انجام رایگان خدمات عید قربان در گیلان/ مردم با ۱۵۱۲تماس بگیرند

اقتصاد ایران: رشت _ مدیرکل دامپزشکی گیلان از آمادگی ۴۲ تیم دامپزشکی در استان برای ارایه خدمات در روز عید قربان خبر داد و گفت: خدمات لازم در مراکز مجاز رایگان انجام می‌شود.

هادی بابایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۴۲ تیم دامپزشکی استان آماده ذبح شرعی و بهداشتی دام سبک و سنگین است، اظهار داشت: این افراد به مراحل تأیید سلامت ذبح و بسته بندی در مراکز مجاز نظارت دارند.

وی بابیان اینکه خدمات دامپزشکی ویژه عید قربان در مراکز مجاز رایگان انجام می‌شود، افزود: مردم استان گیلان برای بهره‌مندی از این خدمات با شماره ۱۵۱۲ می‌توانند تماس بگیرند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان ادامه داد: اداره کل دامپزشکی گیلان و ادارات تابعه در روز عید قربان، در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ عصر آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می‌باشد.

حسینی بابیان اینکه ۱۸ تیم ثابت و ۲۴ تیم سیار روز عید قربان حضور دارند، تصریح کرد: ۲۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ ناظر شرعی در مراکز عرضه، نگهداری و میادین فروش دام فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم برای جلوگیری از انتقال بیماری گوشت قربانی را بلافاصله مصرف نکنند و حتماً ۴۸ ساعت در فریزر و یخچال نگهداری شود.

بابایی گفت: شهروندان جهت پیشگیری از مخاطرات ناشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو، دام خود را در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی جهت ذبح دام و کنترل، بازرسی و معاینه بهداشتی توسط دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه و قربانی دام، از ذبح دام‌ها در معابر عمومی و خیابان و کوچه جدا پرهیز کنند.

بابایی اضافه کرد: دامپزشکان مستقر در مراکز عرضه بهداشتی دام از ذبح دام‌های مبتلا به بیماری جلوگیری و دام مبتلا را قرنطینه و از فروش آن ممانعت به عمل می‌آورند لذا با اعتماد به این مراکز، تنها دام خود را پس از معاینه توسط دامپزشک تهیه کنند.

وی در پایان به محل‌های عرضه دام زنده برای عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: دام زنده در شهرستان رشت، میدان دام کاسپین، جنب کشتارگاه دام نمونه گیلان، شهرستان لاهیجان، حاجی آباد – جنب فرماندهی انتظامی، شهرستان صومعه سرا آسایشگاه معلولین غرب گیلان و شهرستان رودسر، میدان دام رحیم آباد می‌باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ