واکنش ایتالیا به شروط پوتین برای مذاکرات صلح

اقتصاد ایران: در ادامه واکنش‌های غرب به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شروع مذاکرات صلح اوکراین، رم اظهارات پوتین را «پروپاگاندا» خواند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شروع مذاکرات صلح اوکراین در ازای تسلیم شدن کی‌یف در جنگ، انتقاد کرد.

نخست وزیر ایتالیا امروز شنبه اعلام کرد که به عنوان یک پیشنهاد مذاکره برای اینکه اوکراین باید از اوکراین عقب نشینی کند، رضایتبخش نیست و این به نظر بیشتر شبیه به ابتکار پروپاگاندا است.

یکی از شروط پوتین برای مذاکرات صلح این است که نیروهای اوکراینی منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را ترک کنند. پوتین همچنین تاکید کرد که کی‌یف باید الحاق مناطق مذکور را به روسیه، به رسمیت بشناسد و هرگونه رویای پیوستن به ناتو را از سر بیرون کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی، اعلام کرد که پیشنهاد صلحی که از سوی پوتین مطرح شده، در واقع یک «اولتیماتوم» است.

او در پاسخ به سؤال مجری برنامه دراین‌باره گفت: چه می‌توانم بگویم؟ این حرف‌ها اولتیماتومی بیش نیست، هیچ تفاوتی با اولتیماتوم‌های قبلی روسیه ندارد.

زلنسکی  مدعی شد: هیچ وضعیت منجمدی در درگیری نظامی وجود نخواهد داشت.

ظهر روز جمعه پوتین در دیدار با مقامات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو یک پیشنهاد صلح واقعی و ملموس دیگری به کی‌یف ارائه می‌دهد که امتناع از آن به مسئولیت اخلاقی و سیاسی رهبری اوکراین و متحدان غربی‌اش تبدیل خواهد شد.

 اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان با رد پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حل و فصل جنگ اوکراین، مدعی شد که این پیشنهاد صرفاً ترفندی برای منحرف کردن جامعه بین‌الملل از کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ