اگر فشار خون دارید دور این ورزش‌ها را خط بکشید!

اقتصاد ایران: تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از اشکال ورزش برای افرادی که با فشار خون سروکار دارند، مناسب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، نکته کلیدی اجتناب از فعالیت هایی است که باعث افزایش ناگهانی فشار خون می شود. این به این دلیل اتفاق می افتد که ورزش های شدید یا انفجاری می توانند ضربان قلب و فشار خون را به طور چشمگیری افزایش دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از اشکال ورزش برای افرادی که با این بیماری سروکار دارند، مناسب نیست. برای مثال وزنه برداری سنگین می تواند خطرآفرین باشد. در طول بلند کردن سنگین، اغلب نفس خود را حبس می‌کنید و فشار می‌آورید که می‌تواند به طور موقت فشار خون شما را به سطوح خطرناکی افزایش دهد.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در مجله قلب و عروق انجمن قلب آمریکا (AHA) منتشر شد، شرکت‌کنندگان مبتلا به فشار خون بالا که در وزنه‌برداری سنگین شرکت داشتند، در مقایسه با افرادی که ورزش‌های سبک‌تر و متوسط‌تری انجام می‌دادند، افزایش قابل توجهی در فشار خون مشاهده کردند.

به طور مشابه، تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT)، که شامل دوره‌های کوتاهی از فعالیت‌های بسیار شدید است، ممکن است خیلی سخت باشد. در حالی که HIIT می تواند مزایای سلامتی متعددی را ارائه دهد، شدت شدید آن می تواند منجر به افزایش ناگهانی و قابل توجه فشار خون شود.

مطالعه‌ای در سال 2017 در مجله آمریکایی مدیکال نشان داد که اگرچه HIIT می‌تواند تناسب اندام کلی را بهبود بخشد، اما ممکن است بهترین انتخاب برای افرادی نباشد که با فشار خون بالا شروع می‌کنند، زیرا می‌تواند شرایط را تشدید کند.

ورزش‌های راکتی مانند اسکواش، که شامل تلاش زیاد و به دنبال آن دوره‌های استراحت است، می‌تواند منجر به نوسانات خطرناک فشار خون شود.

تحقیقات نشان داده‌اند که این حرکات نامنظم و جهش‌های مرتبط با آن در فعالیت بدنی می‌تواند منجر به سطوح ناهماهنگ فشار خون در طول بازی شود و خطری را برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ایجاد کند.

افراد مبتلا به فشار خون بالا چه باید بکنند؟

مهم است که تمریناتی را انتخاب کنید که ضربان قلب را به تدریج افزایش داده و در طول فعالیت در سطح ایمن نگه دارید. پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و تمرینات مقاومتی سبک گزینه‌های عالی هستند. علاوه بر این، استفاده از حرکات کششی ملایم یا یوگا نیز می تواند مفید باشد. این فعالیت‌ها باعث آرامش، کاهش استرس و بهبود انعطاف‌پذیری بدون وارد کردن فشار بیش از حد به قلب می‌شوند.

مطالعات، از جمله مرور سال 2016 در مجله علوم فیزیوتراپی، نشان داده است که یوگا می تواند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. طبق انجمن قلب آمریکا، افراد مبتلا به فشار خون بالا باید حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند. این انجمن به افراد مستعد فشار خون توصیه کرده از خوراکی‌های تشدیدکننده فشار خون مثل شیرین بیان سیاه یا مواد دارای کافئین مثل چای و قهوه خودداری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ