رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به هیئت‌مدیره OpenAI پیوست؛ واکنش تند اسنودن

اقتصاد ایران: شرکت OpenAI، ژنرال بازنشسته‌ی ارتش ایالات‌متحده را که مدتی ریاست آژانس امنیت ملی این کشور را هم برعهده داشته است، به عضویت هیئت‌مدیره‌ی خود منصوب کرد.

OpenAI اعلام کرد پل ام. ناکاسونه رئیس سابق آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده (NSA) اکنون عضوی از هیئت‌مدیره‌ی این شرکت است. او که از طرف دونالد ترامپ برای ریاست NSA نامزد شده بود، از سال ۲۰۱۸ تا فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) این آژانس را مدیریت کرد.

OpenAI می‌گوید ناکاسونه به کمیته‌ی ایمنی و امنیت این شرکت خواهد پیوست. او همچنین به در درک بهتر چگونگی استفاده از هوش مصنوعی به‌منظور تقویت امنیت سایبری به OpenAI کمک خواهد کرد تا این شرکت بتواند تهدیدات امنیتی فضای مجازی را به‌سرعت شناسایی کند و به آن‌ها پاسخ دهد.

ادوارد اسنودن، کارشناس سرشناس امنیت سایبری در واکنش به خبر ورود ناکاسونه به هیئت‌مدیره‌ی OpenAI با انتشار پستی در ایکس گفت: «آن‌ها نقاب‌ها را به‌طور کامل کنار زدند. هیچ‌وقت به OpenAI و محصولات این شرکت مثل ChatGPT اعتماد نکنید. فقط یک دلیل برای انتصاب رئیس سابق NSA در هیئت‌مدیره‌ی این شرکت وجود دارد. این کار خیانتی عمدی و حساب‌شده به حقوق هر فردی روی زمین است.»

اخیراً شاهد خروج برخی مدیران کلیدی OpenAI از این شرکت بوده‌ایم که این موضوع نگرانی‌هایی را درمورد اولویت ایمنی در اقدامات شرکت مذکور ایجاد کرده است. ایلیا سوتسکور، هم‌بنیانگذار و دانشمند ارشد OpenAI که در نوامبر گذشته (آبان و آذر ۱۴۰۲)، نقش مهمی در برکناری موقت سم آلتمن داشت، اکنون دیگر هیچ نقشی در این شرکت هوش مصنوعی ندارد. جان لیک یکی دیگر از مدیران ارشد این استارتاپ نیز اخیراً با اعلام اینکه فرهنگ و فرایندهای ایمنی در OpenAI به حاشیه رانده شده‌اند از این سازمان جدا شد.

مقالات مرتبط:
  • درآمد OpenAI طبق گزارش‌ها طی ۶ ماه دوبرابر شده است
  • OpenAI می‌خواهد دیگر یک سازمان غیرانتفاعی نباشد

هیئت‌مدیره‌ی OpenAI همچنان بر تعهد خود به توسعه‌ی ایمن هوش مصنوعی تأکید دارد. برت تیلور، رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر زندگی مردم داشته باشد، اما فقط در صورتی به هدفمان دست خواهیم یافت که نوآوری‌ها به شکلی امن ساخته و اجرا شوند. تجربه‌ی بی‌نظیر ژنرال ناکاسونه در حوزه‌هایی مثل امنیت سایبری، به هدایت OpenAI و حرکت در راستای مأموریتش کمک خواهد کرد.»

اعضای کنونی هیئت‌مدیره‌ی OpenAI عبارت‌اند از: مکنزی ناکاسونه، سم آلتمن، آدام دنجلو، لری سامرز، برت تیلور، دکتر سو دزموند-هلمن، نیکول سالیگمن و فیدی سیمو. دی تمپلتون از مایکروسافت نیز به‌عنوان ناظر بدون حق رأی در جلسات هیئت‌مدیره‌ی این شرکت حضور دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ