تنوع بالای محصولات کرمان‌ موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

اقتصاد ایران: آن‌چه علاوه‌بر کشنده KMC XT1865 در سالن بزرگ و اختصاصی کرمان‌موتور جلب‌توجه می‌کرد، تنوع بالای محصولات این خودروساز به‌رغم عدم‌حضور برخی محصولات پرتیراژ آن بود

کرمان‌موتور با سبد محصولی کامل‌تر از همیشه در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز حاضر شد. در گزارش شماره پیشین روزنامه، خبر دادیم که این شرکت از نخستین خودرو تجاری سنگین خود به‌نام KMC XT1865 در این نمایشگاه رونمایی کرد. اما آن‌چه علاوه‌بر این کشنده، در سالن بزرگ و اختصاصی کرمان‌موتور جلب‌توجه می‌کرد، تنوع بالای محصولات کرمانی‌ها به‌رغم عدم‌حضور چند محصول پرتیراژ این خودروساز مانند اس 5، اس 3 و جی 4 بود. در این غرفه بزرگ و اختصاصی، خودروهایی همچون پیکاپ T8 و برادر بزرگ‌تر آن یعنی KMC T9 و خودروهای شاسی‌بلند KMC X5 و KMC A5، سدان‌های KMC Eagle و KMC J7، کراس‌اوور جمع‌وجور BAC X3 PRO و خودرو شاسی‌بلند پلاگین-هیبرید KMC JS6 به‌منظور بررسی از نزدیک، در دسترس بازدیدکنندگان قرار داشتند.

KMC T9؛ جذاب‌ترین پیکاپ اتوماتیک بازار

پیکاپ KMC T9 به‌یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز است که بیشینه توان تولیدی آن به ۲۲۱ اسب‌بخار و گشتاور آن نیز به۳۹۰ نیوتون‌متر می‌رسد. این پیشرانه منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ است و می‌تواند پیکاپ کی‌ام‌سی تی 9 را به بیشینه سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک نیز وظیفه توزیع قدرت در سیستم تعلیق دو دیفرانسیل مجهز به‌قفل دیفرانسیل این پیکاپ را برعهده دارد.

در محور جلو، از سیستم تعلیق جناقی با فنر مارپیچ استفاده شده و در محور عقب، شاهد به‌کارگیری سیستم تعلیق یکپارچه با فنر تخت هستیم. مدل KMC T9 سوار رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی است و وزن خالص آن هم به ۱۹۷۰ کیلوگرم می‌رسد. تمام چراغ‌های استفاده‌شده در بخش جلو و عقب کی‌ام‌سی T9، از نوع LED هستند. آینه‌های جانبی نیز علاوه‌بر قابلیت تاشوندگی، از گرمکن و چراغ راهنمای LED بهره می‌برند. چراغ‌های مه‌شکن در هر دو بخش جلو و عقب هم دیده می‌شوند و چراغ‌های جلو مجهز به‌سیستم بدرقه تا درِ منزل هستند. طراحی خشن و پرابهت خودرو در بخش جلو و مخصوصا گلگیر و جلوپنجره بزرگ آن که فاصله بین چراغ‌های جلو باریک و جذاب را می‌پوشاند، موجب تقویت حس اسپرت و ویژگی‌های قدرتمند خودرو می‌شوند.

تنوع بالای محصولات کرمان‌ موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

با ورود به‌کابین کی‌ام‌سی T9، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۴ اینچی و صفحه‌کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۷ اینچی (با ۲ حالت نمایش گرافیکی متفاوت) عناصری هستند که بیشتر به‌چشم می‌آیند. سانروف با قابلیت تشخیص مانع نیز در این پیکاپ وجود دارد و علاوه‌بر آن، تمامی شیشه‌ها به‌شکل تک‌لمسی (سافت‌تاچ) باز می‌شوند و از قابلیت تشخیص مانع بهره می‌برند. شیشه‌های جلو و عقب مجهز به‌گرمکن هستند و چراغ‌های جلو با استفاده از فناوری اتولایت، به‌صورت اتوماتیک روشن می‌شوند و امکان تنظیم ارتفاع نور آن‌ها نیز وجود دارد.

در هر دو ردیف جلو و عقب، چراغ‌های مطالعه LED دیده می‌شوند. فرمان چرمی خودرو که از طراحی مدرن D-Cut بهره می‌برد، مجهز به‌کلیدهای کنترل سیستم صوتی است و امکان تنظیم آن در دو جهت وجود دارد. راحتی فرمان نیز در حالت پیش‌فرض استاندارد، Sport و Comfot قابل تنظیم است. همچنین، چهار حالت رانندگی استاندارد، اکونومی، اسپرت و برفی در فهرست تنظیمات خودرو دیده می‌شوند.

از دیگر تجهیزات پیکاپ کی‌ام‌سی تی 9 می‌توان به کامپیوتر سفری، کنسول میانی مجهز به‌سردکن، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک به‌همراه دریچه‌های تهویه مخصوص سرنشینان عقب، جا عینکی، آینه وسط الکتروکرومیک برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و شارژر بدون سیم اشاره کرد. سیستم چندرسانه‌ای و سرگرمی از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند و مجهز به ۶ بلندگو و خروجی ۱۲ ولت است. در ردیف جلو، پورت‌های USB نیز دیده می‌شوند.

صندلی راننده در ۶ جهت به‌صورت برقی تنظیم می‌شود و این ویژگی برای صندلی سرنشین جلو هم با ۴ جهت قابل‌ تنظیم به‌صورت برقی وجود دارد. همچنین فضای داخل کابین این پیکاپ از نورپردازی با قابلیت تغییر در چند رنگ مجزا بهره می‌برد.

KMC X5؛ نسل جدید پرطرفدارترین SUV مونتاژی بازار ایران

گرچه کی‌ام‌سی ایکس 5 نسل جدید پرطرفدارترین SUV مونتاژی بازار ایران یعنی جک S5 محسوب می‌شود، اما در نمای جلو و عقب، تغییرات چشمگیری داشته است. احاطه نمای جلو با یک جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه‌ای و برخوردار از مش‌بندی ساده و همچنین چراغ‌های دوقسمتی طرفین همراه با دی‌لایت دارای گرافیک خاص و مجزا از چراغ‌های اصلی که مقداری پایین‌تر در سپر قرار گرفته‌اند، دو ویژگی اصلی نمای جلو X5 هستند.

تنوع بالای محصولات کرمان‌ موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

در نمای جانبی که پروفیل آشنای جک S5 خودنمایی می‌کند، شاهد تغییر آینه‌های جانبی و به‌ویژه رینگ‌ها به‌شکلی جذاب هستیم و گلگیر جلو نیز متناسب با بازطراحی قسمت جلو تغییراتی داشته است. اما در قسمت عقب به‌رغم حجم عضلانی مشابه با جک S5، چراغ‌های به‌هم‌پیوسته LED با گرافیک داخلی کاملا متفاوت، نمای ساده و درعین‌حال چشم‌نوازی را ایجاد کرده است. چراغ دنده‌عقب و مه‌شکن داخل نیز داخل سپر عقب جانمایی شده‌اند و البته محل جانمایی پلاک عقب نیز از روی در صندوق به‌روی سپر تغییر کرده است.

طراحی کابین ایکس 5 پیرو ترند روز است و کیفیت مواد اولیه آن نیز تا حدودی بهتر از S5 است. در میانه داشبورد، یک نمایشگر تبلت‌مانند افقی بزرگ با سایز 12.8 اینچ برای سیستم مالتی‌مدیا و سرگرمی نصب شده که دارای درگاه اپل‌کارپلی و اندروید اتو است. نمایشگرهای پشت فرمان نیز از حالت آنالوگ جک S5 به‌نمایشگر دیجیتالی با چند گزینه طراحی تغییر شکل داده که مشابه کلاستر KMC J7 است.

طراحی کنسول میانی X5 نیز به‌کلی تغییر کرده و در این قسمت شاهد استفاده از اهرم تعویض دنده با عملکرد الکترونیکی به‌جای اهرم دنده مکانیکی هستیم و کلید ترمز پارک برقی و اتوهلد نیز در این قسمت دیده می‌شود که جایش در S5 خالی بود. اما به‌لطف برقی‌ شدن شیفتر، فضای زیر کنسول میانی خالی شده و می‌توان برای قرار دادن برخی وسایل از آن استفاده کرد.

سانروف پانورامیک و جاداری کابین X5 درمجموع حس بسیار خوبی را به‌سرنشینان القا می‌کند. فاصله بین دو محور این خودرو 2660 میلی‌متر عنوان شده است.

قسمت بار X5 نیز 485 لیتر فضا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در صورت تا کردن صندلی‌های عقب، این حجم به 1816 لیتر افزایش خواهد یافت. به‌نظر می‌رسد ترکیب موتور 1.5 لیتری TGDI با گیربکس 6 ‌سرعته دوکلاچه تر (Wet)، زوج ایده‌آل KMC در قوای محرکه است که پس از سه محصول S5 نیوفیس، K7 و J7 اکنون در X5 شاهد به‌کارگیری آن هستیم.

اما گفته می‌شود کرمان‌موتور آپدیت جدیدی برای این پیشرانه اجرا کرده که قدرت تولیدی آن را به 172 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن را به 280 نیوتون‌متر رسانده است. موتور 1500 سی‌سی توربوشارژ X5، 4 سیلندر بوده و از سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDI بهره می‌برد. مصرف سوخت ترکیبی کی‌ام‌سی ایکس 5 با این مشخصات فنی، 7.5 لیتر در صد کیلومتر برآورد شده است. باک سوخت خودرو نیز 55 لیتر حجم دارد و در مسافت‌های کوتاه نیاز به پر کردن مجدد آن نخواهید داشت. حداکثر سرعت این خودرو نیز 170 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد X5 نیز همانند جک S5 نیوفیس باشد؛ چراکه وزن این دو خودرو مشابه است و هر دو کمتر از 1.5 تن وزن دارند. یکی دیگر از مزایای X5 در مقایسه با سایر شاسی‌بلندهای هم‌رده، سیستم تعلیق مناسب آن است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک است. بنابراین، سرنشینان X5 سواری راحتی را در این خودرو تجربه خواهند کرد.

ترمزهای X5 نیز در چرخ‌های عقب و جلو نیز از نوع دیسکی هستند. این خودرو علاوه‌بر امکاناتی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کشش (ضد واژگونی)، سنسور دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، سیستم صوتی با 10 اسپیکر به‌همراه یک ساب ووفر و نورپردازی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک لمسی، سنسور پارک جلو، سنسور نور و باران، کروزکنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، نمایشگر 12.8 اینچی لمسی، فرمان برقی دی‌کات چرمی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رینگ آلومینیومی 18 اینچی، ترمز پارک برقی، تریم چرمی کابین، آینه‌های تنظیم‌شونده و تاشو برقی به‌همراه گرمکن و چراغ راهنمای LED روی آینه، کامپیوتر سفری، خروجی برق 12 ولت و 5 ولت، دو خروجی برق 5 ولت برای ردیف عقب و...، به‌امکاناتی همچون سانروف پانورامیک همراه با پرده برقی و پاور سانروف با قابلیت تشخیص مانع، ریل سقفی، حافظه آینه‌های جانبی (متصل به‌صندلی‌ها)، دوربین ۳۶۰ درجه، فناوری LED چراغ‌ها، اهرم تعویض دنده با عملکرد الکترونیکی، جلوآمپر دیجیتال ۷ اینچی با گرافیک چندحالته، اتوهلد، سیستم تک‌لمسی برای باز و بسته شدن تمام شیشه‌ها به‌همراه پاور ویندوز و قابلیت تشخیص مانع (آنتی‌ترپ)، کنسول میانی جلو مجهز به سردکن، سیستم هشدار تصادف از جلو، دریچه تهویه عقب، فلاشر خودکار هنگام ترمز ناگهانی (ESS) و... مجهز است.


کی‌ام‌سی ایگل؛ نخستین خودرو داخلی بخش‌خصوصی کشور

گرچه ایگل به‌عنوان نخستین خودرو داخلی بخش‌خصوصی کشور بر مبنای پلت‌فرم سدان جک جی 4 طراحی و ساخته شده و مشخصات فنی، ابعاد و کلیات بدنه آن با این خودرو مشترک است، اما شاهد تغییراتی در بخش‌های مختلف بدنه به‌ویژه در قسمت‌های جلو و عقب هستیم که چهره جدید و متفاوتی به آن بخشیده است.

چراغ‌های جلو به‌صورت کشیده طراحی شده‌اند و تا بالای گلگیرها ادامه پیدا می‌کنند. یک نوار کرومی نیز دو چراغ را به‌هم متصل می‌کند و جلوپنجره با سپر به‌نوعی طراحی یکپارچه دارند. در پایین سپر ورودی هوایی با تریم کرومی بالای آن دیده می‌شود و در لبه کاپوت نیز لوگو KMC خودنمایی می‌کند. در قسمت جانبی نیز شاهد رینگ‌های جدید و تریمی هستیم که روی رکاب‌ها اضافه شده‌اند.

تنوع بالای محصولات کرمان‌ موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

در قسمت عقب نیز چراغ‌ها طراحی جدید و متفاوتی دارند و دقیقا به‌سبک جلو، با یک نوار کرومی به‌هم متصل می‌شوند. سپر ایگل طراحی دو رنگ دارد و قطعه‌ای مشکی‌رنگ در میانه سپر قرار گرفته است. قطعه‌ای نیز روی در صندوق‌عقب نقش یک اسپویلر کوچک را بازی می‌کند.

زیر کاپوت ایگل یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی قرار دارد که مجهز به‌سیستم VVT است. این موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ، توان تولید ۱۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون‌متر گشتاور را دارد و قدرت از طریق جعبه‌دنده CVT به‌چرخ‌های جلو می‌رسد. سیستم تعلیق ایگل نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع توییست‌بیم است.

طراحی فرمان دو رنگ، کنترلرهای سیستم صوتی و نشان KMC روی فرمان ‌از جمله امکاناتی هستند که در کابین ایگل به‌چشم می‌آیند. صفحه‌نمایش اندروید در وسط داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد. همچنین سدان ملی کرمان‌موتور به‌امکاناتی همچون فرمان کمکی برقی، چراغ‌های LED، چراغ‌های روشنایی روز، سنسور نور، گرم‌کن آینه‌های جانبی، کروزکنترل، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پایش فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب و... مجهز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ