لاله و لادن شیرازی از هم جدا شدند؟

اقتصاد ایران: سومین جراحی جداسازی دوقلوهای بهم چسبیده در بیمارستان نمازی شیراز با موفقیت به پایان رسید.     

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،رقیه و ام‌البنین ال‌هایی دوقلوی دختر که اصالتا اهوازی هستند که ۱۰ ماه پیش بهم چسبیده به دنیا آمدند. این دو قلو از ناحیه روده کوچک، لوزالمعده و اثنی عشر بهم چسبیده بودند و از همین رو خطر جراحی را افزایش می‌داد.

تیم جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان نمازی تصمیم گرفت که ۳.۵ ماهگی این دوقلو تصمیم به جراحی بگیرند. تیم پزشکی حین جراحی متوجه اشتراکات دیگر بهم چسبیدگی دوقلوها می‌شوند و همین امر موجب شد تا تنها در مرحله اول کبد دوقلوها جدا شد.با گذشت زمان و ۱۰ ماهه شدن دوقلوها مرحله دوم جراحی برای جداسازی کامل سه روز گذشته در بیمارستان نمازی شیراز انجام و خوشبختانه از هم جدا شدند.

علی بهادری، رییس گروه جراحی کودکان بیمارستان نمازی شیراز، در این باره اظهار داشت: معمولا از هر ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر دوقلو که به دنیا می‌آیند، یک دوقلو بهم چسبیده هستند.وی ادامه داد: پیش از این، دو دوقلوی بهم چسبیده از مرودشت و لارستان که از ناحیه جناغ سینه و دیافراگم بهم چسبیده بودند از هم جدا شده بودند.

رییس گروه جراحی کودکان بیمارستان نمازی شیراز با بیان اینکه کبد این دوقلوی دختر که اصالتا اهوازی هستند در سه ماهگی از هم جدا شد، گفت: متوجه شدیم مجرای مشترک دو کبد به یک سوراخ ریخته می‌شد و جدا سازی کامل در سه ماهگی امکان پذیر نبود و به همین دلیل مرحله دوم جراحی به ۱۰ ماهگی موکول شد.بهادری خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم دوقلوها را جدا کنیم قسمتی از روده کوچک که حدود ۱.۵ متر بهم وصل بودند را بهم دادیم و پس از عمل ۱۰ ساعته خوشبختانه ار هم جدا شدند.وی اعلام کرد: یکی از کودکان امروز از دستگاه تنفسی جدا می‌شود و دیگری طی یکی دو روز آینده از دستگاه جدا می‌شود. مرحله نهایی که بازسازی دیواره شکم هر یک از دوقلوها به صورت مجزاست نیز در آینده انجام می‌شود.

رییس گروه جراحی کودکان بیمارستان نمازی شیراز اضافه کرد: دوقلوها از چند طریق ممکن است بهم چسبیده باشند گاهی با سینه و شکم، گاهی از طریق پشت و گاهی هم از طریق سر بهم می‌چسبند.بهادری تصریح کرد: موفقیت عمل جداسازی دوقلوهای بهم چسبیده به میزان اعضای مشترک بر می‌گردد و هرچه بیشتر اعضای مشترک بیشتر باشد، خطر جدا سازی بیشتر است.وی دلیل بهم چسبیدگی دوقلوها را وجود دوقلوهای یک تخمکی به عنوان یک فرضیه ذکر کرد و گفت: اگر در بارداری زودتر از ۱۲ روز دوقلوها در رحم از هم جدا شوند، دو قلوی از هم جدا هستند و اگر اینگونه نباشد امکان چسبیدن آن‌ها بهم وجود دارد.

رییس گروه جراحی کودکان بیمارستان نمازی شیراز اضافه کرد: اکثر دوقلوهای بهم چسبیده پس از تولد از بین می‌روند و تعدادی زنده می‌مانند و آن‌هایی که زنده می‌مانند باید از هم جدا شوند. گاهی اوقات هم ممکن است یکی از دوقلوها ناقص و دیگری کامل باشد و گاهی هم هر دو کامل، اما اعضا مشترک هستند.بهادری تصریح کرد: از نظر اخلاق پزشکی نمی‌توانیم یک قل را فدای قل دیگر کنیم و دلیل دو مرحله‌ای شدن این جداسازی نیز همین مورد بود.وی در خاتمه یادآور شد: تیم جراحی متشکل از ۴ جراح اطفال کار جداسازی این دوقلوها را به عهده داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ