معاون وزیرجهاد کشاورزی: ۶ هزار تن گوشت مرغ از کشور صادر شد

اقتصاد ایران: شهرکرد – ایرنا – معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های تولید و برطرف کردن بسیاری از مشکلات گفت: با بازسازی حلقه‌های بالادست زنجیره صنعت تولید در بخش مرغ اجداد و مادری و تامین نیاز داخلی؛ شرایط صادرات برای ۶ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز داخلی کشور فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ابراهیم حسن‌نژاد روز شنبه در آیین تقدیر از برگزیدگان بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش می‌شود این روند افزایش و ثبات در تولید با برنامه‌ریزی، همراهی و همکاری تولید کنندگان استمرار یابد و به این صورت همه حلقه‌های زنجیره صنعت ضمن تولید مستمر منتفع می‌شوند.

وی در خصوص تولید تخم‌مرغ در کشور اظهار داشت: تولید تخم‌ مرغ یکی از نیازهای پروتئینی کشور به شمار می‌رود که پارسال بیش از ۱۳۶ هزار تن از تولید داخلی این ماده پروتئینی به کشورهای اطراف صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به فرآورده‌های صادر شده در بخش لبنیات از جمله پنیر، شیر خشک و کره ، پایه این شیر است یعنی بیش از ۲ میلیون تن شیر از کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: این میزان تولیدات دامی در کشور با وجود چالش‌های خشکسالی، تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت نهاده‌ها به ثبت رسید و با وجود همه این مشکلات در نیمه دوم سال گذشته شاهد رونق در تولید بودیم.

به گفته حسن‌نژاد، سرمایه‌گذاری، سرمایه در گردش و تأمین نیازهای مالی به خصوص در بخش دام و دامپروری مهمترین اولویت بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در این ارتباط مجموعه پولی و بانکی کشور باید از تولیدکنندگان این بخش (صنعت دام و طیور) حمایت داشته باشند.

مهیا نبودن زیرساخت‌های صادرات در کشور

حسن‌نژاد افزود: ایران از جمله کشورهای موفق در بخش واردات به شمار می‌رود درحالی که در بخش صادرات این کشور با کاستی‌های زیادی روبرو است.

وی ادامه داد: اگر همه موانع صادراتی کشور برداشته شود تولید کنندگان داخلی به خصوص در بخش محصولات دامی توان تولید بیش از این میزان محصول و به دنبال آن صادرات را دارند.

حسن‌نژاد بر ضرورت حمایت از اقدامات انجام شده چهارمحال و بختیاری در بخش زنجیره ارزش دام و افزایش بهره‌وری تاکید کرد.

ناسازگای اقدامات توسعه روستایی با تولید

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شیوه تولید در بخش دامپروری به خصوص گوشت قرمز در ایران در دامنه‌های زاگرس مبتنی بر دامپروری روستایی و گله‌داری است.

حسن‌نژاد یادآور شد: هر چند ایران از جمله کشورهای خشک و نیمه‌خشک به شمار می‌رود اما در دامپروری روستایی و گله‌داری همیشه گوشت باکیفیت تولید کرده است و این تولید قابلیت رقابت با دیگر کشورها را دارد.

وی با اشاره به انجام برخی اقدام‌های توسعه روستایی در چند دهه گذشته در کشور اظهار داشت: اقدام‌های انجام شده در بخش توسعه روستایی با تولید ناسازگار است.

حسن‌نژاد با تاکید بر ضرورت متوقف کردن اقدام‌های توسعه روستایی افزود: بهسازی و نوسازی اماکن و مسکن روستایی از جمله این اقدامات است که هرچند باید با قوت انجام شود اما باید توجه داشت که خانه روستایی تنها بخش سکونت‌گاهی آن نیست بلکه خانه روستایی افزون براینکه سکونت‌گاه به شمار می‌رود مکانی برای تولید نیز است.

در این آیین از ۲۷ برگزیده بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون اجرای طرح ترکیب نژاد گوسفند پربازده در استان چهارمحال و بختیاری در دست اجراست که در این طرح گوسفند لری- بختیاری با قوچ رومانف در گله‌های مردمی برای افزایش بازدهی و تولیدات ترکیب نژادی می‌شود.

افزایش تولید گوشت قرمز، شیر، افزایش بره‌زایی و کم بودن چربی در لاشه گوسفندی که از این ترکیب متولد می‌شود از مزیت‌های این طرح است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ