آغاز روکش آسفالت خیابان‌ها با اعتبار ۶۵ میلیاردی در آستارا

اقتصاد ایران: آستارا- سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا از آسفالت خیابان‌ها و معابر این شهر مرزی با اعتباری حدود بر ۶۵ میلیارد تومان خبر داد.

یاشین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بحث فاضلاب شهری را یکی از دغدغه‌های شهروندان آستارایی دانست و اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دوره جدید شورا اقدامات ویژه‌ای در این راستا صورت گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه تکمیل فاضلاب شهری از مطالبات به حق شهروندان است، افزود: شورای اسلامی شهرستان در این رابطه پیگیری‌های متعددی انجام داد و در این خصوص با مدیر و کارشناسان اداره آب و فاضلاب جلساتی برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل سیستم فاضلاب شهرک مهدی (عج) و شهرک عباس‌آباد از مطالبات شورای اسلامی شهرستان آستارا بود، تصریح‌کرد: در این راستا سیستم فاضلاب بخشی از خیابان شهید مطهری، ملت شرقی، شهید رجایی، شهید باهنر و کوچه‌های منتهی، مرحله اول و دوم شهرک مهدی (عج) تا حوزه علمیه تکمیل و در آینده نزدیک تصفیه‌خانه شهرک مهدی (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

کمالی از شهروندان خواست جهت دریافت کد انشعاب به دفتر پستی واقع در خیابان شهید رستمیان روبروی اداره کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند.

عملیات سیستم فاضلاب حکیم نظامی غربی به زودی اجرایی می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر تأمین اعتبار شود عملیات اجرای سیستم فاضلاب خیابان حکیم نظامی غربی نیز آغاز می‌شود، اضافه‌کرد: ساماندهی فاضلاب از مسائل مهم شهر آستارا است و نیازمند بودجه کلان است و امیدوارم مسئولان ارشد به این مسئله نگاه ویژه داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا با بیان‌اینکه در سال ۱۴۰۲ به زیباسازی شهری اهمیت ویژه‌ای داده شد، ادامه داد: در این راستا با دعوت از هنرمندان؛ دیوارهای شهر رنگ‌آمیزی و به تصاویر زیبا مزین شد و در برخی مناطق نیز هنرمندان جاذبه‌های دیدنی و طبیعی شهرمان را بر روی دیوار نقاشی کردند.

وی به بهره‌برداری از بلوار شورا اشاره کرد و افزود: این بلوار در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید که در کاهش ترافیک شهر نقش مؤثری دارد.

کمالی با اشاره به دریافت سند زمین «برکه پریان» از سوی شهرداری آستارا، این اتفاق را ارزشمند برشمرد و اضافه‌کرد: در این فضا در سال ۱۴۰۴ اقداماتی از قبیل ایجاد فضای سبز صورت خواهد گرفت که به تجهیزات ورزشی نیز مجهز می‌شود که شهروندان و مسافران از آن بهره‌مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مرزی بندر آستارا در ادامه از زحمات و پیگیری‌های سازمان بازرسی و شهردار آستارا در دریافت سند زمین «برکه پریان» تقدیر و تشکر کرد.

وی از واگذاری طرح ساحلی سفیر امید به بخش خصوصی خبر داد و تصریح‌کرد: اقداماتی در راستای ساماندهی طرح شنا و تجهیز این طرح انجام شده و برخی اقدامات دیگر نیز در حال انجام است.

کمالی با بیان‌اینکه در این طرح ساحلی که به نام شیندان نامگذاری شده تاکنون برای ۶۰ نفر اشتغال‌زایی شده است، ادامه داد: در دوره ششم شورا و با پیگیری‌های شورا و شهرداری که صورت گرفت با دعوت از سرمایه‌گذار ۲ هتل در آستارا با نام شیندان ساخته شده که برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

وی با اشاره به استیل عباس‌آباد آستارا، این تالاب را از مواهب خدادادی عنوان کرد و گفت: شهرداری آستارا برای ساماندهی و زیباسازی دور استیل به منظور استفاده شهروندان و گردشگران طرح‌های خوبی داشت که متأسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

احداث پارک جدید در دور تالاب شیلات شهر آستارا

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا افزود: در این خصوص طی چند مرحله جلساتی در شورای اسلامی شهرستان با حضور مدیران و نمایندگانی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و سایر ادارات ذیربط برگزار شد که منجر به نتیجه نشد که امیدوارم مسئولان عالی‌رتبه شهرستان در این خصوص پیگیری داشته باشند تا استیل عباس‌آباد به محلی برای جذب گردشگر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد بیکار تبدیل شود.

وی اجرای طرح ساحلی کاکوله در ساحل دریای خزر را از دیگر اقدامات مثبت شهرداری در سال ۱۴۰۲ برشمرد و افزود: قولی که واحد عمران و زیباسازی شهرداری آستارا به شورای اسلامی شهر داده قرار است امسال نیز در این ساحل ۲ ایستگاه جدید ساحلی با نام‌های طلوع و غروب احداث شود.

کمالی از احداث پارک جدید در دور تالاب شیلات شهر آستارا خبر داد و گفت: این پارک به منظور توسعه فضاهای تفریحی شهر و در راستای بهره‌مندی شهروندان و گردشگران احداث می‌شود و آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات احداث آن خواهیم بود.

وی به سیل شهریور ماه سال گذشته در شهر آستارا اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی سیلاب‌های فصلی و آب‌های جاری با دعوت از کارشناسان اقدامات مثبتی انجام شده و در این رابطه لوله‌هایی برای اجرای عملیات خریداری شده که ان‌شاء‌الله اجرایی شود تا بار دیگر شاهد بروز سیل و آسیب به منازل شهروندان نشویم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا به لکه‌گیری و آسفالت خیابان‌ها و معابر روستاهای چلوند، قره‌سو، کوته کومه، عباس‌آباد، ویرمونی و هودول از از اقدامات این شورا در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد که با پیگیری‌های شورای اسلامی شهرستان انجام شده است.

وی در ادامه با بیان‌اینکه امسال در سطح شهر با برنامه‌هایی که تدوین شد، مناطقی که مشکل آب‌های سطحی داشتند با جدول‌گذاری و لوله‌کشی مشکل برطرف گردید، افزود: از جمله مناطقی که مشکل آب‌های سطحی‌شان برطرف شده می‌توان از خیابان‌های شهید مطهری، شهید رجایی، فارابی، امام خمینی (ره)، رحمانی و … نام برد.

کمالی اضافه‌کرد: در سایر نقاط شهر همچون خیابان‌های عباسیه، کشاورز و … زحمتکشان واحد عمران شهرداری مشغول کار هستند که مشکل آب‌های سطحی این مناطق را نیز برطرف کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا با بیان‌اینکه شهرداری با تدوین چشم‌انداز ۱۰ ساله کارهای خود را پیش می‌برد، تصریح‌کرد: با این برنامه ان‌شاء‌الله در آینده نه چندان دور مشکل آب‌های سطحی به صورت ریشه‌ای در شهر برطرف و شاهد مشکلی در این خصوص نخواهیم بود.

آغاز روکش آسفالت خیابان‌ها با اعتبار ۶۵ میلیاردی در آستارا

وی افزود: این اقدام در دوره ششم شورای اسلامی انجام گرفت که باید در این خصوص به زحمتکشان مجموعه شهرداری و همکارانم در شورای شهر احسنت گفت و از این رسانه از یکایک بزرگواران در این خصوص تقدیر و تشکر می‌کنم.

کمالی با اشاره به اینکه شهرداری آستارا با بودجه اندک نسبت به شهرهای همجوار عملکرد خوب و مثبتی داشته است، گفت: شهرداری شهر را با بودجه ۱۷۵ میلیارد تومانی اداره می‌کند این در حالی است که بودجه شهرداری انزلی برای اداره شهر و انجام کارها ۶۵۰ میلیارد تومان است و این مسئله این را می‌رساند که شهرداری آستارا رو به پیشرفت کار کرده و عملکرد مطلوبی داشته است.

وی به موضوع آسفالت اشاره و انتقاد از وضعیت آسفالت معابر شهر را حق شهروندان دانست و افزود: در سال ۱۴۰۲ معابر مناطقی که ۲۵ تا ۳۰ سال بود آسفالت نشده بود آسفالت شد که از آن جمله می‌توان به غلام‌محله، عباس‌آباد، کوی نهانی، خلیل‌آباد، حکیم نظامی غربی و … اشاره کرد.

کمالی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر مرزی آستارا هزینه شده است به علت تخریب و وضعیت آسفالت معابر این شهر اشاره کرد و گفت: رطوبت ۷۰ درصدی، مشکل فاضلاب، بارش زیاد باران و ورود کامیون‌های ترانزیتی به شهر از جمله عوامل تخریب آسفالت و وضعیت کنونی آسفالت خیابان‌ها و معابر است.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوعات شهرداری آستارا، دریغ از دریافت هیچ مبلغی یا عوارضی از هیچ ارگانی با مصوبات شورا و درخواست مردم چندین بار با بودجه کمی که دارد ترمیم بلوار سفیر امید از فلکه لا تا محدوده گمرک را با بتن مسلح انجام داده و اکنون نیز در این خصوص اقداماتی در حال انجام است.

کمالی از آغاز روکش آسفالت معابر شهر آستارا خبر داد و گفت: موضوع آسفالت مردم را اذیت و نگران کرده و تمام سعی ما در شورای شهر این است تا مشکلات را برطرف کنیم تا مردم از ما رضایت کامل داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مرزی آستارا با بیان‌اینکه فصل عمرانی شهرداری آغاز شده و نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان برای روکش آسفالت خیابان‌های اصلی شهر در نظر گرفته شده است، افزود: برنامه‌های عمرانی شهرداری کنسل شده و تمام برنامه شهرداری و شورای شهر در فصل عمرانی این است وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر را بهبود ببخشیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

کمالی ادامه داد: روکش آسفالت خیابان‌های اصلی شهر همچون خیابان‌های شهید مطهری، امام خمینی (ره)، میدان لا، سفیر امید، بلوار خرمشهر و خیابان اسکله و … در برنامه است و روکش آسفالت برخی از آنها نیز آغاز شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ