پمپئو: دوستان آمریکا نسبت به ضعف بایدن نگران هستند

اقتصاد ایران: مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا اظهار کرد دوستان ایالات متحده نگرانند که دشمنان جهانی جو بایدن را فردی ضعیف ببینند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا اظهار کرد دوستان ایالات متحده نگرانند که دشمنان جهانی از جمله روسیه، جو بایدن را فردی ضعیف دیده و دوران ریاست جمهوری او را فرصتی برای منفعت طلبی ببینند.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز درباره امنیت ملی گفت: 3 کشتی جنگی روسیه که هفته جاری به آب های کوبا رسیده، و در یک مقطع از کمتر از 30 مایلی سواحل فلوریدا عبور کرده، باعث نگرانی شده است.

وی به دو رویداد اخیر دیگر در آمریکا یعنی دستگیری 8 شهروند تاجیکستانی به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در نیویورک، فیلادلفیا و لس آنجلس و هجوم بی سابقه مهاجران به مرزهای جنوبی آمریکا اشاره و اذعان کرد روسیه برآورد کرده که هیچ خطری برای حرکت این کشتی ها به سمت کوبا وجود ندارد.

پومپئو تصریح کرد من فکر می کنم آدم های بد، رئیس جمهور ما را فردی ضعیف می بینند و تصور می کنم متحدان و دوستان ما نگران هستند که وقتی به آمریکا احتیاج دارند، واشنگتن آنجا نباشد.

وی پس از آن این اظهارات را بیان کرد که چند روز پیش ناو آدمیرال گورشکوف، ناو موشک انداز حامل موشک هایپرسونیک زیرکان وارد کوبا شد. بر این اساس ناوگان کشتی های جنگی و قایق های کوچک روسیه هفته جاری به بندر هاوانا در کوبا رفتند. یک فروند زیردریایی هدایت شونده با  انرژی هسته ای که به نظر نمی رسید حامل سلاح های هسته ای باشد، در این ناوگان بوده است. انتظار می رود این کشتی ها در رزمایش های هوایی و دریایی در هفته های آتی شرکت کرده و این رزمایش ها به عنوان تهدید تلقی نمی شود.

پومپئو اذعان کرد مردم آمریکا باید کمتر درباره این ناوگان روسیه نگران باشند زیرا این یک رویداد مجزاست اما آنها باید نگران این موضوع باشند که الگویی از شکست دولت بایدن در حفاظت از منافع امنیت ملی ایالات متحده وجود دارد.

وی همچنین به هجوم فزاینده مهاجران از سراسر دنیا به مرزهای مکزیک با آمریکا اشاره و ابراز امیدواری کرد اف بی آی اسلحه های خود را آماده کرده باشد اما اذعان داشت زمانی که هزاران نفر وارد کشور می شوند، هیچ راهی برای اجرای قانون وجود ندارد. این مهاجران دیگر تنها از مکزیک و کشورهای آمریکای مرکزی نیستند. این خطر بسیار واقعی است و من می ترسم که روزی در نتیجه سیاست های مرزی شکست خورده طی 3 سال و نیم گذشته ما با یک نتیجه بد روبرو شویم.

این نخستین باری نیست که مایک پمپئو، جو بایدن را مورد انتقاد قرار می دهد. در ماه آوریل نیز، پمپئو گفته بود پاسخ بایدن به تهدیدی از جانب ایران، باعث بازداشتن این کشور از انجام اقدام تلافی جویانه علیه متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه یعنی اسرائیل نشده است.

چند روز پیش 8 مرد تاجیکستانی در نیویورک، فیلادلفیا و لس‌آنجلس به ظن ارتباط با فعالیت‌های گروه داعش در منطقه آسیای مرکزی دستگیر شدند.

ابن افراد چندین ماه در چارچوب تحقیقات کارگروه ویژه تروریسم اف‌بی‌آی در خصوص تهدیدهای تروریستی احتمالی از جانب اروپای مرکزی، تحت نظر قرار داشتند. در نهایت توسط مأموران مجری قانون اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده دستگیر می‌شوند.

همچنین پس از انتشار گزارشی از سوی روزنامه وال استریت ژورنال با تحقیقات انجام داده از طریق گفتگو با بیش از 45 نفر که نشان می دهد بایدن 81 ساله نشانه هایی از زوال شناختی را در پشت درهای بسته نشان می دهد، پمپئو اذعان کرد رئیس جمهور بایدن فاقد مهارت های اساسی مورد نیازی است که رهبر هر کشوری باید آن را داشته باشد. موقعیت بایدن خطری بزرگ برای آمریکاست زیرا دشمنان می توانند احساس کنند که رهبر آمریکا در حال افول است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود ابراز کرد اطمینان دارد که دونالد ترامپ معاون خوبی را انتخاب می کند.

این سیاستمدار آمریکا تصریح کرد رئیس جمهور ترامپ فردی جدی که بتواند وظایف و دستورات رئیس جمهور را به خوبی اجرا کند، به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد. من به این موضوع اطمینان دارم.

 وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که دونالد ترامپ روز پنج شنبه پس از ملاقات با جمهوری خواهان سنا و کنگره اظهار کرد معاون وی احتمالا در این اتاق است. اما او هنوز اطمینان ندارد که چه کسی را به عنوان معاون خود انتخاب کند اما ایده خوبی در این باره دارد.

گفتنی است دونالد ترامپ هفته جاری اعلام کرد که در کنگره ملی جمهوری خواهان در شهر میلواکی، که ماه آینده برگزار می شود، معاون خود را معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ