مشارکت در انتخابات اثبات مردم سالاری دینی است

اقتصاد ایران: شهرکرد-معاون سیاسی سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ما مدعی هستیم نظام ما مردم سالاری بوده و به همین خاطر مشارکت بالا در انتخابات، اثبات آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسماعیلی صبح شنبه در نشست هم اندیشی و هم افزایی اصحاب رسانه و فضای مجازی اظهار کرد: انتخابات با شکوه و با عزت برگزار شود قدرت را برای ایران در پی دارد و دولت پر دستاورد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان رهبری آیت الله خامنه ای برای اولین بار است که انتخابات زودتر از موعد برگزار می‌شود تصریح کرد: انتخابات پیش رو بسیار حساس است و باید بتوانیم مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو از دو جنبه باید آن را بررسی کرد گفت: بحث مشارکت سیاسی یک وجه انتخابات است، ما مدعی هستیم نظام ما مردم سالاری بوده و به همین خاطر مشارکت بالا در انتخابات، اثبات آن است.

وی با اذعان بر اینکه مردم به چه میزان پای صندوق رأی می‌آیند از جهات مختلف قابل بررسی است بیان داشت: کشورهایی که انقلاب در آنها رخ داده است انتخابات برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، هرچقدر از نقطه انقلاب فاصله می‌گیریم در پیامدهای سیاسی مشارکت مردم به منزله وفاداری به آرمان‌های انقلاب است.

اسماعیلی یادآور شد: هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات بالا رود در نظام بین المللی این برداشت خواهد شد که مردم در انقلاب خود به اهدافی که داشته‌اند رسیده‌اند.

معاون سیاسی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: در حال حاضر عده‌ای در تلاش هستند که سطح منازعه و رقابت در انتخابات در بین کسانی که پایبند به انقلاب هستند یا آن‌هایی که پایبند نیستند اتفاق بیفتد.

در مشارکت‌های سیاسی ممکن است بر اساس کار آمد یا نا کارآمد مشارکت‌ها تغییر کند

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران انتخابات از جهات مختلف قابل بررسی بوده، دشمنانی هستند که بر انقلاب اسلامی تأثیر داشته باشند خاطر نشان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند انتخابات برگزار شود، عده‌ای در در تلاشند انتخابات کم رونق و سرد برگزار شود و عده‌ای می‌خواهند کیفیت رأی را تغییر دهند در واقع آرا باطله و سرگردان داشته باشند.

اسماعیلی یادآور شد: عده‌ای نیز در تلاش هستند افرادی برگزیده شوند که نگاهشان به دنیای غرب مثبت باشد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت مشارکت در کشور ما بسیار مهم است اظهار کرد: اگر مشارکت را از نقطه سیاسی حذف کنیم به سمت دیکتاتوری پیش خواهیم رفت و یا هرج و مرج پیش خواهد آمد.

مشارکت سیاسی ارتباط مستقیم با کارآمدی نظام دارد

معاون سیاسی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) گفت: اگر مردم اعتماد نداشته باشند مشارکت سیاسی وجود نداشته باشد کارآمدی نظام بالا نخواهد بود.

اسماعیلی یادآور شد: هرچقدر مشارکت در انتخابات بالاتر باشد حاکمیت می‌تواند قوی‌تر طرح‌های خود را اجرا کند و هرکسی برای کاهش مشارکت تلاش کند در واقع برای کاهش کارآمدی تلاش کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: انتخابات جلو دیکتاتوری و هرج و مرج را می‌گیرد عنوان کرد: جمهوریت و اسلامیت به انتخابات وابسته است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه انتخابات از دیکتاتوری جلوگیری می‌کند گفت: برای تحقق جمهوریت و مردم سالاری هیچ راهی به جز انتخابات وجود ندارد، انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت مردم را تعیین کند.

وی خاطر نشان کرد: نظام به حضور مردم برای کارآمدی که خود مردم قرار است از آن سود ببرند نیاز دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه انتخابات دو وجه دارد عنوان کرد: انتخابات یک وجه ایجابی و یک وجه سلبی دارد.

وی افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، همراهی و همکاری در چهارچوب قانون اگر اتفاق افتاد برای نظام اسلامی تولید قدرت می‌کند.

اسماعیلی یادآور شد: هرکجا مردم ورود کردند ما تولید قدرت کردیم و مردم بهره بردند.

امروز بحث مشارکت با امنیت کشور گره خورده است

معاون سیاسی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) گفت: هرکجا مشارکت سیاسی اتفاق افتاد آنجا دشمنان اسلام از ما فاصله گرفته‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه هرکجا این مشارکت فراقانونی شد از چهارچوب قانون خارج شده است گفت: اگر انتخابات از چهارچوب قانون خارج شود دشمن به ما نزدیک تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات صرف نظر از اینکه چه کسی رأی می‌آورد بسیار مهم است تصریح کرد: مشارکت سیاسی ارتباط مستقیم با امنیت ما دارد و از این طریق دشمن از ما فاصله می‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز شرایط کشور ویژه و حساس است گفت: فضا ممکن است شکننده باشد، پشتوانه مردمی می‌تواند تولید قدرت کند.

وی یادآور شد: امروز در نظام کم و کاستی‌هایی وجود دارد، ما برای اینکه امید ایجاد کنیم مسیر را برای مردم بگوییم و رسانه‌ها نیز رخدادهای سیاسی را تحلیل کنند

مارپیچ سکوت باید شکسته شود

معاون سیاسی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: اگر دل در گروه امنیت و پیشرفت کشور دارید راهکار آن مشارکت است و رسانه در مشارکت سیاسی پیشتاز است.

اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در نقطه حساسی قرار گرفته است و باید از این بحران عبور کرد و اگر مشارکت بالا اتفاق افتاد حتماً گره گشایی اقتصادی نیز اتفاق خواهد افتاد.



نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ