بهره مندی ۱۶ هزار نفر از پروژه های هفته جهادکشاورزی خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- سرپرست جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۶ هزار نفر از پروژه های افتتاحی هفته جهادکشاورزی در خراسان جنوبی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اکبری صبح شنبه در مراسم افتتاح ۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی اظهار کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۲۰ پروژه به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ۲۳۶ میلیارد تومان و با اشتغال زایی ۱۱۱ نفر به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر از مزایای این ۱۲۰ پروژه بهره مند می‌شود.

اکبری ادامه داد: از ۲۳۶ میلیارد تومان تنها ۴۹ میلیارد تومان یعنی ۲۰ درصد از محل اعتبارات دولتی است و مبلغ ۹۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و ۹۶ میلیارد تومان از محل خودیاری و آورده کشاورزان است.

وی گفت: با توجه به اهمیت مقوله آب از این تعداد ۶۸ پروژه در حوزه آب و خاک است.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین ۲۹ رشته قنات با حجم عملیات ۱۰ کیلومتر مرمت و بازسازی شده که موجب افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی استحصال آب قنات شده است.

اکبری بیان کرد: از ابتدا تاکنون در سطح ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در خراسان جنوبی اجرا شده که با اجرای آن حدود ۹۳ میلیون مترمکعب افزایش بهره وری در میزان آب شده است.

وی افزود: با اجرای طرح‌های سامانه‌های نوین آبیاری راندمان آبیاری از ۲۵ به ۴۸.۴۵ درصد رسیده است که تا سال ۱۴۰۵ به ۵۵ درصد خواهد رسید.

اکبری، از افتتاح ۴ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹۷ هزار قطعه خبرداد و گفت: با اضافه شدن این واحدها، تولید به ۷۷۰ تن در سال می‌رسد؛ یک واحد پرورش گاو شیری با ظرفیت ۳۰ رأس و ۴ واحد گلخانه به وسعت یک هکتار افتتاح شده و مجموع ارزش تولید این واحدها ۱۱۵ میلیارد تومان در سال است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ