۸ مجتمع آبرسانی روستایی خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

اقتصاد ایران: بجنورد_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۸ مجتمع‌ آب‌رسانی تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رضا عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خراسان شمالی، سالیانه ۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب بهداشتی توسط ۵۶۰ حلقه چاه، چشمه، قنات، سدهای بارزو، بیدواز و شیرین دره، استحصال و تصفیه می‌شود که به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب آب بر ثانیه از شبکه انتقال آب به ۲۶ شهر و ۷۵۰ پارچه آبادی برای ۳۸۰ هزار مشترک اختصاص داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به چالش جدی تداوم کاهش بارندگی‌های سالانه در خراسان شمالی که طی چندین سال گذشته رخ داده است، عنوان کرد: به منظور حفظ سیستم آبرسانی پایدار در استان، در حال حاضر طرح‌های بسیاری در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه این طرح‌های آبرسانی در مناطق روستایی و شهری استان در دست اجرا هستند تا موجب کاهش تنش‌های آبی وارده به مناطق سکونت گاهی باشند، گفت: در حال حاضر در مناطق روستایی استان ۷۰ طرح آبرسانی تک روستایی در حال اجرا هستند.

عطایی تصریح: همچنین هشت طرح بزرگ آبرسانی روستایی در قالب مجتمع‌های آبرسانی روستایی در حال اجرا هستند.

عطایی گفت: عملیات احداث چهار مجتمع آبرسانی روستایی استان توسط نهاد سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی برای ۱۰۷ روستا در حال اجرا است که این مجتمع‌ها شامل مجتمع آبرسانی زیدر-سرانی، پرسه سو، کهنه جلگه و پایین دست شیرین دره هستند.

وی افزود: این چهار مجتمع آبرسانی روستایی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا هستند که برنامه‌ریزی شده است در سال جاری ۳۰ روستا به این مجتمع‌ها متصل شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه گفت: چهار طرح آبرسانی روستایی دیگر نیز توسط این شرکت در حال اجرا هستند که با بهره برداری از آنها، آبرسانی ۶۶ روستا را پوشش می‌دهند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه اعتبارات مصوب به موقع و کافی اختصاص داده شود این مجتمع‌ها تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ