کودک ۱۵ تا ۱۸ سال هم می‌تواند وارد خانواده میزبان شود؟

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح خانواده میزبان برای نگهداری موقت از کودکان و نوجوانان مراکز نگهداری تحت پوشش این سازمان گفت: این مجوز برای ورود کودکان تا ۱۸ سالگی به خانواده میزبان وجود دارد.

سعید بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودکان سن بالا هم داشتیم که وارد خانواده میزبان شده‌اند. اما به طورمثال اگر ما بخواهیم دختر ۱۵ یا ۱۶ ساله‌ای به خانواده میزبان بدهیم، به طور قطع به زوج ۳۰ تا ۳۵ سال نمی‌دهیم بلکه مثلا دختر ۱۵ یا ۱۶ ساله‌ را به یک بانوی فرهنگیِ بازنشسته، می‌دهیم تا از منظر فرهنگی و فاصله عاطفی بتواند ارتباط مناسبی با او برقرار کند. این امر برای فرزندخواندگی هم صدق می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شرایط برای ورود دختر نوجوان به خانواده میزبان، سختگیرانه‌تر است، گفت: برای همه کودکان سخت‌گیر هستیم. این کودکان اصطلاحا بی‌سرپرست هستند درحالی که بیشتر از همه سرپرست دارند. یعنی حساسیتی که بهزیستی، دستگاه قضایی، افکار عمومی و خبرنگاران روی این کودکان دارند، از همه کودکان کشور بیشتر است.

بابایی خاطرنشان کرد: قانون اجازه داده است که خانواده میزبان تا سه فرزند را به طور موقت نگهداری کنند.

کودک ۱۵ تا ۱۸ سال هم می‌تواند وارد خانواده میزبان شود؟

باید تلاش کنیم کودک بی‌سرپرست حتی یک ساعت زودتر وارد خانواده شود

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از نیازهای ویژه‌ای که در اجرای طرح خانواده میزبان داریم در بحث فرهنگسازی کار است. فرهنگسازی به این مفهوم که هم خانواده‌ها در جامعه با این طرح آشنا شوند و هم تفاوت‌های آن را با فرزندخواندگی بدانند و هم کمک کنند که ما بتوانیم حتی یک کودک را یک ساعت زودتر وارد یک خانواده کنیم. به جرات تاکید می‌کنم، یک ساعت زودتر. البته این مساله به آن معنا نیست که کودکان در مراکز نگهداری، مورد آزار قرار می گیرند؛ اتفاقا مربی‌های دلسوز و مهربانی داریم. اما نفس نگهداری شبانه روزی چندین کودک و نوجوان در کنار یکدیگر به صورت شبانه‌روزی آسیب زاست.

بابایی تصریح کرد: ممکن است هر از چند گاهی داخل یکی از ۶۰۰ تا ۷۰۰ مرکزی که داریم، ممکن است اتفاقی بیفتد، یک مربی، نامربیگری کند و موارد ضرب و شتم رخ دهد، قطعا در رسانه دیده اید که به صورت محدود این موارد پیش می‌آید اما قاطبه مربیان و مددکاران در کشور با کمترین میزان حقوق و مزایا نسبت به کار ارزشمندشان، واقعا مادرانه و پدرانه پای کار ایستاده‌اند و به این کودکان خدمت ارائه می‌دهند. شب یلدا، شب عید و شب احیا، کنار کودکان هستند و عملا پدر و مادر یا خواهران و برادران بزرگتر این کودکان هستند؛ اما با تمام این مهربانی و عطوفتی که این مربیان نسبت به کودکان دارند و با تمام لطفی که مردم و موسسات مردمی دارند؛ با این اوصاف باید تلاش کنیم کودک یک ساعت زودتر وارد خانواده شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک در سنین بلوغ و کودکی، محیط گرم خانواده را می‌خواهد که بهتر است با فرزندخواندگی فراهم شود. طرح خاناوده میزبان، جایگزین فرزندخواندگی نیست. ما هنوز هم تلاشمان بر سه نوع خانواده باثبات یعنی بازپیوند به خانواده زیستی، خانواده خویشاوند و یا فرزندخواندگی است. اما اگر نشد باز اینکه وارد خانواده میزبان شود، مزایای آن بیشتر و آسیب آن کمتر از مقداری است که بخواهد داخل مرکز نگهداری شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ