توافق اتحادیه اروپا برای مذاکرات الحاق با اوکراین و مولداوی

اقتصاد ایران: بلژیک به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا از توافق کشورهای عضو این اتحادیه برای آغاز مذاکرات عضویت در این تشکل خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، بروکسل یک سیگنال برای اوکراین و مولداوی ارسال کرده و کشورهای اتحادیه اروپا با آغاز مذاکرات الحاق این دو کشور موافقت کردند. البته همچنان راه عضویت این دو کشور در اتحادیه اروپا طولانی است.

کشورهای اتحادیه اروپا به طور اصولی با آغاز مذاکرات الحاق با اوکراین و مولداوی موافقت کرده‌اند. این خبر را بلژیک به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد. این تصمیم قرار است هفته آینده در نشست وزیران اتحادیه اروپا به طور رسمی تصویب شود. کشورهای اتحادیه اروپا در واقع می خواستند در نشست نمایندگان دائم خود همچنین درباره چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه صحبت کنند. این در حالی است که آلمان قبلاً نسبت به این طرح ها ابراز نگرانی کرده بود و مناقشات در این باره هنوز حل نشده است.

توافق فعلی برای آغاز مذاکرات الحاق با اوکراین و مولداوی یک سیگنال مهم به ویژه در مورد کی یف است. کنفرانس صلح اوکراین روز شنبه در سوئیس آغاز می شود. هدف از این اجلاس کسب گسترده ترین حمایت ممکن بین‌المللی از طرح صلح اوکراین با خروج کامل روسیه از خاک این کشور است.

کمیسیون اتحادیه اروپا حدود یک هفته پیش اعلام کرد که تمام الزامات برای آغاز مذاکرات الحاق اتحادیه اروپا با اوکراین و مولداوی را برآورده شده ارزیابی می کند. از جمله اقداماتی برای مبارزه با فساد، حفاظت بهتر از اقلیت های ملی و محدود کردن نفوذ سیاسی الیگارشی ها شامل این اقدامات بود.

آغاز مذاکرات الحاق با اوکراین که مورد حمله روسیه قرار گرفت و کشور کوچک همسایه آن مولداوی قبلاً در نشست اتحادیه اروپا در دسامبر در اصل تصمیم گیری شده بود. با این حال، هم زمان توافق شد که قبل از شروع مذاکرات، تمام الزامات اصلاحات باید برآورده شود. همچنین پیش نیاز آن این بود که همه کشورهای اتحادیه اروپا با چارچوب به اصطلاح مذاکره موافقت کرده باشند که دستورالعمل ها و اصولی را برای مذاکرات الحاق تعیین می کند.

برای مردم اوکراین، آغاز مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا به عنوان نشانه مهمی از ارزش ادامه مبارزه دفاعی علیه روسیه تلقی می شود. اینکه چه مدت ممکن است پس از آغاز گفتگوها الحاق به اتحادیه اروپا طول بکشد کاملاً نامشخص است. به عنوان مثال، ترکیه در سال 1999 نامزد اتحادیه اروپا شد - و در حال حاضر از جمله به دلیل پسرفت در حاکمیت قانون، از سایر کشورهای نامزد عضویت دورتر است.

از لحاظ نظری، یک نامزد عضویت هرگز نمی تواند عضو شود. در مورد اوکراین، در حال حاضر عضویت در اتحادیه اروپا قبل از پایان جنگ روسیه علیه این کشور غیرممکن تلقی می شود. زیرا در آن صورت کی یف می تواند طبق بند 7 ماده 42 پیمان اتحادیه اروپا درخواست کمک نظامی کند و اتحادیه اروپا یکی از طرف های جنگ خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ