کار بانک‌های دولتی و خصوصی باید متوازن باشد

اقتصاد ایران: بیرجند- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خواستار توازن در کار بانک‌های دولتی و خصوصی خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر شنبه در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در سال جاری که تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی هم حضور داشتند، گفت: بانک‌های استان را تحت عنوان ید واحده می‌شناسیم و تنها از این طریق می‌توانیم مسیر توسعه را برای مردم استان بگشاییم.

به گفته وی در استان‌های دیگر سرمایه گذار با انتخاب استان اقدام به سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف می‌کند اما در خراسان جنوبی به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم، از سرمایه گذارانی که از استان‌های دیگر رانده می‌شوند هم برای سرمایه گذاری استقبال می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همه مسائل سیاسی، اجتماعی و… در رشد و ارتقای جایگاه اقتصاد کشور تأثیر گذار است، بنا بر این از انجام سیاست‌های اشتباه در این خصوص باید به دلیل تأثیر آن خود داری کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی که برای هر بانکی تکلیفی مشخص می‌شود اگر به درستی به آن عمل نشود، حوزه‌های دیگر هم از آن تأثیر می‌پذیرند.

وی متذکر شد: بانک‌های دولتی و خصوصی متوازن باید کار کنند و بانک‌های خصوصی با توجه به اینکه از منابع استان استفاده می‌کنند، باید به تکالیف خود به خوبی عمل کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیشرفت بسیار خوبی از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در پرداخت تسهیلات داشته‌ایم و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را با ۴۲ درصد تحویل گرفته ایم و در مدت زمان دو ماه ۱۲ درصد در این خصوص رشد داشته‌ایم.

به گفته جعفری در پرداخت تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ که تنها تا پایان خرداد مهلت داریم، دچار عقب ماندگی هستیم که با افزایش ساعت کاری باید از برگشت تسهیلات در این زمینه جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید بعد از جز ۳ تبصره ۱۸ بر روی پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری تمرکز کنند که البته در سال جاری رشد خوبی در این خصوص داشته‌ایم.

جعفری تصریح کرد: بانک‌های خراسان جنوبی هم باید با اهتمام ویژه خود تلاش کنند تا صف انتظار در این زمینه کاهش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ