مشارکت مردم در انتخابات نیازمند تبیین شاخص‌ها و جریان‌ها است

اقتصاد ایران: سنندج_استاندار کردستان گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری نیازمند تبیین شاخص‌ها و تحلیل درست جریان‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر شنبه در دیدار با هیأت‌های اندیشه‌ورز استان در سنندج، با اشاره به اینکه قوه مجریه یکی از مهم‌ترین قوای حاکم بر کشور است و نقش بسیار مهمی در اجرای امور کشور به عهده دارد، اظهار کرد: در دولت گذشته جایگاه ایران در حوزه سیاست خارجی تضعیف شد اما با روی کارآمدن دولت شهید رئیسی سیاست خارجی ایران در عرصه بین الملل در وضعیت مطلوبی قرار گرفت و هم اکنون ایران جزو کشورهای رده بالای منطقه محسوب می‌شود.

وی سیاست خارجی شهید رئیسی را قابل نقد دانست و گفت: رئیس جمهور شهید میدان دوگانه دیپلماسی را درست کردند و با روی کار آمدن وی نگاه انقلابی در دولت مستقر و امنیتی در منطقه حاکم شد که حاکمیت دیپلماسی را ایجاد کرد.

استاندار کردستان با اشاره به لزوم حضور و مشارکت مردم در انتخابات، مشارکت پررنگ مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح را نیازمند تبیین شاخص، تحلیل درست جریان‌ها دانست.

زارعی کوشا هوشیاری جریان‌های انقلابی، جریان‌های متعهد و مردمی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در این برهه جهاد تبیین باید نقش خود را بدرستی ایفا کند، کارکرد جهاد تبیین آنست که مردم به تجارب گذشته توجه کنند.

وی با اشاره به تحلیل جریان‌های ادوار گذشته اظهار کرد: در ادوار گذشته و در دوران دفاع مقدس گاهی جریان‌هایی به موج سازی پرداختند و در این میان رسانه‌ها با برجسته سازی و تیترسازی در جامعه فضاسازی کردند.

استاندار کردستان با تاکید بر این مطلب ضمن مهم برشمردن انتخابات ریاست‌جمهوری بر جریان سازی و تبیین درست جریان‌ها تاکید کرد.

مردم برای انتخاب اصلح اولویت‌ها را مدنظر قرار دهند

وی یادآور شد: در امر انتخابات باید قاعده اهم را د رنظر داشت به این معنی که مردم در انتخاب رئیس جمهور باید برای انتخاب اصلح اولویت‌ها را در نظربگیرند در غیر این صورت جو و فضای دیگری در کشور حاکم خواهد شد.

زارعی کوشا معرفی و شناخت شاخص کارآمدی دولت سیزدهم و استمرار این مسیر را نتیجه بخش دانست و گفت: انقطاع مسیر حرکت شهید رئیسی به کشور آسیب می‌رساند.

وی شهید آیت الله رئیسی را احیاگر فرهنگ مدیریت در کشور دانست و افزود: شهید رئیسی الگوی عینی رئیس جمهور خدمتگذار و مردمی را در مقابل چشمان ما ترسیم کرد و در طول ۳۳ ماه خدمت خود منجر به تحولات بزرگی شدند.

کارآمدی و کفایت از بزرگترین فضائل شهید رئیسی بود

استاندار کردستان همچنین کارآمدی و کفایت را از بزرگترین فضائل شهید رئیسی برشمرد و گفت: شهید رئیسی در حالی عهده دار ریاست جمهوری شد که کشور با مسائل بزرگی از جمله کسر بودجه ۵۴ هزار میلیارد تومان و نیز تمام شدن اعتبار ارز ترجیحی کشور مواجه بود که در دولت روحانی مصرف و هزینه شده بود.

وی دولت شهید رئیسی را کارآمد توصیف کرد و افزود: تمام پروژه‌های کلان در دولت شهید رئیسی به سرانجام رسید.

زارعی کوشا گفت: گرچه عقب ماندگی‌های زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد اما برای اولین بار رشد اقتصادی استان از رشد اقتصادی کشور بالاتر بوده است.

استاندار کردستان افزایش مشارکت مردم در امر انتخابات را نیازمند انتخاب آگاهانه و هوشیارانه مردم دانست و افزود: در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری باید به شاخص‌های مردم داری و حضور میدانی توجه شود.

زارعی کوشا تاکید کرد: همه جریان‌های انقلابی و تشکل‌ها باید در راستای افزایش مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی کمک کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ