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: مهم‌ترین برنامه ما برای نخستین بار اجرای طرح همیار منجی سواحل با بهره‌گیری از ناجیان بومی در استان‌های گیلان، مازندران و خوزستان است.

کاهش آمار غرق‌شدگی با اجرای طرح ساماندهی سواحل

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده هرگونه گواهی فعالیت نجات غریق تنها برای استان مبدا (برگزار کننده) اعتبار دارد و در استان‌های دیگر فاقد مجوز است، اضافه کرد: برگه آمادگی اگر مورد تائید استان مبدا و مقصد باشد، فعالیت ناجی بلامانع است و چنین محدودیتی برای آنان وجود ندارد. در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به علت کمبود نیروی تخصصی، این خلع با حضور ناجی امکان‌پذیر است.

حیدری تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع سنجش ناجیان شرکت در دوره‌های آمادگی سالانه فدراسیون است تا شرایط فیزیکی و توانایی آنان مورد ارزیابی قرار گیرد. در صورت تمدید نشدن دوره آمادگی سالانه اجازه کار برای ناجیان در استخرها وجود ندارد و فعالیت آنان غیر قانونی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ