انجام ۲۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی آب مشهد طی یک سال

اقتصاد ایران: مشهد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طی یک سال گذشته، حدود ۲۰۰ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و نمونه برداری با هدف اطمینان از سلامت آب شهری و روستایی در سطح شهرستان مشهد انجام شده است.

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی هر ماه به طور متوسط بیش از ۵۵۰ نقطه در شبکه توزیع مورد کلرسنجی قرار می‌گیرد، اظهارکرد: از مجموع حدود ۲۰۰ هزار مورد آزمایش و نمونه برداری انجام شده در دو بخش شهری و روستایی، بیش از ۶۳ هزار مورد مربوط به مشهد و بالغ بر ۱۳۵ هزار نمونه کلرسنجی در بخش روستایی انجام پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب مشهد با دارا بودن ۴ آزمایشگاه تخصصی دارای صلاحیت آزمایشگاهی، وظیفه پایش منابع، مخازن و شبکه توزیع آب شرب ۴ شهر مشهد، بینالود، ملک آباد و رضویه و نیز ۲۹۴ روستا را بر عهده دارد، افزود: این پایش به لحاظ پارامترهای باکتریولوژی، فیزیکوشیمیایی و ریزآلاینده های آلی و معدنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نمونه میکروبی در بخش شهری و حدود ۴ هزار نمونه در بخش روستایی برداشت شده است.

اسماعیلیان تصریح کرد: به طور میانگین در هر ماه بیش از ۱۵۰ نمونه میکروبی از شبکه توزیع آب، چاه‌ها، مخازن و تصفیه خانه‌های آب و همچنین فاضلاب شهرستان مشهد برداشت و جهت انجام آزمایشات میکروبیولوژی به آزمایشگاه این شرکت ارسال می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: انجام آزمون‌های فیزیکی وشیمیایی، ریزآلاینده های معدنی و بیولوژی، طبق دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با تواتر مشخص شده صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: با تحلیل داده‌های کلرسنجی و آزمایشات میکروبیولوژی، سلامت آب توزیع شده پایش و سنجیده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ