آذربایجان غربی مهیای جشن های غدیر/مهمانی یک کیلومتری برگزارمی شود

اقتصاد ایران: ارومیه - در آستانه عید بزرگ امامت و ولایت مناطق مختلف شهری و روستایی آذربایجان غربی با فضای سازی عمومی و برگزاری آیین هایی مهیای جشن بزرگ یک کیلومتر عید غدیر است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هم اکنون حال و هوای استان آذربایجان غربی در آستانه عید غدیر غرق شور و شوق است، آماده شدن برای برگزاری جشن‌های مردمی در سطح کانون‌های مساجد، آذین‌بندی معابر و کانون‌های مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نقل و شیرینی و شربت از اهم اقداماتی است که در دست اجراست.

عید غدیر و دهه ولایت یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین اعیاد شیعیان است و درک و آگاهی از فلسفه وجودی این عید در روشن‌سازی بسیاری از اعتقادات و باورها تأثیرگذار است. در این راستا و در آستانه عید بزرگ غدیر جای‌جای استان آذربایجان غربی آماده برگزاری جشن و مراسم مختلف است.

امسال دو جشن یک کیلومتری در محل خیابان شهید سلیمانی و پارک ائللر باغی ارومیه با حضور ۴۵ غرفه برای ارائه خدمات پذیرایی خواهد بود.

آذربایجان غربی مهیای جشن های غدیر/مهمانی یک کیلومتری برگزارمی شود

اهمیت واقعه غدیر در عصر حاضر تبیین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری این مناسبت در ارومیه، میهمانی یک کیلومتری با برگزاری ده‌ها غرفه به مدت ۲ روز در خیابان شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام منصور امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تبیین اهمیت واقعه غدیر در جامعه اسلامی امروز از مهمترین ضرورت‌ها است اظهار کرد: ذکر فضائل حضرت امیرالمومنین (ع) و مبانی غدیر مهمترین رسالت ما در این ایام باید باشد.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری گسترده جشن‌های غدیر در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: لازم است در همه محلات حتی چند روز مانده و پس از عید غدیر آذین بندی و برنامه‌های گسترده و هنرمندانه‌ای اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر است تصریح کرد: لذا تبیین جایگاه این روز عظیم در جامعه اسلامی امروز از مهمترین ضرورت‌ها است و ذکر فضائل حضرت امیرالمومنین (ع) و مبانی غدیر مهمترین رسالت ما در این ایام باید باشد.

حجت الاسلام امامی به لزوم خطبه‌خوانی غدیر تاکید و اجرای پویش‌های مختلف مردمی با هدف ذکر فضائل حضرت علی (ع) را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این مناسبت مهم عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های امروز ما پررنگ کردن نمادهای اهل بیت (ع) در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی کرد: پویش، اطعام غدیر یکی دیگر از پویش‌هایی است که چه به صورت متمرکز و چه به صورت غیرمتمرکز همه ساله برگزار می‌شود و در سال گذشته نیز ده‌ها هزار غذای گرم در ارومیه توزیع شد.

وی با بیان اینکه نماد فقط با علم و پرچم نیست و اگر کسی نمی‌تواند عاشورا را از بین ببرد به این دلیل است که مردمی است و غدیر هم باید مردمی شود تا تغییر نیابد، اظهار کرد: اگر ۳۰۰ مسجد، مؤسسه، هیأت و تشکل‌های مردمی در غدیر پای کار بیایند و هر کدام آذین بندی یک خیابان را بر عهده بگیرند، کار بزرگی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام امامی افزود: روایت کردن اتفاقات، مهم‌تر از اجرای برنامه‌هاست و باید جوانان را برای روایات گری حرکت‌های انقلابی و دینی پای کار بیاوریم و تبلیغات اسلامی این آمادگی را برای آموزش آن‌ها اعلام می‌دارد چراکه باید خوبی‌ها را نشر بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: امروز ولایت فقیه امتداد غدیر است و شیعه ۱۴۰۰ سال خون داده تا این موقعیت به دست او بیفتد و اگر این اندازه غدیر مورد اهمیت است به دلیل قدم‌هایی است که برای هدایت بشر برداشته شده است.

آذربایجان غربی مهیای جشن های غدیر/مهمانی یک کیلومتری برگزارمی شود

جشن ولایت علوی در تمام بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: جشن ولایت علوی، اکمال نبوی در ایام منتهی به عید غدیر از نهم تا هجدهم ذی‌الحجه مصادف با ۲۷ خرداد تا پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سیف الله رستملو در این زمینه اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در استان آماده برپایی جشن ولایت علوی، اکمال نبوی در ایام منتهی به عید غدیر شده‌اند، این جشن از نهم تا هجدهم ذی‌الحجه مصادف با ۲۷ خرداد تا پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری آئین معنوی غبارروبی قبور امامزادگان و شهدای دفن شده در آنها، فضاسازی تبلیغاتی، اطلاع رسانی از فضای مجازی و برپایی محافل انس با قرآن ازجمله برنامه‌های جشن ولایت علوی، اکمال نبوی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین دعای عرفه در هشت بقعه متبرکه سطح استان برگزار می‌شود و نماز عید قربان هم در ۲ بقعه سید بهلول خوی و سید محمد سلماس اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام رستملو اظهار کرد: ۲۵ مورد سخنرانی، ۱۵ مورد مولودی‌خوانی در بقاع همراه با قرائت زیارت جامعه کبیره از دیگر برنامه‌های این دهه در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی گفت: همچنین برگزاری مراسم شب و روز غدیر، اطعام غدیریه با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا، برپایی ایستگاه پذیرایی از زائران در بقاعی که ظرفیت پذیرایی دارند، از دیگر برنامه‌های ایام جشن ولایت علوی - اکمال نبوی است.

آذربایجان غربی مهیای جشن های غدیر/مهمانی یک کیلومتری برگزارمی شود

دو جشن یک کیلومتری غدیر در ارومیه برگزار می‌شود

فرماندار ارومیه از برگزاری دو جشن یک کیلومتری همزمان با عید غدیر در ارومیه خبر داد و گفت: محور برگزاری این جشن‌ها دو جشن یک کیلومتری در محل خیابان شهید سلیمانی و پارک ائللر باغی ارومیه با حضور ۴۵ غرفه برای ارائه خدمات پذیرایی خواهد بود.

غلامحسین عماری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر در ارومیه افزود: مردمی بودن برنامه‌های غدیر رمز و دلیل ماندگاری این برنامه‌ها و جشن‌ها است و باید بسترسازی‌های لازم برای مردمی بودن بیش از پیش این برنامه‌ها انجام شود.

وی انسجام بخشی به برنامه‌ها و پشتیبانی از بخش‌های مختلف را مهمترین وظیفه دستگاه‌های متولی در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: تنوع برنامه‌ها در جشن‌های دهه ولایت و امامت باید حفظ شود تا مورد توجه و استقبال عموم قرار گیرد.

فرماندار ارومیه تاکید کرد: در برنامه‌ها و جشن‌های غدیر شهدای خدمت را نیز یاد می‌کنیم چرا که تفکر و بینش خدمت بی منت به مردم را این شهدای بزرگوار نهادینه کردند.

عماری با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های دهه ولایت و امامت برای بیان اهمیت غدیر است گفت: سال گذشته نیز دو جشن یک کیلومتری در خیابان شهید سلیمانی و پارک ائللر باغی ارومیه برگزار شد و برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر غذای نذری داده شد.

وی برگزاری کارناوال شادی، طبخ غذای گرم، مسابقات ورزشی، برگزاری سرود و تئاتر، شب شعر غدیر اجرای مراسم نورافشانی، برپایی غرفه‌های نمایشگاهی، برگزاری جشن‌ها در فرهنگسراها و برنامه شب زلال غدیر از دیگر برنامه‌های عید بزرگ غدیر در ارومیه برشمرد.

آذربایجان غربی مهیای جشن های غدیر/مهمانی یک کیلومتری برگزارمی شود

۲۰ گروه سرود در مهمانی یک کیلومتر غدیر درارومیه برنامه اجرا می‌کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: افتتاحیه طرح اوقات فراغت همزمان با اعیاد غدیر و قربان، اجرای پویش سرود و اجرای گروه‌های مسجدی، اجرای ۴۰ برنامه کانون در سطح محلات استان، اجرای پویش نگاره غدیر در سطح مساجد استان و اجرای طرح خطابه خوانی غدیر توسط نوجوانان از جمله برنامه‌ها است.

محسن رضایی در گفت و پو با خبرنگار مهر ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، گفت: به دلیل همزمانی اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با اعیاد امامت و ولایت رمز شروع برنامه‌ها «یا علی» بوده و یکشنبه ۲۷ خرداد برنامه‌های تابستانی کانون‌ها افتتاح خواهد شد.

رضایی افزود: به مناسبت اعیاد قربان و غدیر پویش ویژه تولید سرود از طرف دو کانون انجام خواهد شد که در خیابان سردار شهید سلیمانی با شرکت کودکان و نوجوانان به اجرا خواهند گذاشت همچنین بیش از ۲٠ گروه آماده اجرای سرود در صحنه در این ایام هستند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان غربی آذین بندی محلات، برگزاری جشن‌های مختلف در ۴٠ محله، خطابه خوانی غدیر توسط نوجوانان و پخت و توزیع ۵ هزار پرس غذا، اجرای طرح ویژه شهید سید ابراهیم، برگزاری مسابقات ورزشی لیگ فوتسال محلات با حضور ۱۴ تیم از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون مساجد در اعیاد قربان و غدیر عنوان کرد.

روز هجدهم ذی‌الحجه موسوم به عید غدیرخم از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است که بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت پیامبر اکرم (ص) به دستور خدا امام علی (ع) را به مقام ولایت بعد از پیامبر منصوب کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ