ملت ایران در بدرقه شهدای خدمت صلابتش را به نمایش گذاشت

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه در مراسم گرامیداشت یاد شهدای خدمت با اشاره به حماسه مردم در بدرقه پیکر شهدا گفت: یک ملت با همه ابهتش در برابر همه جهانیان قدرت و اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را پشت سر رهبری معظم انقلاب به نمایش گذاشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه امروز در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با عنوان «شهدای پرواز اردیبهشت» که در ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد، در خصوص این واقعه تلخ گفت: ماه خرداد، ماه پرحادثه و پر حماسه انقلاب اسلامی است. چه 15 خرداد 42، چه 14 خرداد 68، چه 3 خرداد 61 و چه 31 خرداد 60 همواره این ماه برای مردم ما ماه پرحادثه و حماسه بوده است.

وی افزود: اما شهیدان پرواز اردیبهشت تحمل نکردند تا خرداد فرا برسد. پیشاپیش به سوی معبود خویش شتافته و حادثه بزرگی را رقم زدند. ولی حماسه در اول، دوم و سوم خرداد در تبریز، تهران، بیرجند و مشهد رخ داد و یک ملت با همه ابهتش در برابر همه جهانیان قدرت و اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را پشت سر رهبری معظم انقلاب به نمایش گذاشت.

باقری ادامه داد: امروز ما داغدار این مصیبت بزرگ هستیم اما همچنان با صلابت و افتخار میراث دار سرمایه‌ها و اندوخته‌های این عزیزان هستیم. چه شهید آیت الله رئیسی و چه شهید عزیز حسین امیرعبداللهیان.

سرپرست وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص)، دو فرزند داشتند. قاسم را در راه خدا داد و ابراهیم را هم در راه خدا داد. ما امروز قاسم و ابراهیم انقلاب اسلامی را تقدیم کردیم. اما انتظار داریم همانطور که خداوند متعال در ازای صبر و تحمل حضرت رسول در برابر از دست دادن قاسم و ابراهیم خدا به او کوثر عنایت کرد، ما انتظار دریافت کوثر از ذات باری تعالی را برای انقلاب اسلامی داریم.

وی افزود: این قول را هم می‌دهیم که پاسدار و حافظ این کوثر باشیم و چنان که در عهد حضرت رسول عده‌ای نسبت به آن کوثر ناسپاسی کردند، ما ناسپاسی نکنیم. ضمانت ما هم فرمایش حضرت امام است. حضرت امام فرمودند «مردم ما افضل از مردم حجاز در دوره حضرت رسول و افضل از مردم عراق در دوره حضرت امیر و سید الشهدا هستند». 

باقری تصریح کرد: ما با این ضمانت که امام معصوم بود در برابر خداوند متعال آمادگی خودمان را برای میزبانی و صیانت از کوثر انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که ان‌شالله این کوثر ظهور حضرت حجت (عج) باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ