حمید نوری وارد تهران شد

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا - حمید نوری شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضاییه که از ۱۸ آبان‌ ۱۳۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد بازداشت شده بود، پس از آزادی، هم اکنون وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، حمید نوری شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضاییه ۱۸ آبان‌ ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد پس از آزادی عصر امروز شنبه، ۲۶ خردادماه وارد تهران شد.

خبرگزاری عمان اعلام کرد که ایران و سوئد درباره آزادی متقابل اتباع بازداشت ‌شده در دو کشور با میانجیگری سلطنت عمان به توافق رسیدند. براساس این بیانیه، اتباع ایرانی و سوئدی امروز از استکهلم و تهران به مسقط منتقل خواهند شد تا برای بازگشت به کشورهایشان آماده شوند.

خوشحالم به برکت شهدای خدمت پدرم آزاد شد

مجید نوری فرزند حمید نوری قبل از ورود وی به فرودگاه تهران در گفت وگو با رسانه ها درباره احساس خود اظهارداشت: خوشحالیم و خدا را شکر می‌کنیم که به برکت خون شهدا ،‌ شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان که جایشان خالی است، و زحماتی که کشیدید، این اتفاق حاصل شد، در این پرونده رسوایی و شرم برای کسانی باقی ماند که ادعای حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده است.

وی افزود: در آخرین اقدام ، بنده را که برای دیدار پدر رفته بودم دستگیر و راهی انفرادی کردند و همه سختی هایی که می توانستند را وارد کردند.

وی با بیان اینکه امروز پیروز شدیم و پدرمان را تا دقایقی دیگر در آغوش می گیریم، ادامه‌ داد: بارها اقتدار ایران اثبات شده است و این بار در صحنه بین المللی نیز این اقتدار دیده شد.

فرزند حمید نوری ابراز امیدواری کرد که همه زندانیان بی گناه هرچه زودتر آزاد و به کشور برگردند.
 


به گزارش ایرنا؛ حمید نوری، شهروند ایرانی، در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۸ پس از سفر به سوئد از سوی پلیس این کشور در فرودگاه بازداشت شد. ارتباط حمید نوری با خانواده از لحظه دستگیری تا ۷ خرداد ۱۳۹۹ قطع شد و معدود خبرهای مربوط به وضعیت وی و پرونده‌اش از طریق واسطه‌ها به خانواده می‌رسید.

محدودیت‌ها علیه حمید نوری در زمینه تماس و ملاقات با خانواده تا آخرین لحظات بازداشت وی در زندان‌های سوئد ادامه داشت. این شهروند ایرانی پس از برگزاری ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، در دادگاه بدوی به حبس ابد محکوم شد.

روند دادگاه تجدید نظر حمید نوری از ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی ۱۴۰۱) آغاز و در چند مرحله برگزار شد؛ آخرین دور از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در آبان گذشته برگزار شد و در نهایت این روند در روز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ به پایان رسید.

در پایان دادگاه تجدیدنظر، دادگاه با صدور قراری اعلام کرد که حکم نهایی درباره پرونده حمید نوری در روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۴۰۲) صادر و در دسترس قرار گرفت.

اسفند گذشته دادگاه عالی سوئد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد کرده است؛ دادگاه عالی سوئد درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد و حکم حبس ابد وی را تایید کرد. پس از قطعی شدن حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دیوان عالی این کشور، وی به یک سوئیت امنیتی منتقل شد.

توماس بودستروم، وکیل سوئدی حمید نوری، پیش از این گفته بود: رای دادگاه تجدید نظر سوئد درباره این شهروند ایرانی بسیار ناامیدکننده بوده و این دادگاه تصمیم نادرستی را در این‌باره اتخاذ کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ