اقبالی: فساد فوتبالی یک‌شَبه ایجاد نشده/ پاکسازی کامل تنها راه‌حل است

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- مدرس فوتبال آسیا گفت: فساد در فوتبال یک‌شَبه ظهور و بروز پیدا نکرده و متاسفانه فساد فوتبالی که امروز شاهد آن هستیم آبرو و اعتبار ما را در آسیا به خطر انداخته و پاکسازی کامل تنها راه‌حل است.

مسعود اقبالی شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به شرایط کنونی فوتبال کشورمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه این روزها مسائلی را می‌بینیم و می‌شنویم که نه تنها خوب نیست بلکه آبرو و حیثیت فوتبال ایران را در داخل، در کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین دنیای حرفه‌ای در معرض خطر قرار داده است و امیدوارم با برخورد شدید نهادهای ذی‌ربط و پاکسازی فوتبال کشورمان، این زخم التیام یابد.

وی در واکنش به این سئوال که آیا تجربه‌ای از برخورد با فساد در فوتبال داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل آنکه سال‌هاست به عنوان مدرس با فدراسیون همکاری دارم و درگیر فعالیت‌های باشگاهی و فوتبالی به این معنا نبودم، خیر، تجربه‌ای ندارم. آخرین حضور من در تیم‌های باشگاهی به حدود ۱۰ تا ۱۲ سال پیش باز می‌گردد که در تیم صباباتری حضور داشتم که در آن دوران، مدیرعامل تیم و بازیکنان درگیر این مسائل نبودند و در کل فوتبال پاکی را شاهد بودیم اما به دلیل اینکه نظارت درستی در فوتبال نبود این پدیده شوم ظهور و بروز و در طی سالیان آرام‌آرام پیشرفت کرد و امروز به یک چهره زشت و پلید در فوتبال تبدیل شد.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: گزارش‌ها، شابعات و مسائلی که از طریق دوستان و رسانه‌ها می‌شنوم بسیار دردناک است و این ماجرا زمانی دل‌آزارتر می‌شود که می‌شنویم چهره‌ها و عناصر کلیدی فوتبال هم با آن درگیر بوده‌ و هستند. این اتفاقات باعث شده تا فوتبال به عنوان یک پدیده ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در معرض خطر بی‌هویتی قرار گیرد که می‌توان آن را به نوعی سرطان بدخیم فوتبال نامید که اگر تعلل یا قصوری بکنیم،‌ باید تاوان سختی بپردازیم.

اقبالی گفت: برای هر کار بزرگی باید جرات عمل داشت و ریسک کرد. اگر به واقع می‌خواهیم نشان بدهیم که فوتبال پاک در دستور کار است لیگ گذشته را با هماهنگی فدراسیون فوتبال و کنفدارسیون فوتبال آسیا نادیده بگیریم و از ابتدا لیگ را برگزار کنیم. یک راه دیگر این است که برای ۵ سال فوتبال ایران را تعطیل کنیم و این هزینه گزافی که اینگونه به تاراج می‌رود را صرف تیم‌های پایه و آکادمی‌های فوتبال کنیم تا در این فرصت بتوانیم به صورت ریشه‌ای فوتبال را پاکسازی کنیم. اینکه شعار بدهیم و بگوییم می‌خواهیم فوتبال را از شر فساد پاک کنیم جواب نمی‌دهد و برخورد با لایه‌های این پدیده شوم، هم زمان می‌خواهد و هم قدرتی که همه را به یک چشم ببیند و کوچک و بزرگ فرقی نداشته باشد.

اقبالی: فساد فوتبالی یک‌شَبه ایجاد نشده/ پاکسازی کامل تنها راه‌حل است

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد: با دست خودمان فوتبال ایران را در آستانه خطری بزرگ به نام بی‌هویتی و بی‌آبرویی قرار دادیم. این فاجعه آنقدر عمیق و دردناک است که پای نهادهای قضایی، امنیتی و دستگاه‌های ذی‌ربط هم به آن باز شده است و درخواست دارم به هیج عنوان با افراد متخلف و آنهایی که در این ماجرا دخیل بوده‌اند، اغماض و مماشات نشود تا فوتبال ایران از شر آنها پاک شود.

وی با اشاره به صحبت‌های قبلی‌اش با خبرنگار ایرنا در مورد اینکه برخی اتفاقات فوتبالی شائبه‌برانگیز بوده اما قابل اثبات نبود، گفت: بارها در این مورد صحبت کردیم. به چشم می‌دیدم اتفاقاتی در زمین رقم می‌خورد که هم بازیکنان و هم تصمیم‌های داوری در آن دخیل بود اما سندی برای اثبات نداشتم اما الان با ورود نهادهای مربوطه مشخص شده که موضوعی دخیل بوده است و حالا منتظر هستیم تا عوامل آن، تمام و کمال شناسایی و معرفی شوند.

اقبالی: فساد فوتبالی یک‌شَبه ایجاد نشده/ پاکسازی کامل تنها راه‌حل است

اقبالی اضافه کرد: پدیده فساد در فوتبال یک‌شَبه ظهور و بروز نکرده و در طی سالیان سال با بستری که برای آن فراهم شد، نمو کرده است. این موضوع در ۲ سال گذشته سیر صعودی داشته و به مرحله‌ای رسیده است که دیگر آبروی فوتبال کشور را به خطر انداخته است. این شرایط آنقدر وخیم و تاسف‌بار است که اعتبار و ارزش فوتبال ما را در آسیا، در معرض خطر قرار داده و نیازمند برخورد شدید و بدون اغماض با خاطیان و افراد درگیر است که امیدوارم این مسیر تا انتها با همین قدرتی که امروز می‌بینیم طی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ