شهروندان از ذبح دام در منازل خودداری کنند

اقتصاد ایران: مشگین شهر_ رییس دامپزشکی مشگین شهر گفت: در آستانه عید قربان و برای تامین سلامت و امنیت غذایی مردم شهروندان از ذبح غیرمجاز دام در منازل خودداری کنند.

علی نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عید قربان عید بندگی و عبودیت و روز رسیدن به معرفت و شناخت خداوند است و وقتی این مهم تحقق یافت انسان به معنای واقعی از تعلقات دنیوی دل کنده و مشتاق لقای الله می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از ذبح دام در منازل خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در روز عید قربان کشتارگاه مشگین شهر باز بوده و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه حضور دارد که شهروندان با خیال راحت و آسوده می‌تواند حیوان خود را در کشتارگاه ذبح کنند.

رییس اداره دامپزشکی مشگین شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و معابر شهر تحت عنوان دام قربانی و نذری می‌کنند، به مردم توصیه می‌شود دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مأموران دامپزشکی ذبح کنند.

نوروزی با بیان اینکه شهروندان با اعتماد به این مراکز، تنها دام خود را پس از معاینه توسط دامپزشک تهیه کنند، گفت: مردم در صورت ذبح و قربانی کردن دام، حداقل ۲۴ ساعت از لاشه دام‌ها خودداری و پس از دام و قطعه کردن، آنها را بسته‌بندی و در یخچال نگهداری کنند.

وی تصریح کرد: اکیپ‌های بازرسان ثابت و سیار اداره دامپزشکی شهرستان مشگین شهر در کشتارگاه دام و طیور در سطح شهر به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان محترم می‌باشند و همشهریان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن ارتباطات مردمی ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ