سفر مدیران بنیاد بازی های رایانه‌ای به استان‌ها

اقتصاد ایران: در آستانه برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با سفر به 30 استان‌ کشور، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با سفر به ۳۰ استان کشور، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها انجام می‌دهند.

مسابقات نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران همچون چند دوره گذشته ابتدا در استان‌های مختلف کشور برگزار و سپس منتخبان هر استان مسابقات مرحله نیمه نهایی و نهایی را در تهران برگزار می‌کنند.

ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقات از طریق سایت بازیکو به آدرس baazico.ir انجام می‌شود. در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات و زمان ثبت‌نام متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

مازنداران در تدارک برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران

جلسات هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان مازندارن یا حضور نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

در جلسه شورای فضای مجازی و سرگرمی‌های دیجیتال استان مازندران در خصوص روند برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در این استان و نحوه اجرای مسابقات، هماهنگی‌های لازم انجام شد.

در این جلسه محمدفاضلی، نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تبیین رویکردهای برگزاری این دوره از جام قهرمانان و لزوم همکاری‌های بین دستگاهی در برگزاری این رویداد پرداخت.

در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رئیس کانون فرهنگی هنری مساجد، سازمان صدا و سیما، معاون فرهنگی نهاد کتابخانه عمومی شکور، کانون پروری فکری کودکان و نوجوانان، نیروی انتظامی و شهرداری حضور داشتند.

همچنین در این جلسه درباره برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ای آموزش، پژوهش، نظارت و ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای، حمایت از بازی‌سازان و صنعت بازی کشور، برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی، برگزاری دوره‌های سواد بازی و موضوع رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای توضیحاتی ارائه شد.

در پایان این جلسه نمایندگان نهادهای حاضر در جلسه از جمله شهرداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی، صداوسیما، کانون فرهنگی هنری مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری این رویداد در استان از طریق تبلیغات شهری و مجازی و پخش گزارش‌های تلویزیونی در بخش‌های مختلف خبری استان اعلام کردند.

هماهنگی بین دستگاهی برای برگزاری پرشور نهمین جام قهرمانان در استان اصفهان

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران که برای هماهنگی برگزاری مسابقات استانی به استان اصفهان سفر کرده است از آمادگی این شهر برای برگزاری پرشور نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران خبر داد.

رضا احمدی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با اداره ارشاد و نهادها و ارگان‌های مختلف استان اصفهان گفت: در جریان این سفر در جلسه‌ای که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، رویکردها و سیاست‌های این دوره از جام قهرمانان، نحوه و شاخص‌های برگزاری تبیین شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان نهادهای مختلفی شامل آموزش و پرورش، کانون فرهنگی و هنری مساجد، شهرداری، صداوسیما، استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پلیس پیشگیری حضور داشتند و طی آن دغدغه‌ها و ظرفیت‌های هر نهاد توسط نمایندگان آنها مطرح شد.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: در ادامه سفر به این استان و پیگیری هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مسابقات در استان اصفهان، بازدید از مجموعه گردشگری سپاهان که با عنوان «شهر رویاها» معرفی شده، انجام شد. این مجموعه بزرگ و جذاب به عنوان مجموعه‌ای برای بازی‌های ویدئویی در نظر گرفته شده است و مخاطبان بسیاری دارد. به همین منظور پیشنهاد برگزاری مراسم اختتامیه استان اصفهان در این مجموعه مطرح شد.

رضا احمدی گفت: امیدواریم در این دوره با توجه به مشارکت نهادهایی چون آموزش و پرورش و کانون فرهنگی هنری مساجد شاهد برگزاری پر شور این مسابقات در استان اصفهان باشیم.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: درحاشیه جلسه هماهنگی برای برگزاری مسابقات این دوره از جام قهرمانان در استان اصفهان، اهداف و برنامه‌های این بنیاد در حوزه آموزش و پژوهش و ظرفیت‌های انستیتو ملی بازی‌سازی در برگزاری بوت‌کمپ‌های بازی‌سازی در این استان نیز تبیین شد.

شهرکرد به استقبال جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران می‌رود

جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

رضا احمدی نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان از جمله آموزش و پرورش، استانداری، فرمانداری، کانون فرهنگی هنری مساجد، شهرداری، صداوسیما و اتحادیه گیم نت داران در این جلسه حضور داشتند، گفت: در این جلسه که معاون مدیرکل ارشاد استان هم حضور داشت، سیاست‌ها و رویکردهای برگزاری نهمین دوره جام قهرمانان تبیین و نکات مهم در خصوص نحوه برگزاری رویداد بازگو شد.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: در جلسه هماهنگی استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ عنوان بازی ایرانی و بازی‌های حضوری این دوره از مسابقات معرفی شدند. همچنین در گزارشی فعالیت‌ها و خدمات بنیاد در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش ارائه شد. در حوزه دوره‌های آموزش بازی‌سازی و برگزاری اردوهای آموزشی نیز توضیحاتی ارائه شد که مورد استقبال نماینده آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

به گفته احمدی برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی و ایجاد شبکه مدرسین سواد رسانه‌ای در استان به منظور ارتقا سطح رسانه‌ای با توجه به محتوای تولید شده بنیاد از دیگر موضوعات مطرح شده در حاشیه برگزاری این جلسه بود.

این جلسه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

رقابت‌های جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در سیستان و بلوچستان

جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

عبدالسلام بلوچ زاده معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این جلسه از آمادگی این استان برای میزبانی از برگزاری نهمین دوره رقابت‌های جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران خبر داد.

عبدالسلام بلوچ زاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در زاهدان، گفت: با توجه به وسعت و بعد مسافت‌ها در سیستان و بلوچستان باید این رقابت‌ها در چند شهرستان برگزار شود تا شاهد رقابت‌های پرشورتر و شرکت کنندگان بیشتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای باید روح ایرانی داشته باشد و در ساخت بازی‌ها باید به ذائقه نسل جوان و نوجوان توجه بیشتر شود، افزود: در ساخت بازی‌های ایرانی از شخصیت‌های ایرانی استفاده می‌شود اما این بازی‌ها دارای درون مایه و محتوایی خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی بازی‌ها و شخصیت‌هایی را برای کودکان طراحی و آن شخصیت را برای وابستگی بیشتر رشد می‌دهند، گفت: در بازی‌های رایانه‌ای باید روح و ملیت ایرانی قالب باشد تا عِرق ملی نسل‌های جدید را تقویت کند و از دیدگاه فرهنگی بازی‌هایی که متناسب با زیست بوم ایرانی – اسلامی باشند دارای اثرگذاری مثبت فرهنگی هستند.

۳۴ میلیون نفر مخاطب بازی‌های رایانه‌ای در ایران

سیدمحمد سادات اخوی مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که به عنوان نماینده بنیاد در جلسه جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در سیستان و بلوچستان حضور داشت، گفت: ۳۴ میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که از این میان پنج میلیون نفر به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند و در سال‌های اخیر این روند رشد چشمگیری داشته است.

سیدمحمد سادات اخوی با بیان اینکه بازی‌سازان ایرانی جزو ۱۰ کشور پیشرو در دنیا هستند، گفت: بازی‌سازان باید روح ایرانی را در ساخت بازی‌ها ملاک قرار دهند و در این راستا تدابیر و رویدادهایی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده است.

وی افزود: نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران به صورت لیگ ابتدا در استان‌ها و در مرحله بعد به صورت کشوری با حضور بیش از ۲۰ بازی ایرانی برگزار می‌شود.

مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با اشاره به تولید بیش از پنج هزار بازی ویدیویی در ایران، گفت: بیش از ۵۰۰ تیم و شرکت فعال در ۲۶ استان حضور دارند و بیش از سه هزار و ۴۸۴ نفر بازی‌ساز شناسنامه دار در ایران در این حوزه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در تابستان سال جاری در شبکه امید روزانه سه ساعت برنامه بازی با عنوان «شبکه بازی» پخش خواهد شد که این امر می‌تواند در حمایت و رشد بازی‌سازان موثر باشد.

سادات اخوی با بیان اینکه رقابت‌های جام قهرمانان با شعار فرهنگی «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» برگزار می‌شود، گفت: علاقمندان به شرکت در نهمین دوره رقابت‌های بازی‌های ویدیویی «جام قهرمانان» می‌توانند در هر ۲ بخش برخط و حضوری از طریق سایت بازیکو به آدرس baazico.ir ثبت‌نام کنند و نفرات برتر در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: «جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران» با رویکرد؛ رقابت‌های موضوعی، نگاه ویژه محتوایی، بازی با خانواده‌، ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان در محیط شاد و سالم همراه با حضور خانواده‌ها، جذب کاربر جدید، معرفی بازی با کیفیت و نمایش ظرفیت‌های بازی‌های ویدئویی برای مسئولان برگزار می‌شود.

همچنین نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی کشور، مرداد ماه در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان گلستان

جلسات هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان گلستان با حضور نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

در جلسه شورای فضای مجازی و سرگرمی‌های دیجیتال استان گلستان در خصوص روند برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در این استان و نحوه اجرای مسابقات، هماهنگی‌های لازم انجام شد.

در این جلسه نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تبیین رویکردهای برگزاری این دوره از جام قهرمانان و لزوم همکاری‌های بین دستگاهی در برگزاری این رویداد پرداختند.

نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری مساجد، سازمان صدا و سیما، مخابرات، حوزه هنری و نیروی انتظامی حضور داشتند.

همچنین در این جلسه درباره برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ای آموزش، پژوهش، نظارت و ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای، حمایت از بازی‌سازان و صنعت بازی کشور، برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی، برگزاری دوره‌های سواد بازی و موضوع رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای توضیحاتی ارائه شد.

در پایان این جلسه نمایندگان نهادهای حاضر در جلسه از جمله نماینده اتحادیه گیم‌نت داران استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری این رویداد در استان از طریق اطلاع‌رسانی به گیم‌نت‌های استان و معرفی تیم از گیم‌نت‌ها و انجام تبلیغات شهری اعلام کردند.

آمادگی استان کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران

رضا احمدی دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، با حضور در شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد رویکردهای برگزاری این رویداد را برای مسئولان استانی تشریح کرد.

رضا احمدی در ادامه سفرهای استانی برای هماهنگی برگزاری نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران و در گامی دیگری از برنامه‌ریزی‌های این بنیاد برای برگزاری پر شور این رویداد کشوری، به شهر یاسوج سفر کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور نماینده‌ای از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار انجام شد، گفت: امیدواریم این حضور منجر به شکل‌گیری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه حمایت و توسعه صنعت بازی‌های ویدئویی در این استان شود.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران افزود: جلسه هماهنگی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در این استان با حضور نمایندگانی از استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، صداوسیما، کانون فرهنگی هنری مساجد و در حضور معاون مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد. در این جلسه رویکردهای اصلی مورد نظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برگزاری این دوره از جام قهرمانان در دو بخش حضوری (با حضور دو بازی فیفا و کوئیز) و برخط (با حضور ۲۰ عنوان بازی ایرانی) تبیین و معرفی شد.

هماهنگی در خصوص مکان برگزاری مسابقات و نحوه برگزاری اختتامیه از دیگر محورهای این جلسه در استان بوده است.

به گفته رضا احمدی در این جلسه نماینده شهرداری استان نیز آمادگی خود را برای افزایش میزان جوایز به منتخبان این استان اعلام کرد.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: در حاشیه جلسه هماهنگی برای برگزاری مسابقات این دوره از جام قهرمانان در استان کهگیلویه و بویراحمد، اهداف و برنامه‌های این بنیاد در حوزه آموزش و پژوهش و ظرفیت‌های انستیتو ملی بازی‌سازی در برگزاری بوت‌کمپ‌های بازی‌سازی در این استان و آموزش مدرسین سواد بازی در استان برای ارتقا سطح سواد خانواده‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز تبیین شد.

احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حضور این استان در نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، شاهد برپایی رقابتی پر شور و نشاط و با تعداد کاربر بالا در میان علاقه‌مندان در این استان باشیم.

برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران پس از ۴ سال وقفه در کرمان

جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کرمان برگزار شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه همه تلاش ما بر اینکه در بحث بازی‌های رایانه‌ای به سمت گیم‌نت نرویم، گفت: این موضوع یکی از آسیب‌هایی است که در گذشته کمتر به آن توجه شده و باید درست شود. در فضای بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران باید افراد جدیدی را جذب کرد و در این ارتباط تبلیغات مفیدی انجام داد.

وی بر شناسایی ظرفیت‌ها و هنرمندان تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در کرمان تأکید کرد، افزود: ایجاد یک فضای قابل اطمینان و امن برای بازی‌های رایانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد تا خانواده‌ها با اعتماد فرزندان خود را به این مکان بسپارند.

روحی بر ارتباط بیشتر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با استان‌ها و حمایت از تولیدات استانی تأکید کرد و ادامه داد: برای درگیر شدن خانواده‌ها در نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران باید به یک خلاقیت رسید که یکی از راهکارها برگزاری بازی‌ها در فضاهای عمومی است تا مردم تأثیر این بازی‌ها بر شور و نشاط بچه‌ها و خانواده‌ها را مشاهده کنند. همچنین تأثیر این بازی‌ها باید برای مخاطبان تبیین و بازی‌ها معرفی شوند.

وی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و محل‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی را از جمله مکان‌های مناسب برای ارائه بازی‌های رایانه‌ای به کودکان و نوجوانان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه امیدواریم با همکاری مسئولان و نهادهای استانی طرح‌های جدیدی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و اوقات فراغت در کرمان اجرا شود، گفت: طرح‌های نو سبب نشاط بیشتر جامعه می‌شود و باید فضای مناسبی برای بازی‌های رایانه‌ای در کرمان ایجاد کرد.

سیدمحمد سادات اخوی، مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص شیوه برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان‌ها، اظهار کرد: این دوره از جام با بیش از ۲۰ بازی در بخش موبایلی و ۲ بازی در بخش حضوری برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از نهادهای مرتبط برای همکاری در برگزاری این جام، افزود: این رویداد با شعار «نشاط اجتماعی با بازی ایرانی» برگزار خواهد شد و تلاش داریم مردمی برگزار شود. این مسابقه پس از حدود ۴ سال وقفه در کرمان برگزار می‌شود.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی برای برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی

جلسات هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان خراسان شمالی با حضور نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

در جلسه شورای فضای مجازی و سرگرمی‌های دیجیتال استان خراسان شمالی در خصوص روند برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در این استان و نحوه اجرای مسابقات، هماهنگی‌های لازم انجام شد.

در این جلسه نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تبیین رویکردهای برگزاری این دوره از جام قهرمانان و لزوم همکاری‌های بین دستگاهی در برگزاری این رویداد پرداختند.

نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری مساجد، سازمان صدا و سیما، دانشگاه بجنورد، استانداری، سپاه استان، حوزه هنری استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت حوزه رسانه‌ای ستاد خبری شهید آوینی حضور داشتند.

همچنین در حاشیه این جلسه درباره برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های آموزش، پژوهش، نظارت و ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای، حمایت از بازی‌سازان و صنعت بازی کشور، برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی، برگزاری دوره‌های سواد بازی و موضوع رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای توضیحاتی ارائه شد.

در پایان این جلسه نمایندگان نهادهای حاضر در جلسه از جمله شهرداری، سپاه، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استانداری، دانشگاه بیرجند و ستاد خبری شهید آوینی آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری این رویداد در استان از طریق اطلاع‌رسانی و تامین تجهیزات، نصب تبلیغات در محیط شهری و دانشگاهی، پوشش رسانه‌ای برگزاری مسابقات و نحوه برگزاری مراسم اختتامیه اعلام کردند.

هماهنگی‌های برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان فارس

رضا احمدی دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران از استقبال و علاقه‌مندی دستگاه‌های اجرایی در استان فارس برای برگزاری این دوره از جام قهرمانان در این استان خبر داد.

در ادامه سفرهای استانی مدیران و نمایندگان بنیاد به شهرهای مختلف کشور به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران به استان فارس سفر کرد.

رضا احمدی با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات در استان فارس با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان که در این جلسه حاضر بودند، استقبال بسیار خوبی از برگزاری این مسابقات در استان فارس کردند. از نکات مثبت این جلسه حضور لطفی، مسئول انجمن بازی‌های فکری دانش آموزان کشور بود که با توجه به ظرفیت‌های این انجمن امکان همکاری و تعامل بسیار خوبی در خصوص برگزاری چنین رویدادهایی در سطح استان و همین طور کشوری وجود خواهد داشت.

احمدی گفت: نمایندگان دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استان مانند کانون فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش، استانداری و صداوسیما نیز در این جلسه آمادگی و علاقه‌مندی خود را برای مشارکت در برگزاری این مسابقات در استان فارس اعلام کردند.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران افزود: با توجه به خانواده محور بودن مسابقات در این دوره از جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی، پیشنهاد برگزاری برنامه‌های فرهنگی جنبی نظیر کارگاه سواد بازی همزمان با اختتامیه این رویداد در استان فارس نیز مطرح شد. این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت. امیدواریم با مشخص شدن زمان مسابقات و اختتامیه آن در استان فارس، بتوانیم برنامه‌ریزی برای برگزاری این برنامه جنبی را نیز انجام دهیم.

به گفته رضا احمدی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان فارس، توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و خدمات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص برگزاری دوره‌های آموزش بازی‌سازی، کارگاه‌های سواد بازی و همچنین موضوعات مرتبط با نظارت بر واردات کنسول، نظارت بر فعالیت گیم‌نت‌ها و نحوه دریافت مجوزهای لازم از بنیاد در حوزه‌های مختلف، توسط رضا رستمی‌پور کارشناس واحد نظارت بنیاد ارائه شد. همچنین در این جلسه جعفر بختیار دیگر نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در توضیحاتی به نحوه برگزاری مسابقات نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در دو بخش حضوری و برخط پرداخت.

جلسه استانی هماهنگی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدوئی ایران در جنوب کرمان برگزار شد

جلسه استانی هماهنگی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدوئی ایران با حضور مدیر اداره ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاون هنری و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و همکاران حوزه هنری برگزار شد.

سید محمد سادات اخوی مدیر اداره ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه گفت: از آنجایی که کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد قرار دارند و ما تاکیدمان بر این است که بچه‌ها در محیطی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی بازی کنند بنابراین از کانون‌های فرهنگی هنری می‌خواهیم تا ظرفیت خود را برای این بازی‌های به میدان بیاورند.

وی افزود: در جام نهم قهرمانان بازی‌های ویدئویی، دو بازی کوییز و فیفا ۲۴ را به صورت حضوری در استان‌ها برگزار خواهیم کرد، بازی کوییز یک بازی ایرانی است که توسط تیم بازی سازی ایرانی ساخته شده است.

سادات اخوی گفت: مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی با هدف ایجاد شور و نشاط در نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در محیط‌های سالم و خانوادگی برگزار می‌شود. تمام کسانی که به بازی‌های رایانه‌ای علاقمند هستند می‌توانند در جام نهم در دو بخش موبایلی و حضوری که در استان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی افزود: علاوه بر اهدای جوایز به نفرات برتر شرکت کننده در جام نهم بازی‌های ویدئویی در استان‌ها، آنها به مرحله کشوری این رویداد که در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

وی در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های مختلف آموزش و پژوهش به تشریح روند برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی در استان‌های مختلف پرداخت.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از آنجایی که کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد قرار دارند و ما تاکید مان بر این است که بچه‌ها در محیطی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی بازی کنند. بنابراین از کانون‌های فرهنگی هنری می‌خواهیم تا ظرفیت‌های خود را برای راه‌اندازی بازی‌های رایانه‌ای در مساجد پای کار بیاورند.

معرفی استعدادهای استان کردستان با بهره‌گیری از ابزار بازی

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اجرای موفق هشتمین جام در این استان گفت: مهمترین مطالبه فرهنگی در استان کردستان این است که بتوانیم از ابزار بازی برای معرفی استعدادهای این استان استفاده کنیم.

وی در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در این استان گفت: ما امیدواریم این زیست بوم بتواند در حوزه برندسازی فرهنگی، گردشگری، تاریخی وهویتی استان کردستان اقدام نماید و بتوانیم از ابزار بازی برای معرفی استعدادهای این استان استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به شهدا، نام‌آوران و هنرمندان شاخص در تاریخ کردستان افزود: این استان مشاهیری مانند «سارو بیره» قهرمان تاریخی بانه در دوره شاه اسماعیل صفوی و سردار بزرگ جنگ چالدارن را دارد که به رغم مذهب اهل سنت در دولت شیعی صفوی برای حفاظت و صیانت از مرزهای ایران جنگید و به شهادت رسید. این یک نمونه از نام‌آوران کردستان است که پرداختن به آن می‌تواند دیدگاه مثبت نوجوانان و جوانان و بسیاری افراد خارج از کشور را به این استان کشور ارتقا دهد.

محمدصادق دهنادی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این جلسه گفت: نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با نگاه و رویکرد محتوایی و بین‌المللی به دنبال ایجاد تحول در سطح مسابقات بازی‌های رایانه‌ای است.

وی با اشاره به آمارهای موجود در زمینه مصرف و تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور گفت: تاکید مسابقات بر شعار «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی»، بیانگر هدف‌گذاری کلی این بنیاد برای رشد و ارتقاء زیست بوم صنعت بازی کشور از نظر مخاطب و تولید است.

دهنادی افزود: استفاده خانوادگی از بازی‌ها ضامن ایجاد ارتباط موثر میان فردی در خانواده و کنترل کننده سلامت فرهنگی استفاده از بازی‌های رایانه‌ای است.

وی نگاه بلندمدت بنیاد به رشد و توسعه بازی ایرانی را ناشی از توجه به تاثیرات بازی و اقتصاد بازی در بازار ۳۴ میلیون مخاطب در بازار ایران دانست و گفت: ایران با وجود دارا بودن نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، تنها کشور اسلامی است که می‌تواند ادعا کند در فضای بازی‌سازی پیام‌آور رعایت حقوق کودک و سلامت اخلاقی آنان است. از این رو بازی ایرانی مترادف با بازی مفید و مناسب و به دور از آسیب‌های موجود است.

دهنادی با دعوت از فعالان فرهنگی استان برای اثرگذاری در زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای کشور اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند ابزاری برای رشد و ارتقاء فرهنگی جامعه باشد. به شرطی که فضای سرمایه‌گذاری و هدایت مصرف همزمان با تولید و نظارت بر این زیست بوم به سمت رونق بازی‌های ایرانی و آگاهی عمومی اجتماع در این حوزه سوق داده شود.

وی اجرای کمپین‌های مناسبتی، بخش بین‌الملل و توجه به محتوا در این دوره از جام را از رویکردهای جدید بنیاد دانست و گفت: با اجرای این مسابقات ضمن دسترسی به بازیکنان حرفه‌ای آنها را به سمت حضور در چرخه بازی‌سازی، سواد بازی و ارتقا دانش بازی سوق می‌دهیم.

این جلسه با حضور نمایندگانی از استانداری استان، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، فرمانداری، کانون فرهنگی هنری مساجد، سازمان فضای مجازی سراج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج و نیروی انتظامی این استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نیز حاضران نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری این مسابقات در استان ارائه کردند.

میزبانی خراسان رضوی از نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران

جلسات هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان خراسان رضوی با حضور نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان خراسان رضوی برگزار شد تا این استان برای سومین بار میزبانی از این جام و مسابقات آن را تجربه کند.

محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به شعار «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، گفت: کارکرد ابزار هنری در انتقال مفاهیم و فرهنگ‌ها، بسیار گسترده و مؤثر است. در این بین، بازی‌های رایانه‌ای به دلیل برخورداری از کارکردهای متفاوت در ایجاد انبساط، نشاط، هیجان و پُر کردن ایام فراغت، از اقبال بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره بر تأثیرات فراوان این بازی‌ها روی قشر کودک و نوجوان به عنوان گروهی که از آموزش‌پذیری و گیرایی بسیار بالایی برخوردارند بر افزایش سواد بازی در بین خانواده و آگاهی والدین و همچنین آشنایی با بازی‌های ایرانی و برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد.

حسین زاده در این نشست پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از آثار بازی‌سازان ایرانی و انجام بازی‌های حضوری در این نمایشگاه را نیز مطرح کرد.

در این نشست محمد فاضلی نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز ضمن تبیین رویکردها و سیاست‌های نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: این جام با هدف ایجاد شور و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: آماده سازی بستر حمایت از بازی‌سازان ایرانی از طریق جذب کاربر جدید، معرفی بازی‌های با کیفیت ایرانی و دارای محتوای سالم و مفید، پر رنگ کردن نقش آموزشی-فرهنگی بازی‌های موبایلی ایرانی در بین خانواده‌ها و نمایش ظرفیت بالای این بازی‌ها برای مسئولین از دیگر رویکردهای این دوره از رویداد است.

فاضلی ادامه داد: برای اولین بار در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی بخش مسابقات موضوعی اضافه شده است که در موضوعاتی نظیر انتخابات، قربان تا غدیر، محرم و پرداختن به مشاهیر ایران و زبان فارسی برگزار می‌شود.

سعید فراهانی، کارشناس واحد نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این جلسه در خصوص رصد و نظارت بر بازی‌های دیجیتال به عنوان محصولاتی هنری و تجاری دارای تاثیرات گسترده فرهنگی و اقتصادی بر بازیکنان گفت: توجه ویژه به حوزه نظارت بر مجموعه فعالیت بازی سازان و محتوای بازی با توجه به اثرگذاری بالای آن بر قشر کودک و نوجوان امری بدیهی و ضروری است. به موازات حمایت از صنعت بازی‌سازی کشور و فعالان این حوزه، آموزش بازی‌سازی و ترویج امر سواد بازی‌های دیجیتال، نظارت بر تولید و عرضه بازی‌های دیجیتال در بازار و پژوهش و حمایت از تحقیق، تولید و ترویج بازی‌های جدی در کشور از عمده وظایف و اهداف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار سیاستگذاری است.

در پایان این نشست موضوع نظارت بر روند ساخت و محتوای بازی‌ها و عملکرد خانه‌های بازی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست حجت طباطبایی مسؤل دبیرخانه صنایع خلاق خراسان رضوی، محمد رضا محمدی نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خراسان رضوی و نمایندگانی از اتحادیه بازی و سرگرمی استان حضور داشتند.

هماهنگی‌های بین دستگاهی برای برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در بوشهر انجام شد

رضا احمدی دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در جلسه هماهنگی نهمین جام قهرمانی بازی‌های ویدئویی ایران در بوشهر گفت: از زمان تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیش از ۵۰۰۰ بازی ایرانی توسط ۵۰۰ شرکت داخلی ساخته شده است که تعداد ۴۰۰۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران یک میلیون و پانصدهزار نفر از سراسر کشور در این دوره از مسابقات شرکت کردند، افزود: امسال با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رویکردهای بنیاد در برگزاری این مسابقات تغییر پیدا کرده است. در این دوره، مسابقات با رویکرد نگاه به تولید محتوا، ایجاد شور و نشاط در خانواده‌های ایرانی، معرفی بازی‌های موبایلی ایرانی با کیفیت، پررنگ کردن نقش آموزش در بین خانواده‌ها و در دو بخش حضوری و آنلاین (برخط) برگزار می‌شود.

دبیر نهمین جام قهرمانی بازی‌های ویدئویی ایران گفت: ثبت‌نام مسابقات استانی از ۲۹ خرداد آغاز می‌شود و نفرات اول تا سوم در هر استان به مرحله کشوری مسابقات که شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند

ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقات از طریق سایت بازیکو به آدرس baazico.ir انجام می‌شود.

همچنین نشست هماهنگی نهمین جام قهرمانی بازی‌های ویدئویی ایران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگانی از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان تشکیل شد.

تببین رویکردهای جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان آذربایجان شرقی

جلسه هم‌اندیشی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با هدف تبیین رویکردهای این رویداد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

محمد صادق دهنادی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: براساس پیمایش‌های انجام شده بیش از ۳۴ میلیون نفر بازیکن در این حوزه در سطح کشور داریم و بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی دومین مصرف فرهنگی کشور است.

وی افزود: همچنین براساس آمار ارائه شده ۵۰۰۰ بازی ایرانی و ۵۰۰ شرکت و تیم فعال در این عرصه وجود دارد و ایرانیان روزانه به طور متوسط ۹۵ دقیقه از وقت خود را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه، شعار فرهنگی امسال جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی را «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» اعلام کرد و گفت: سه روش اصلی برای آموزش بازی‌سازی از طریق بنیاد ملی بازی‌ها وجود دارد.

وی افزود: این سه روش شامل آموزش آنلاین، تأسیس شعبه انستیتو ملی بازی‌سازی در استان‌ها و راه‌اندازی اردوهای آموزش بازی‌سازی در استان‌ها است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برای اولین بار در این دوره از جام قهرمانان برگزاری مسابقات موضوعی و نگاه ویژه به موضوع محتوا دنبال خواهد شد.

وی ایجاد شور و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‌ها، حمایت از بازی‌سازان ایرانی از طریق جذب کاربر جدید، معرفی بازی‌های با کیفیت ایرانی دارای محتوای سالم و مفید و پر رنگ کردن نقش آموزشی-فرهنگی بازی‌های موبایلی ایرانی در بین خانواده‌ها را از رویکردها و سیاست‌های برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران اعلام کرد.

در این نشست، همچنین حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در استان پرداختند.

این نشست با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان ادارات و نهادهای اجرایی استان آذریایجان شرقی برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ