جایزه «قانعی‌راد» به کنشگران علوم اجتماعی اعطا می‌شود

اقتصاد ایران: رییس انجمن ترویج علم ایران گفت: جایزه قانعی راد به کنشگر اجتماعی فعال، استاد پیشکسوت، انجمن علمی (نهاد مدنی)، رساله دکتری یا پژوهش اجتماعی بزرگ در سطح کلان اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اکرم قدیمی در نشست خبری بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم و رونمایی از جایزه قانعی راد که امروز در مرکز تحقیقات سیاست‌ علمی کشور برگزار شد، در مورد سابقه فعالیت انجمن ترویج علم گفت: تاکنون این انجمن جوایز متعددی داشته است که از آن جمله می‌توان به جایزه میرهادی اشاره کرد. جایزه «یادبود توران میرهادی» برای مروجان علم در بین کودکان در سال ۱۳۹۶ به پاس یک عمر تلاش توران میرهادی در راه ترویج علم و آگاهی پایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: جایزه دیگر ترویج علم، جایزه بهمن بیگی؛ جایزه معلمان مناطق محروم است. این جایزه در راستای تلاش برای اعتلای علم و اندیشه میان دانش‌آموزان عشایر فارس و خوزستان، در سال ۱۴۰۲ پایه‌گذاری شد. جایزه هنریک مجنونیان نیز در حوزه محیط زیست اعطا می‌شود.

به گفته قدیمی؛ امسال نیز جایزه دیگری به نام «قانعی‌راد» برای گرامیداشت خدمات دکتر سید امین قانعی‌راد به سایر جوایز این انجمن اضافه شده است.

رئیس انجمن ترویج علم ایران اظهار کرد: این جایزه با توجه به فعالیت‌ها و آثار دکتر قانعی‌راد، در حوزه جامعه‌شناسی علم، اجتماعات علمی، جامعه‌شناسی مردم مدار، ارتباط علم و جامعه، جامعه‌شناسی حوزه عمومی، تلاش برای ترویج علم جامعه شناسی، کنشگر فعال اجتماعی (کنشگر در عرصه علم و جامعه) تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: جایزه قانعی راد به کنشگر اجتماعی فعال، استاد پیشکسوت، انجمن علمی (نهاد مدنی)، رساله دکتری یا پژوهش اجتماعی بزرگ در سطح کلان اعطا می‌شود.

وی افزود: افرادی که در حوزه علم و جامعه فعالیت دارند، به نوعی مخاطبان این جایزه هستند.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در مورد حامیان این‌ جایزه گفت: کرسی یونسکو در ترویج علم، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور از جمله حامیان این جایزه هستند.

به گفته قدیمی؛ در حال حاضر فراخوان بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم منتشر شده است و مخاطبان این جایزه می‌توانند تا ۲۰ شهریور آثار خود را ارسال کنند. مراسم اعطای بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم همزمان با هفته ترویج علم در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مخاطبان جایزه ترویج علم می‌توانند به صورت «خودمعرف» در فراخوان این جایزه شرکت کنند و یا نهادها و افراد دیگری را برای این جایزه معرفی کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ