ویژه برنامه شادمانه غدیر در یزد برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: یزد- رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری ویژه برنامه شادمانه غدیر در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زارع زاده، پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته امامت و ولایت اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای این ایام در نظرگرفته شده که از ۳۱ خردادماه تا پنجم تیرماه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌ها با عنوان «شادمانه غدیر» در محل پردیس فرهنگی واقع در ترمینال قدیم اضافه کرد: در قالب این ویژه برنامه، ۱۰ هزار مترمربع برای برپایی غرفه‌ها، ۱۰ هزار متر مربع برای برپایی جشن با ظرفیت بیش از ۴ هزار نفر در نظر گرفته شده و ۱۵ هزار مترمربع برای پارکینگ زیرسازی شده است.

زارع زاده، هنرهای تجسمی و خوشنویسی، طراحی زنده، روایت غدیر، استقرار خانه کتاب، پویش خوان غدیر، کودک، خادمیاران رضوی، ترویج فرهنگ انتقال خون، پایش سلامت، سبک زندگی، میثاق با امام زمان (عج)، کودکان سرطانی، هوش مصنوعی، آموزش شهروندی، نجوم در قرآن و نهج البلاغه، جوانی جمعیت، فرهنگسازی اطعام غدیر را از جمله غرفه‌ها برشمرد و گفت: همچنین غرفه‌ای برای کمیته امداد در زمینه طرح‌های ایتام و محسنین اختصاص یافته است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های ورزشی در این ویژه برنامه اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف نشاط اجتماعی در قالب‌های ابربازی ها، بازی‌های رومیزی، لیوانی و دورهمی، بومی و محلی اجرایی می‌شود و همچنین همایش رشته‌های ورزشی را خواهیم داشت که می‌توان به همایش کاراته کاران یا همایش زورخانه ای با حضور ۱۱۰ مرشد و ۳۰۰ ورزشکار اشاره کرد.

احیای سنت‌های فراموش شده غدیری در یزد

وی از برگزاری جشن بزرگ ۴ هزار نفری در حاشیه این برنامه خبر داد و افزود: در این برنامه احیای سنت‌ها و آیین‌هایی که بعضاً به دست فراموشی سپرده شده مثل پخت نان مرتضی علی در دستور کار قرار گرفت و غرفه‌ای به ین منظور برپا خواهد شد.

زارع زاده، برپایی نمایشگاه واقعه غدیر، فضاسازی شهری، ویدئو مپینگ ویژه غدیر، پویش هدیه اسباب بازی، پرده خوانی و خطبه خوانی غدیر را از دیگر اقدامات در این ایام برشمرد و گفت: عرضه آثار هنرمندان و اختصاص عوائد فروش این آثار برای کمک به کودکان و نیازمندان از دیگر برنامه‌های ویژه شادمانه غدیر است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: سال گذشته جشن‌های محلی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای سرودهای خیابانی، خطبه خوانی غدیر و تعدادی هم جشن بزرگ منطقه‌ای به این مناسبت برپا شد که امسال نیز تداوم داشته و با حضور مجموعه‌های مردمی انجام می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ