دقیقا چند ثانیه باید صورتمان را بشوییم؟

اقتصاد ایران: برای افرادی که به مراقبت از پوست علاقه‌مندند اما نمی‌خواهند محصولات جدیدی به خریدهای قبلیشان اضافه کنند، افزایش زمان شست‌وشو راهی آسان برای بهبود نتایج است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، تمیز کردن پوست شاید ساده‌ترین راه مراقبت از پوست به نظر برسد، اما اگر زمان کافی برای آن بگذارید تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش هاف‌پست، براساس تحقیقات اخیر، ۶۰ ثانیه شستن صورت یا کمی بیشتر تاثیر چشمگیری در بهبود کیفیت پوست دارد. این روش مخصوصا برای افرادی با پوست مستعد جوش و آکنه موثر است. کلی رید، دکتر داروساز از تگزاس، در گفت‌وگو با هاف‌پست از علاقه‌اش به این روش می‌گوید که پوست را عمیقا از آلودگی، آرایش و چربی پاک می‌کند و افراد پس از مدتی شاهد تغییرات مثبت در پوستشان خواهند بود.

افزایش زمان شست‌وشو به معنای فراهم کردن فرصت بیشتر برای تمیز شدن کامل پوست از چربی و آلودگی است، اما یکی از مهم‌ترین مزایای آن این است که مواد فعال شوینده فرصت نفوذ در پوست و تاثیر بر آن را پیدا می‌کنند.

به گفته جرمی براور، دکتر داروساز از شهر نیویورک، بیشتر افراد برای شست‌وشوی صورتشان فقط ۱۵ ثانیه وقت می‌گذارند، که این زمان برای فعال شدن ترکیبات تاثیرگذار در شوینده کافی نیست.

برای افرادی که به مراقبت از پوست علاقه‌مندند اما نمی‌خواهند محصولات جدیدی به خریدهای قبلی‌ اضافه کنند، افزایش زمان شست‌وشو راهی آسان برای بهبود نتایج است. به‌خصوص که این کار بسیار آسان و قابل اجراست و فقط به شوینده مناسب برای هر پوست نیاز دارد.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که این کار، با توجه به نوع پوست و شوینده، ممکن است به خشکی پوست نیز منجر شود. اگر پس از شست‌وشو روی پوستتان خشکی و کشیدگی احساس کردید، احتمالا یا شوینده‌تان برای این روش بسیار قوی است یا پوستتان تحمل آن را ندارد. برای اینکه متوجه شوید کدام یک از این دو مورد نقش بیشتری دارند، می‌توانید شوینده ملایم‌تری تهیه کنید یا زمان شست‌وشو را کاهش دهید و سپس نتیجه را ارزیابی کنید.

برای اجرای روش شست‌وشوی ۶۰ ثانیه‌ای صورت نیز نیاز به تجربه یا امکانات خاصی ندارید. بهتر است صورتتان را با آب ولرم خیس کنید، سپس به اندازه کافی از شوینده ملایمی که دارید روی پوستتان ماساژ دهید. هر دو پزشکی که با هاف‌پست مصاحبه کرده‌اند توصیه می‌کنند این روش را شب‌ها به کار بگیرید، زیرا بهترین زمان برای پاکسازی پوست است و با سرم و مرطوب‌کننده می‌توان بستر مناسبی برای استراحت و بازسازی آن نیز فراهم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ