ویژه برنامه روایت بی بی مریم بختیاری در استان برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: شهرکرد-ویژه برنامه روایت بی بی مریم بختیاری قهرمان ملی مشروطه و مبارزه با استعمار از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، ۳۰ خردادماه در موزه مشروطه شناسی شهر جونقان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: شناساندن شخصیت‌های بزرگ و تأثیر گذار تاریخ معاصر استان چهارمحال و بختیاری در عرصه دانش، فرهنگ، سیاست و اجتماع یکی از اهداف اصلی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: حوزه هنری استان پرتره شخصیت‌های به نام استان را در زمینه‌های مختلف به منظور شناسایی این شخصیت‌ها به نسل جوان تولید کرده که تا کنون پرتره بسیاری از آنها رونمایی و معرفی شده است.

رئیس حوزه هنری درباره ویژه برنامه روایت بی بی مریم بختیاری گفت: بی‌بی مریم سردار بزرگ بختیاری از زنان تأثیر گزار تاریخ معاصر ایران زمین است که برای مطالبه حقوق زنان و مبارزه با اشغالگران روس و انگلیس فعالیت‌های بسیاری کرده است.

قائدی یادآور شد سردار بی بی مریم بختیاری از زنان مبارز دوران مشروطه خواهی است. پسر او علیمردان خان بختیاری نیز در آن زمان به جنگ با استبداد پرداخت و از سوی حکومت پهلوی اول اعدام شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: در ویژه برنامه روایت این بانوی بختیاری، از پرتره این بانو و پرده نمایشی از رشادت‌ها و دلاوری‌های این بانوی بختیاری برای اولین بار رونمایی و توسط پرده خوانان و نقالان استان اجرا خواهد شد.

به گفته وی سخنرانی درباره شخصیت این بانوی تأثیر گذار استان، اجرای موسیقی و رونمایی از فراخوان پرده خوانی و نقالی با موضوع چهره‌های بزرگ استان نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

به گزارش خبرنگار مهر، این رویداد از سوی حوزه هنری استان با همکاری شهرداری، شورای شهر جونقان و انجمن آفتاب مهرورزی این شهر چهارشنبه ۳۰ خرداد، ساعت ۱۷، در قلعه تاریخی شهر جونقان «موزه مشروطه شناسی» برگزار خواهد شد

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ