استمرار وعده‌ها برای تخصیص اعتبار موزه باستان‌شناسی لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: باتوجه‌به وجود آثار و اشیای تاریخی فراوان در این استان، برای تخصیص اعتبار تکمیل موزه‌های استان در تلاش هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر تنها یک موزه باستان‌شناسی در لرستان و در داخل مجموعه قلعه «فلک‌الافلاک» بوده و هشت موزه دیگر در سطح استان به‌عنوان موزه‌های مردم‌شناسی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به تعداد بالای اشیای تاریخی موجود در لرستان، این تعداد موزه پاسخگو نبوده و بسیاری از این اشیا در معرض دید عموم قرار ندارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: در گنجینه میراث‌فرهنگی لرستان بیش از ۱۷ هزار شیء تاریخی وجود دارد که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان استان ایجاد موزه مناسب و استاندارد برای این اشیا است.

حسن‌پور، افزود: اشیای تاریخی لرستان در دو بخش خلاصه می‌شود که نیازمند موزه‌های تخصصی است.

وی اضافه کرد: یک بخش حاصل کاوش‌های باستان‌شناسی علمی، هدفمند و نظام‌مند است که آن هم در بخش قبل از انقلاب بوده که توسط باستان‌شناسان خارجی کشف شده و بخش دیگر بعد از انقلاب بوده و توسط باستان‌شناسان بومی کشف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: راه‌اندازی و تجهیز موزه سنگ، سفال و سکه در گرو اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است و موزه بزرگ مفرغ هم تقریباً ۵۰ میلیارد تومان است.

حسن‌پور، اظهار داشت: اعتبارات استانی کفاف این امر را نمی‌دهد و امسال قرار است از محل اعتبارات ملی بخش کوچکی از اعتبارات را به ما بدهند و در سال آینده تکمیل شده این اعتبارات را به ما اختصاص بدهند.

وی با تأکید بر اینکه در دل باغ «گلستان» و قلعه «فلک‌الافلاک» دو موزه طراحی محتوایی شده است، بیان داشت: یکی موزه باشگاه افسران است که قرار است به‌عنوان موزه سنگ، سفال و سکه بهره‌برداری شود و دیگری موزه سربازخانه تاریخی در باغ «گلستان» است که به‌عنوان موزه بزرگ مفرغ قرار است راه‌اندازی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ