مزایا و معایب ردیاب خودرو چیست؟ آنچه که تجربه استفاده از ردیاب خودرو به ما آموخت!

اقتصاد ایران: عصر خودرو- آیا نگران امنیت خودروی خود هستید؟ استفاده از ردیاب‌های خودرو یکی از راه‌حل‌های مناسب برای افزایش امنیت است. ولی قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، مهم است که مزایا و معایب ردیاب خودرو را بشناسید. در این مقاله، به بررسی دقیق و جامع این فناوری پرداخته‌ایم تا بتوانید از اطلاعات کافی برای انتخاب بهترین گزینه برخوردار باشید. همراه ما باشید تا با دانستن همه جوانب، تصمیمی آگاهانه در مورد استفاده از ردیاب خودرو بگیرید.

استفاده از ردیاب‌ خودرو چه مزیت‌هایی را به همراه دارد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، استفاده از ردیاب خودرو صرفاً برای تعیین موقعیت مکانی نیست؛ علاوه‌بر این، مزایای متنوع دیگری نیز دارد که بسیاری از افراد از آن بی‌خبرند. در این بخش به معرفی این مزایا می‎پردازیم.

افزایش امنیت خودرو با استفاده از ردیاب جی‌پی‌اس و کاهش سرقت

ردیاب خودرو در واقع نوعی ابزار امنیتی است که احتمال سرقت اتومبیل را بسیار کاهش می‌دهد. این نوع دستگاه‌ها با ارائه قابلیت‌هایی مانند ردیابی موقعیت مکانی خودرو، هشدارهای امنیتی و کنترل از راه دور نقش بسیار موثری را در افزایش امنیت ماشین شما ایفا می‌کند.

ردیاب‌ خودرو با استفاده از شبکه‌های مخابراتی و سیستم جی‌پی‌اس، موقعیت مکانی اتومبیل شما را در هر جایی از جهان ارزیابی می‌کند و حتی امکان نصب مخفی نیز دارد؛ به همین دلیل سارق از وجود آن‌ها اطلاعی نخواهد داشت و همین موضوع باعث کاهش سرقت و در نتیجه افزایش امنیت خودرو شما خواهد شد. یکی از بهترین ابزارها برای ردیابی خودرو، دزدگیر جی پی اس است که قابلیت‌های بسیار عالی را به کاربران ارائه می‌دهد و امنیت ماشین را تا حد بسیاری تامین می‌کند.

کنترل از راه دور و آسودگی خاطر؛ امکان خاموش کردن موتور از راه دور

برخی از ردیاب‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از راه دور درب‌های خودرو را باز و بسته کنید؛ این قابلیت برای زمانی که کلید را درون خودرو جا گذاشته باشید بسیار کاربردی است.
علاوه‌بر این، شما با استفاده از این ویژگی‌ می‌توانید از راه دور موتور خودرو را نیز خاموش و آن را متوقف کنید؛ این ویژگی برای زمانی که خودرو در حال سرقت باشد بسیار کارآمد است. همچنین امکان فعال‌سازی آژیر از راه دور نیز با کمک ردیاب خودرو امکان‌پذیر است و با استفاده از آن می‌توانید توجه افراد را به خودروی سرقت‌شده خود جلب کنید.

هشدارهای امنیتی ردیاب خودرو؛ از نقص فنی تا سرقت، محافظت در هر شرایط

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب خودرو، ارسال انواع هشدارهای امنیتی است. در ادامه به‌طور‌خلاصه همه این موارد را به شما معرفی می‌‌کنیم.

  •  هشدار حرکت خودرو: برخی از ردیاب‌ها در صورت حرکت خودرو بدون مجوز (مانند سرقت یا یدک شدن) به شما اطلاع می‌دهند.
  •  هشدار باز شدن درب‌های خودرو: در‌صورتی‌که درب‌های خودرو شما به صورت ناگهانی و بدون مجوز باز شوند، ردیاب شما را از این موضوع مطلع خواهد کرد. ‌
  • هشدار خروج از محدوده مجاز: شما می‎‌توانید یک محدوده جغرافیایی را برای خودرو خود تعیین کنید. با انجام این کار، ردیاب در صورت رد شدن از این محدوده به شما هشدار می‌دهد.
  • هشدار نقص فنی: برخی از ردیاب‌ها شما را از انواع نقص فنی خودرو آگاه می‌کنند.

علاوه‌بر این موارد، ردیاب‌های خودرو هشدارهای متفاوت دیگری مانند سرعت غیرمجاز و اتمام سوخت را نیز به شما اطلاع می‌دهند. این اعلان‌ها به روش‌های متفاوتی مانند پیامک، تماس، ایمیل یا اپلیکیشن موبایل برای شما ارسال می‌شوند.

مسیریابی راحت‌ و سریع؛ مزیت کوتاه‌شدن مسیر توسط ردیاب

ردیاب خودرو به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت دقیق خود را روی نقشه مشاهده و کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر را با‌توجه‌به شرایط ترافیکی انتخاب کنید. از طرفی برخی از این ردیاب‌ها مجهز به سیستم هشدار ترافیکی هستند و حتی در مواقع لزوم، مسیرهای جایگزین را نیز به شما پیشنهاد می‌دهند.

درخواست کمک در شرایط اضطراری (کلید SOS)؛ از مزایای ردیاب در مواقع ضروری

انواع خاصی از ردیاب‌ها به دکمه SOS مجهز هستند که در صورت فشردن آن در مواقع ضروری، می‌توانید با نزدیکان خود تماس بگیرید. دقت داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید حتما از قبل، شماره تلفن افراد نزدیک خود را در ردیاب ثبت کرده‌ باشید.

بررسی مهم‌ترین معایب ردیاب خودرو

در کنار همه این مزایا، به بررسی معایب ردیاب خودرو نیز خواهیم پرداخت تا شما با دیدی کامل‌تر نسبت به این فناوری، تصمیم‌گیری کنید.

قیمت بالای ردیاب؛ اصلی‌ترین نکته منفی در خرید انواع جی‌پی‌اس

در بررسی معایب جی پی اس خودرو باید بدانید که قیمت جی پی اس ماشین و برخی از ردیاب‌های خودرو مخصوصا انواع پیشرفته آن کمی بالاست. علاوه‌بر این، شما باید هزینه‌های جانبی مانند هزینه نصب، اشتراک ماهانه، تعمیرات و نگهداری و… را نیز در نظر بگیرید.

به خطر افتادن حریم خصوصی؛ چالش جدی ردیابی موقعیت مکانی خودرو

همه موقعیت‌های مکانی، حرکت‌ها و جابجایی خودرو ثبت و ضبط می‌شوند و خیلی از افراد می‌توانند از این اطلاعات برای اهداف غیراخلاقی یا غیر‌قانونی استفاده کنند. همین موضوع حریم خصوصی را به خطر می‌اندازد و یکی از مهم‌ترین معایب ردیاب موتور و خودرو به شمار می‌رود.

دقت پایین در ردیابی؛ یکی از معایب ردیاب موتور و ماشین

برخی از ردیاب‌ها دقت پایین و خطا دارند و موقعیت ماشین را به‌طور‌دقیق و درست به شما نشان نمی‌دهند؛ به همین دلیل در هنگام خرید باید حتما از فروشنده میزان دقت ردیاب خود را بپرسید.

محدودیت‌های قانونی؛ یکی از معایب جدی جی‎پی‌اس خودرو

در برخی از کشورها و مناطق، استفاده از ردیاب‌های خودرو غیرقانونی است؛ بنابراین حتما قبل از تهیه و استفاده از این دستگاه‌ها، قوانین مربوطه را بررسی کنید.

عمر کوتاه باتری ردیاب‌ خودرو؛ چالش شارژ مکرر GPS

برخی از ردیاب‌های خودرو عمر کوتاه و نیاز به شارژ مکرر دارند. این موضوع در شرایطی که دسترسی به برق ندارید، کمی مشکل‌ساز است.

مشکلات رجیستری ردیاب‌ها؛ ضرورت تایید عملکرد دستگاه در ایران

متاسفانه به منظور جلوگیری از قاچاق، برخی از ردیاب‌های خودرو شامل طرح رجیستری هستند و در ایران کار نمی‌کنند؛ بنابراین قبل از تهیه ردیاب موردنظر خود، از رجیستر بودن آن مطمئن شوید.

مشورت با کارشناسان را پیش از انتخاب ردیاب خودرو جدی بگیرید

در این مقاله شما با انواع مزایا و معایب ردیاب خودرو آشنا شدید. با‌توجه‌به این موارد قطعا تجربه استفاده از ردیاب خودرو ارزش‌های بسیاری به همراه دارد؛ البته حواستان باشد ردیاب‌های خودرو انواع و مدل‌های متفاوتی دارند که هر یک برای موقعیت‌های خاصی مناسب هستند؛ به همین دلیل قبل از خرید حتما نیازهای خود را مشخص کنید، مزایا و معایب جی پی اس را براساس نیاز خود بسنجید و بر‌اساس آن‌ها بهترین نوع ردیاب را انتخاب کنید. در این زمینه حتما از کارشناسان و افراد ماهر نیز در این زمینه کمک بگیرید و به فروشگاه‌ها و مراکز معتبر مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ