کرامت و پاکی جوانان پایه ازدواج موفق است

اقتصاد ایران: سنندج_امام جمعه سنندج گفت: اخلاق، عزت، کرامت و پاکی جوانان پایه ازدواج موفق است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی ظهر شنبه در مراسم جشن وصال تازه عروس و دامادهای سنندجی اظهار کرد: قرآن کریم در سوره‌های مرم و نساء به زنان اشاره دارد که احترام و جایگاه آنها نزد پروردگار است.

وی با بیان اینکه زنان مخلوقی ارزشمند و با کرامت هستند، افزود: بانوان با شرف، وقار، نجابت و متانت موجب تقویت بنیه خانواده‌ها می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزت و پاکی زن در حدی است که مرد از دامن او به معراج می‌رود، تصریح کرد: در نزد حضرت عایشه وقتی از او پرسیدند پاک‌ترین زن کیست او حضرت فاطمه و پاک‌ترین مرد را حضرت علی معرفی کرد و وقتی از او پرسیدند دلیل این انتخاب چیست گفت این دو هر شب به دعا و راز و نیاز و هر روز به روزه‌داری مشغول هستند.

وی یادآور شد: تشکیل خانواده و نکاح هم امر و سنتی پسندیده است که در آن باید پاکی ملاک انتخاب باشد نه ثروت و مادیات چرا که اخلاق، عزت، کرامت و پاکی جوانان پایه ازدواج موفق است.

ماموستا رستمی با اشاه به اهمیت بحث جوانی نزد پروردگار یادآور شد: همه پیامبران در سن جوانی مبعوث شدند و این دلیلی بر اهمیت بحث جوانی نزد پروردگار است.

امام جمعه سنندج گفت: جوانی از آن جهت که نیروی توسعه و آبادانی کشور است دارای اهمیت است.

ازدواج روابط فامیلی و الفت را در جامعه توسعه می‌دهد

ماموستا رستمی تصریح کرد: در نکاح به واسطه ازدواج جامعه، روابط فامیلی و دوستی‌ها و الفت توسعه یافته و از آفات جوانان دور می‌شوند.

وی بیان کرد: زن مرکز آسایش و آرامش مرد است و حیات هم قانون الهی است که نباید به بهانه فقر فرزندان را سقط کرد و از حق حیات محروم کرد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: چند فرصت برای مؤمن وجود دارد که باید رعایت کند، یکی جوانی قبل از پیری، توبه قبل از مرگ، زندگی قبل از مرگ که بهتر است آن را تا فرصت باقیست انجام داد.

ماموستا رستمی بیان کرد: در نماز خواندن علاوه بر عبادت ورزش و تندرستی نهفته است برای اینکه ایماندار را قوی کند چون توسعه نزد خداوند محترم است.

وی یادآور شد: در بحث جوانان لازم است که مشکلات آن‌ها ریشه یابی شود و نگذاریم به سمت اعتیاد بروند و با کوشش مسائل مربوط به آنها را حل کنیم.

وی گفت: در آزمون پیش رو لازم است همه مشارکت داشته باشند و فرد با صداقت، امانتدار، که با صعه صدر در رعایت خدمت به مردم تلاش کند را انتخاب کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ