تماشا کنید: خرس در برابر ببر؛ رویارویی دو شکارچی بزرگ در هند

اقتصاد ایران: بازدیدکنندگان یکی از حفاظتگاه‌های ببرها در هندوستان به تازگی از رویارویی یک ببر ماده و یک خرس فیلم‌برداری کردند.

بازدیدکنندگان یک حفاظتگاه طبیعی در هند به تازگی شاهد صحنه‌ی کمیاب رویارویی یک ببر ماده و یک خرس بودند که نزدیک بود به درگیری منجر شود. این صحنه در ماه آوریل در حفاظتگاه ببر پیلیبیت که منطقه‌ای حفاظت‌شده در ایالت اوتار پرادش شمالی است، دیده شد.

بازدیدکنندگان از این رویارویی فیلم‌برداری و ویدئو را در شبکه اجتماعی ایکس پست کردند. این ویدئو یک ببر ماده (Panthera tigris) را در حال پرسه‌ زدن در جاده‌ای خاکی نشان می‌دهد که ناگهان در مواجهه با یک خرس تنبل (Melursus ursinus) که از میان درختان بر سر راه او ظاهر می‌شود، از حرکت می‌ایستد.

خرس در عرض جاده پرسه می‌زند و در حین تماشای ببر پشت علف‌ها مخفی می‌شود. چند لحظه بعد با حرکت ببر، خرس دوباره ظاهر شده و به دنبال او می‌رود. به گفته‌ی راجیو کومار گوپتا، مقام دولتی بازنشسته:

کمیاب‌ترین صحنه حرکت سریع خرس به سمت ببر ماده است که حالا در حفاظتگاه ببر پیلیبیت ثبت شده است.

در ویدئو، ببر ماده وقتی صدای تعقیب خرس را می‌شنود، سریع سر خود را می‌چرخاند، اما حمله نمی‌کند و سرجای خود می‌ایستد. پس از چند ثانیه از رویارویی دو شکارچی، خرس دوباره به داخل درختان عقب‌نشینی می‌کند. تارا پیری، سخنران زیست‌بوم و حفاظت از دانشگاه سوری بریتانیا می‌گوید:

شکارچیان رأس هرم معمولا نسبت به یکدیگر احترام قائل هستند؛ به‌ویژه اگر هم‌اندازه باشند. ببر زمانی را صرف تماشای خرس کرده است تا به درک بهتری از آن برسد. خرس هم رفتار تهاجمی نشان نداده و بنابراین ببر تصمیم گرفته سر جای خود بایستد.

شکارچیان با قدرت و ابعاد مشابه معمولا از نبردهای غیرضروری خودداری می‌کنند زیرا این نبردها به اتلاف انرژی منجر شده و هر دو طرف را در معرض خطر جراحت قرار می‌دهد. در این نمونه ببر ماده نسبت به درگیر شدن در نبرد بی‌میل است زیرا در زمان رویارویی سرپرست سه نوزاد بود و نمی‌توانست هیچ جراحتی را تحمل کند.

درنتیجه ببر گارد خود را پائین آورد و زمانی که خرس حالت حمله به خود گرفت، تسلیم شد. وقتی ببر تسلیم شد، خرس فورا صحنه را ترک کرد، زیرا او هم تمایلی به مبارزه نداشت و نمایش حالت تهاجمی به معنی نمایش آمادگی در صورت وقوع درگیری بود.

در ماه آوریل یک ببر ماده‌ی دیگر و توله‌هایش، یک کروکودیل را در پارک ملی رانتامبور در ایالت شمال غربی راجستان شکار کردند. ویدئویی که توسط بازدیدکنندگان ثبت شد نشان می‌دهد که چهار ببر از لاشه‌ی کروکودیل تغذیه می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ