خودروسازانی با بیشترین فراخوان در ۲۰۲۳!

اقتصاد ایران: در این مقاله به معرفی خودروسازانی می‌پردازیم که بیشترین فراخوان‌های سال ۲۰۲۳ قاره اروپا را به خود اختصاص داده‌اند. به‌رغم صرف هزینه‌های سنگین جهت توسعه تکنولوژی‌های جدید، نقص و عیب خودروها همچنان پس از تولید چند هزار دستگاه اولیه و عرضه در بازار نمایان می‌شود و تست‌های وسیع در پیست‌ها و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری نیز نمی‌توانند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

اتحادیه اروپا دارای آژانسی به‌نام دروازه ایمنی است که قبلا با نام سیستم تبادل سریع اطاعات شناخته می‌شد. این سازمان به دنبال بررسی ریسک‌های ایمنی تمامی محصولات عرضه‌شده در اتحادیه اروپا از جمله خودروهاست. همین امر باعث فراخوان‌های مختلف خودرویی شده و تقریبا همیشه نیز مشتریان هزینه‌ای بابت این فراخوان‌ها پرداخت نمی‌کنند. به‌تازگی لیستی از خودروسازانی با بیشترین فراخوان سال ۲۰۲۳ در قاره اروپا منتشر شده است و ما نیز می‌خواهیم آن را پوشش دهیم. در نظر داشته باشید شرکت‌هایی با سبد محصولات گسترده‌تر معمولا فراخوان‌های بیشتری دارند.

۱- مرسدس‌بنز
۳۸ فراخوان و ۲۰ محصول

رکورددار فراخوان‌های سال قبل مرسدس‌بنز بود. نقص عملکرد هشدار خروج باعث فراخوان AMG GT، CLS و E کلاس شد. چسبندگی نامناسب برخی قطعات نیز علت فراخوان Cکلاس، CLC، CLK، CLS و E کلاس بوده و EQS جدید هم ۴ فراخوان را به خود اختصاص داده است.

۲-پژو
۲۷ فراخوان و ۱۳ محصول

خطای نرم‌افزاری سیتروئن و اوپل با پژو مشترک است. خودروهای ۲۰۸، ۳۰۱، ۳۰۸، ۲۰۰۸، ۳۰۰۸، ۵۰۰۸، باکسر، اکسپرت، پارتنر، ریفتر و تراولر به همین خاطر فراخوان داشته‌اند.

۳- ب‌ام‌و
۲۱ فراخوان و ۲۰ محصول

بخش عمده فراخوان‌های سال ۲۰۲۳ ب‌ام‌و به مشکلات کیسه هوا اختصاص داشته است. سری یک تا ۶، iX، iX1، M2، M3، M4 و کراس‌اوورهای X1 تا X7 و XM در سال قبل فراخوان شده‌اند.

۴-اوپل
۲۱ فراخوان و ۱۱ محصول

همان خطای نرم‌افزاری محصولات سیتروئن روی اوپل نیز تاثیرگذار بوده و به همین خاطر مدل‌های آسترا L، کومبو، کورسا، گرندلند ایکس، موکا، مووانو، ویوارو و زافیرا مجبور به حضور در نمایندگی‌ها بوده‌اند.

۵-سیتروئن
۲۰ فراخوان و ۱۲ محصول

خطای نرم‌افزاری که باعث آلایندگی بیشتر می‌شود خودروهای برلینگو، سی الیزه، C3، C4، C4 پیکاسو، C5 ایرکراس، جامپر، جامپی و اسپیس‌تورر را راهی نمایندگی‌ها کرده است. سیتروئن C3 و C5 هر یک ۷ فراخوان در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند.

۶-تویوتا
۱۶ فراخوان و ۱۶ محصول

مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری منجر به فراخوان چند محصول تویوتا ازجمله آیگو، bZ4X، C-HR، کمری، کرولا کراس، هایلندر، هایلوکس، میرای، پریوس پلاگین-هیبرید و راو ۴ شده است. تویوتا پرو ایس و پرو ایس سیتی در مجموع ۱۰ فراخوان داشته‌اند.

۷-فورد
۱۶ فراخوان و ۹ محصول

نشتی روغن می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود و همین موضوع فراخوان فورد فیستا، فوکوس، کوگا و پوما را در پی داشته است. خودروهای اکسپدیشن، F-150، موستانگ، رنجر و تورنئو نیز به دلایل مختلف فراخوان شده‌اند.

۸-دی‌اس
۱۴ فراخوان و ۴ محصول

خودرو دی‌اس۷ کراس‌بک به تنهایی ۹ فراخوان در سال ۲۰۲۳ داشته است. مهم‌ترین علت فراخوان این خودرو به مواردی همچون نرم‌افزار و سیستم چهارچرخ محرک مربوط می‌شود. دی‌اس۴ نیز ۴ فراخوان داشته و دی‌اس۳ کراس‌بک ۵فراخوان را به خود اختصاص داده است.

۹-فولکس‌واگن
۱ فراخوان و ۱۲ محصول

یکی دیگر از برندهای حاضر در لیست خودروسازانی با بیشترین فراخوان ۲۰۲۳ اروپا فولکس‌واگن است. کیسه هوا علت فراخوان گسترده محصولاتی همچون فولکس‌واگن کرافتر، فاکس، گلف‌کابریوله، گلف، پاسات، پولو، شاران و T5 بوده است.

۱۰-لندروور
۱۱ فراخوان و ۵ محصول

علت فراخوان خودروهای لندروور-دیفندر، دیسکاوری، رنجروور و رنجرووراسپرت نشتی روغن بوده است. پمپ خنک‌کننده معیوب هم باعث شده ولار، دیفندر، رنجروور و رنجرووراسپرت به نمایندگی‌های مجاز این خودروساز مراجعه کنند.

۱۱-کیا
۹ فراخوان و ۱۱ محصول

فراخوان‌های مهمی به خاطر نشتی سوخت و روغن در خودروهای کیا سراتو، اپتیما، سورنتو و اسپورتیج اعلام شده است. همچنین خرابی یک قطعه که باعث افزایش فاصله توقف می‌شود، علت فراخوان سید، پروسید، اسپورتیج و اکسید بوده است.

۱۲-رنو
۹ فراخوان و ۶ محصول

خودروهای کپچر و کلیو دوگانه‌سوز، کلیو، کانگو، کولئوس، مگان‌سدان و هاچ‌بک و Zoe به خاطر مشکلات گوناگون فراخوان شده‌اند تا رنو را در جایگاه دوازدهم برندهایی با بیشترین فراخوان قاره اروپا در سال ۲۰۲۳ قرار دهند.

۱۳-فیات
۸ فراخوان و ۶ محصول

محصولات گوناگون فیات شامل ۵۰۰، ۵۰۰X، ۵۰۰e، دوبلو، پاندا، تیپو و… به خاطر مشکلات متنوع راهی نمایندگی‌های این خودروساز شده‌اند.

۱۴-هیوندای
۷ فراخوان و ۷ محصول

خودروهای هیوندای i40 و کنا مشکلاتی در بخش روغن‌کاری داشته‌اند درحالی‌که i30 و توسان به خاطر پمپ‌بنزین راهی نمایندگی‌ها شده‌اند. علت فراخوان سانتافه هم باک سوخت و کمربند ایمنی بوده است.

۱۵-آئودی
۶ فراخوان و ۱۳ محصول

بسیاری از محصولات آئودی شامل A4، A5، A6، Q4 e-tron، Q5، S4، S6، R8، RS6 و TT به خاطر کیسه هوا فراخوان شده‌اند. همچنین سایر محصولات ارباب‌حلقه‌ها نیز مشکلات دیگری داشته‌اند.

۱۶-جیپ
۶ فراخوان و ۸ محصول

فراخوان‌های جیپ گرند چروکی به خاطر صندلی‌های ردیف دوم، فنرهای پیچشی عقب و ستون فرمان بوده است. کامپس، چروکی، گلادیاتور، گرندواگونیر، رنگید، واگونیر و رانگلر هم به دلایل گوناگون فراخوان شده‌اند.

۱۷-ولوو
۵ فراخوان و ۱۰ محصول

S60 به خاطر کیسه هوا، شلنگ روغن و نرم‌افزار ترمز سه بار فراخوان شده است. ولوو XC90، C40، V60 کراس‌کانتری، S90، V90، V90 کراس‌کانتری، XC40 و XC60 هم به خاطر مشکل ترمز راهی نمایندگی‌ها شده‌اند. XC90 مشکل کمربند ایمنی و فرمان نیز داشته است.

۱۸-پورشه
۵ فراخوان و ۴ محصول

پانامرا به خاطر دو مشکل کمربند ایمنی و خوردگی پمپ کولر فراخوان شد. ۹۱۱ نیز به دلیل مشکلات کیسه هوای جانبی به نمایندگی مراجعه نمود. پورشه ماکان هم با مشکل کمربند ایمنی مشابه پانامرا مواجه بوده است. درنهایت باید به سوپراسپرت کررا GT اشاره کرد که علت فراخوانش خوردگی قطعاتی از شاسی است.

۱۹-نیسان
۵ فراخوان و ۴ محصول

نقص موتور برقی می‌تواند باعث اتصال کوتاه نیسان آریا شود و در همان زمان فشردن ترمز و گاز جوک باعث ری‌ست سیستم هیبرید جوک و از کار افتادن پیشرانه خواهد شد. میکرا نیز با مشکل کمربند ایمنی مواجه بوده و لیف هم به خاطر شتاب‌گیری ناخواسته پس از غیرفعال‌سازی کروز کنترل دست‌وپنجه نرم کرده است.

۲۰-جگوار
۵ فراخوان و ۲ محصول

خودرو برقی آی-پیس مسئول ۳ فراخوان از ۵ فراخوان جگوار است. باتری این خودرو با گذشت زمان تخریب و داغ می‌شود و ریسک آتش‌سوزی وجود دارد. دیگر خودرو فراخوان‌شده جگوار با نام اف-پیس شناخته می‌شود که به خاطر ماژول نرم‌افزار قوای محرکه و پمپ خنک‌کننده به نمایندگی‌ها مراجعه داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ