حدود ۱۰ هزار پرونده خسارت خودرو در جریان سیل خراسان رضوی تشکیل شد

اقتصاد ایران: مشهد- رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی گفت: در جریان سیل اخیر در استان ۹۸۴۷ پرونده خسارت خودرو تشکیل شد که برای آن‌ها در مجموع دو هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شریعتی‌فر صبح شنبه در نشستی که با حضور مدیران ارشد شرکت‌های بیمه‌گزار استان برگزار شد، از وقوع روزانه ۶۰۰ تصادف رانندگی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: صنعت بیمه، صنعتی است که ریالی از دولت کمک دریافت نکرده اما خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی، امروزه در بسیاری از حوزه‌های پوشش بیمه، عرصه‌های زیان ده وجود دارد که فقط بار مالی بر بیمه تحمیل می‌کند.

شریعتی فر با اشاره به اینکه حوزه‌هایی نظیر خدمات درمانی و بیمه شخص ثالث برای شرکت‌های بیمه زیان‌بار هستند، ادامه داد: اما براساس قرارداد و تعهدی که شرکت امضا می‌کند، خود را به پوشش کامل بیمه‌شونده مقید و مکلف می‌داند. یک مصداق بارز از این عرصه، پرداخت ماهانه ۲۲۰ میلیارد تومان مبلغ جبران هزینه‌های مکمل درمان توسط یکی از شرکت‌های بیمه‌گزار استان است که به حساب مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شده است.

شریعتی فر ادامه داد: در جریان سیل اخیر، فقط ۹۸۴۷ پرونده خسارت خودرو تشکیل شده که برای آن‌ها در مجموع دوهزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده و این موارد به موازات ۳۰ پرونده آتش‌سوزی، مسئولیت و مهندسی، هزینه سنگینی بر بیمه‌گزاران تحمیل کرد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر، شش کارگروه ذیل شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه تشکیل شده که به‌صورت مستمر در حال بررسی و تحلیل قوانین موجود و صورت وضعیت‌های مالی هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ