سرپرست سازمان خصوصی سازی: مولدسازی یک راهبرد است

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مولدسازی یک راهبرد است و نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: شهید رئیسی همیشه تاکید می‌کرد که عواید حاصل از مولدسازی باید به سمت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام برود.

به گزارش ایرنا از سازمان خصوصی سازی چهاردهمین جلسه کمیته راهبری مولدسازی دارایی‌های دولت امروز (شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) با حضور مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان و استان اردبیل برگزار شد.

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی سازی در این جلسه اظهار داشت: در راستای اجرای مولدسازی در کشور، در صورت لزوم برای املاک مازاد مصوبه شناسایی و واگذاری دریافت خواهیم کرد؛ ضمن اینکه مقاومت‌هایی نیز در اجرای مولدسازی در کشور وجود دارد که لازم است دستگاه‌هایی که در این زمینه مانع تراشی می‌کنند شناسایی شوند.

وی با اشاره به لزوم آسیب شناسی در خصوص موانع موجود بر سر راه مولدسازی در کشور، افزود: عملکرد استان خوزستان در حوزه شناسایی املاک مازاد عالی بوده است، ولی در خصوص ارش افزایی املاک مازاد در این استان فعالیت کمی صورت گرفته است که باید ادامه پیدا کند.

سرپرست سازمان خصوصی سازی با نامطلوب خواندن ارزشگذاری املاک مازاد دولت در استان خوزستان، گفت: باید موانع موجود بر سر راه مولدسازی در استان‌ها شناسایی شود تا شاهد تحول استان‌ها از محل مولدسازی باشیم.

بازیان با بیان اینکه مولدسازی یک راهبرد است و نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: شهید رئیسی همیشه تاکید می‌کرد که عواید حاصل از مولدسازی باید به سمت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام برود.

رشد ۵۷۸ درصدی شناسایی املاک در خوزستان

امیر احمدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان در این جلسه با اشاره به اینکه دستورالعمل مولدسازی از جامعیت خوبی برخوردار است، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۲ مورد، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۲ مورد و در سال ۱۴۰۳ تا کنون، تعداد ۳۶ مورد ملک در این استان شناسایی شده است.

وی تعداد املاک شناسایی شده در فرایند مولدسازی در این استان تا کنون را ۷۶۰ مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد، ۵۸۸ مورد به تصویب کارگروه مولدسازی استان رسیده و ۵۳۹ مورد از همین تعداد نیز مصوبه هیات عالی مولدسازی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان خاطرنشان کرد: رشد ۵۷۸ درصدی شناسایی املاک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۳ سال قبل در این استان به ثبت رسیده است؛ ضمن اینکه ارزش کل املاک شناسایی شده در خوزستان تا کنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان (۳۰ همت) بوده است. این در حالی است که ۱۲۱ مورد به ارزش افزایی و ۶۰ مورد نیز به ارزشگذاری املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان منجر شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی: مولدسازی یک راهبرد است

شناسایی ۵۳ ملک مازاد از ۱۴۰۲ در استان اردبیل

یعقوب نژادمحمد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این جلسه اعلام کرد: ۵۳ ملک از اول سال ۱۴۰۲ در استان اردبیل شناسایی شده است که در نهایت تعداد ۳۵ مورد از این تعداد املاک که مشکلات حقوقی، سند مالکیت و از این قبیل ندارند در کارگروه استانی تصویب و نهایی شده و ۱۸ مورد نیز به دلیل مشکلات مختلف بویژه دعوای حقوقی و عدم امکان مستندسازی دستگاه‌های اجرایی عودت داده شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: از میان ۳۵ مورد از کل املاک و اراضی در استان اردبیل که مصوبه کارگروه مولدسازی استانی دارد، تاکنون ۲۵ ملک در هیات عالی مصوب شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی در ادامه این جلسه، راهکارهای لازم را در خصوص چالش‌های پیش رو و مشکلات مولدسازی در استان‌های خوزستان و اردبیل ارائه کرد.

همچنین میثم پیله فروش رئیس مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت و مدیران مناطق ۲،۱ و ۳ این مرکز، به سوالات مدیران کل خوزستان و اردبیل در زمینه مولدسازی پاسخ داده و مشکلات مولدسازی در این دو استان را مورد بررسی قرار دادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ