تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران معرفی شدند

اقتصاد ایران: نخستین دوره برنامه آموزشی Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران با معرفی تیم‌ها و ایده‌های برتر به پایان رسید.

در مراسمی که روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ماه و با حضور مدیران شرکت سامسونگ، مقامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جمعی از دانشجویان و فعالان حوزه دیزاین و فناوری کشور در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، سه تیم برتر این دوره معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

شرکت سامسونگ از بهمن ماه سال گذشته، با همکاری دانشگاه امیرکبیر برای نخستین بار در ایران برنامه‌ جهانی Solve for Tomorrow خود را به منظور رشد مهارت‌ها و توسعه تفکر دیزاین دانشجویان برگزار کرد.

پروژه Solve for Tomorrow شرکت‌کنندگان را تشویق می‌کند تا از ابزارهای STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) خود برای حل چالش‌ها و همچنین توسعه‌ مهارت‌های مهمی مانند کار گروهی، تفکر انتقادی و خلاقانه کمک بگیرند.

عادله شورابی، مدیر مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در این مراسم با اشاره به نحوه برگزاری این پروژه گفت:

«اولین دوره برنامه Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران، با دعوت و حضور دانشجویان سال اول و دومی که در رده سنی 18 تا 20 سال قرار داشتند، برگزار شد. در این دوره، در ابتدا شرکت‌کنندگان با کمک تسهیلگران و مربیان، یک چالش اجتماعی را انتخاب کردند و پس از آن در قالب ۱۰ تیم، به جست‌وجوی یک راهکار برای حل چالش‌های پیش‌روی خود پرداختند. در طول این دوره چند ماهه، شرکت‌کنندگان مباحث عملی و تئوری متد تفکر طراحی (Design Thinking) را تحت نظر اساتید و مربیان برتر پشت سر گذاشتند تا با فرآیند حل مساله (Problem-Solving) آشنا شوند».

در ادامه این مراسم، هادی بقایی، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت سامسونگ بر لزوم تقویت تفکر طراحی تاکید کرد و گفت:

«تفکر طراحی بیش از یک فرآیند است و یک طرز فکر است. تفکر طراحی تاب‌آوری و مقاومت را به شما می‌آموزد و به شما یاد می‌دهد که شکست‌ها را به پله‌های ترقی تبدیل کنید و به موفقیت برسید. تفکر طراحی، همکاری را تقویت می‌کند و دیدگاه‌های متنوعی را برای ایجاد راه‌حل‌های جامع ارائه می‌دهد. در دنیایی که به طور مداوم در حال تحول است، توانایی نوآوری دیگر یک ضرورت است.»

مدیر ارشد منابع انسانی شرکت سامسونگ به دانشجویان شرکت‌کننده در اولین دوره Solve for Tomorrow اهمیت تاریخی تفکر طراحی را یادآور شد و گفت:

«به تحول آمیزترین اختراعات زمان ما فکر کنید: تلفن هوشمند، اتومبیل‌های برقی، وسایل پزشکی نجات بخش. همه اینها ناشی از اصول تفکر طراحی است. این فناوری‌های نوآورانه، نتیجه کار مبتکرانی است که جرات رویاپردازی داشتند و با شجاعتی مثال زدنی به سمت تحقق این رویاها حرکت کردند. تفکر طراحی برای تمامی افرادی است که اشتیاق به خلق کردن، نوآوری و ایجادِ تغییر دارند و معتقدند که می توانند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند.»

رویداد سامسونگ

مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی و شهروند شرکتی سامسونگ در ایران در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اهداف این شرکت از برگزاری این پروژه گفت:

«برنامه جهانی Solve for Tomorrow یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که با اهداف آموزشی دنبال می‌شود. این پروژه جهانی تاکنون در بیش از ۶۲ کشور جهان برگزار شده است. خوشحالیم که توانستیم اولین دوره این برنامه را در ایران و با همکاری دانشگاه امیرکبیر اجرا کنیم. Solve for Tomorrow یک فرصت آموزشی جذاب برای جوانان است تا در این دوره‌ آموزشی به خوبی مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، کار تیمی، تفکر انتقادی و خلاقیت و نوآوری خود را تقویت کنند. در نخستین دوره این پروژه در ایران حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران حضور داشتند.»

در ادامه مراسم اختتامیه برنامه آموزشی Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران، نتایج ارزیابی تیم‌های دوره اول این برنامه اعلام شد. براین اساس، هیات داوران پس از مشاهده ارائه‌ها و ارزیابی راهکار و نمونه محصول (Prototype) تیم‌ها، در نهایت، سه تیم برتر را معرفی کرد. این سه تیم ایده‌ها و راهکارهایی در بخش‌های مربوط به : بازطراحی تخت‌های بیمارستانی به منظور کاهش جابجایی بیمار، بازطراحی لیوان‌ یکبار مصرف و طراحی نرم افزار مخصوص توان‌یابان ارائه کردند.

در مجموع ۱۰ تیم شرکت کننده، حدود ۶ تیم بر روی چالش‌های حوزه سلامت (با ایده‌هایی همچون تسهیل عملیات احیا، درست کردن سیستمی برای اطلاع رسانی از وضعیت بیمار در بیمارستان، طراحی تخت برای بچه‌های اوتیسم، درست کردن وسیله برای تمیز کردن کف کفش، بازطراحی تخت‌های بیمارستانی به منظور کاهش جابجایی بیمار)، یک تیم در حوزه آموزش (مهارت تیم سازی و آشنایی کودکان با یکدیگر)، دو تیم در حوزه چالش‌های اجتماعی (بازطراحی فروشگاه برای کوتاه قامتان، چالش نگهداری وسایل شخصی در مکان‌های عمومی) و یک تیم بر روی چالش‌های زیست محیطی (بازطراحی لیوان یک‌بار مصرف) به فعالیت پرداختند.

در حاشیه این مراسم تمامی ۱۰ تیم شرکت‌کننده در فضایی ویژه و اختصاصی، چالش‌ها و ایده‌هایی که طراحی کردند را برای حاضران و مهمانان مراسم اختتامیه ارائه دادند.

آخرین بخش مراسم اختتامیه نخستین دوره پروژه Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران به تقدیر و اهدای جوایز اختصاص داشت که در این بخش از تمامی تیم‌ها به دلیل کسب امتیازات لازم در بخش تفکر طراحی تقدیر به عمل آمد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از دوره‌های آینده این پروژه، لطفا به وبسایت رسمی این پروژه در ایران به نشانی www.sftiran.ir مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ