کاهش هزینه تولید برای کشاورز با توسعه صنایع تبدیلی امکان پذیر است

اقتصاد ایران: رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی استان فارس گفت: هدف اصلی ما در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، کاهش هزینه تمام شده تولید محصول برای کشاورز است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، کریم ذوالفقاری که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی برای افتتاح و بازدید از چند طرح بخش کشاورزی به این استان سفر کرده بود، ضمن بازدید از دو طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، ماموریت این بخش را اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد ارزش افزوده برای کشاورز عنوان کرد.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه استان فارس قطب تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود باید در زمینه توسعه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی تکمیلی نیز کاری را انجام دهیم که از خام فروشی محصول پیشگیری شود.

این مقام مسئول به پروژه های خوبی که در ایام گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیدند اشاره کرد و گفت: در استان فارس شاهد افتتاح چند گلخانه تابع اقلیم بودیم که کار جدیدی است و امیدواریم باعث خیر و برکت برای کشاورزان این استان باشد.

ذوالفقاری اعتبار هزینه شده برای افتتاح پروژه های بخش صنایع تبدیلی تکمیلی کشور را سه هزار و 600 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای 6 هزار نفر اشتغالزایی می شود که در این زمینه صنایع کشاورزی رتبه اول را بین بخش های مختلف حوزه کشاورزی دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در سفر به استان فارس به همراه مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم افتتاح گلخانه تابع اقلیم 30 هزار مترمربعی تولید گوجه فرنگی در منطقه محمودآباد شهرستان شیراز حضور یافت.

وی همچنین از گلخانه شرکت سمیران سلامت واقع در ظفرآباد شیراز که در مساحتی بالغ بر 22 هکتار در زمینه تولید نشاء سبزی و صیفی و گوجه فرنگی فعالیت دارد بازدید کرد.

این مقام مسئول از سردخانه و واحد درجه بندی میوه واقع در شهرک صنعتی شیراز و همچنین کارخانه تک میوه در شهرستان مرودشت که در زمینه تولید رب گوجه فرنگی و ترشیجات و شوریجات فعالیت می کند بازدید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ