اکران آیات خلق شده قرآن با هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت از اکران اولین سوره مصور خلق شده با هوش مصنوعی در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی سیفی با اشاره به اکران عمومی اولین ویدیو کلیپ قرآنی که با هوش مصنوعی تولید شده است، اظهار داشت: نوید می‌دهیم که سایر سوره‌های قرآن نیز به همین صورت تولید و ارائه شوند تا بتوانیم ارتباط نسل جوان را با مفاهیم قرآنی تقویت کنیم.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران ادامه داد: هدف اصلی ما از تولید این ویدیو کلیپ، استفاده از فناوری های جدید برای جذابیت بیشتر ویژه نسل جوان و نوجوان همچنین فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی و دینی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای دینی، می‌تواند راه‌های جدیدی برای ارتباط نسل جوان با مفاهیم قرآنی و دینی باز کند، افزود: استقبال پرشور مردم، به‌ویژه نسل جوان و نوجوان، از این ویدیو کلیپ نشان‌دهنده موفقیت اجرای این طرح است.

سیفی اظهار داشت: پس از تولید این ویدیو بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت کردیم که تأیید می‌کند استفاده از فناوری‌های نوین در تولید آثار دینی و قرآنی می‌تواند تأثیرات مثبتی در جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این اقدام نوآورانه نشان‌دهنده تعهد شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران به ترویج فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مدرن و جذاب برای نسل جدید است.

سیفی اظهار کرد: امیدواریم که این ویدیو کلیپ به عنوان یک الگوی موفق قرآنی در سایر شهرها و کشورها نیز مورد استقبال قرار گیرد. نوید می‌دهیم که سایر سوره‌های قرآن نیز به همین صورت تولید و ارائه خواهند شد تا بتوانیم ارتباط نسل جوان را با مفاهیم قرآنی تقویت کنیم.

رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران گفت : این اثر قرآنی در ایام بهار امسال تولید شد و اولین اکران آن در ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفت. این ویدیو کلیپ قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، محافل و دیگر رویدادهای قرآنی سطح شهر به نمایش درآمد و به زودی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در دیگر نقاط تهران و کشور، اکران این سوره و سوره‌های مصور دیگر را خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ