مشارکت مردم در محلات کم برخوردار برای مدیریت بحران توسعه می‌یابد

اقتصاد ایران: تهران - ایرنا - توسعه مشارکت‌های مردمی در سطح محلات کم برخوردار کشور در موضوع بحران هدف اصلی تفاهمنامه شورای عالی مدیریت بحران و سازمان مدیریت بحران کشور بود.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، نود و چهارمین جلسه طرح ملی محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور روز شنبه در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار و در جریان این جلسه، تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت بحران کشور به امضا رسید.

این تفاهم نامه در راستای بند (ذ) ماده ۹ قانون مدیریت بحران کشور و افزایش تاب آوری محلات کم برخوردار و آسیب پذیر به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های مردمی هنگام وقوع بحران های طبیعی منعقد شد.

توسعه مشارکت های مردمی در سطح محلات کم برخوردار کشور در موضوع بحران، تحقق محله محوری در مردم یاری بحران و ساماندهی نیروهای مردمی و همچنین افزایش تاب آوری محلات آسیب پذیر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی از اهداف اصلی این تفاهم نامه است.


مدت زمان این تفاهم نامه که در ۶ بند تنظیم شده از زمان امضا به مدت سه سال تعیین شده است.

بر اساس این گزارش؛ در این جلسه همچنین برنامه های ستاد توانمندسازی و دستگاه های متولی برای سال ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران در این جلسه با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی و ارتقا نقش مردم در مدیریت بحران، گفت: تجربه نشان داده هنگام وقوع بحران های طبیعی با ایجاد سازوکار مناسب، مردم می توانند نقش آفرینی بهتر و هماهنگ تری در راستای مدیریت شرایط ویژه داشته باشند.

جانشین وزیر کشور در ستاد توانمندسازی نیز با تاکید بر اهمیت هماهنگی بین سازمان‌ها در شرایط بحران گفت: باید نقشه راه مناسبی در محلات تعریف کنیم که در شرایط بحران بتوان از نیروهای مردمی و نقش آنان به صورت بهینه استفاده شود.

علی آقامحمدی در ستاد توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کشور، امضا تفاهم نامه با سازمان مدیریت بحران را یک تحول برای مناطق آسیب پذیر و محلات کم برخوردار کشور توصیف کرد و گفت: این تفاهم نامه یک پایه اصولی و مبنایی است که می توان آن را تا توسعه محلات کم برخوردار دنبال کرد. وقتی راه حل بحران درست ارائه شود می تواند در راستای توسعه مناطق کم برخوردار نیز موثر باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ