کودکان در هر سنی چقدر به خواب نیاز دارند؟

اقتصاد ایران: بچه‌ها مراحل زیادی را در دوران رشد می‌گذرانند؛ به‌ویژه وقتی نوبت به خواب می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث کلولند کلینیک، بچه‌ها مراحل زیادی را در دوران رشد می‌گذرانند؛ به‌ویژه وقتی نوبت به خواب می‌رسد.

توصیه ها برای میزان خواب مورد نیاز کودکان بر اساس سن تغییر می کند. آنها در ماه‌ها و سال‌های اولیه خود به زمان‌های استراحت زیادی نیاز دارند. با گذشت زمان، به آرامی، ساعت‌های خواب مورد نیاز کاهش می‌یابد.

اما صرف نظر از سن آنها، داشتن مقدار مناسب خواب برای رشد سالم دوران کودکی آنها بسیار مهم است.

جدول نیاز به خواب بر اساس سن

آکادمی پزشکی خواب آمریکا میزان مشخصی از ساعات خواب را برای هر گروه سنی - از نوزادان تا نوجوانان - در 24 ساعت توصیه می کند:

میزان خواب توصیه شده رده سنی
12 تا 16 ساعت، شامل چرت زدن هم می شود. نوزادان (4 تا 12 ماه)
11 تا 14 ساعت، شامل چرت زدن هم می شود. کودکان نوپا (12 تا 24 ماه)
10 تا 13 ساعت، ممکن است شامل یک چرت باشد. پیش دبستانی (3 تا 5 سال)
9 تا 12 ساعت بچه های مدرسه ای (6 تا 12 سال)
8 تا 10 ساعت نوجوانان (13 تا 18 سال)

چرا خواب بسیار مهم است؟

مزایای خواباندن کودک در رختخواب فراتر از داشتن کمی زمان پس از یک روز سخت والدین و بزرگسالی است.

بچه ها به خواب نیاز دارند تا بهترین خودشان باشد. تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که به اندازه کافی می خوابند در موارد زیر بهبود می یابند:

  • توجه
  • رفتار - اخلاق
  • یادگیری
  • حافظه
  • تنظیم عاطفی
  • سلامت روان
  • سلامت جسمانی
  • کیفیت کلی زندگی

در حالی که یک خواب آرام همیشه مهم است، در اینجا نگاهی به نیازها بر اساس سن می اندازیم.

نوزادان (0 تا 3 ماهگی)

میانگین محدوده خواب: 11 تا 17 ساعت در روز

در چند ماه اول، نوزادان زندگی را ساده نگه می دارند. آنها می‌خوابند، بیدار می‌شوند، غذا می‌خورند، مدفوع می‌کنند، زیبا به نظر می‌رسند و چرخه را دوباره شروع می‌کنند. آنها معمولاً این کار را در یک برنامه زمانی مناسب انجام نمی دهند.

در آن ماه‌های اولیه، مغز نوزاد آن‌چه را که ما ریتم شبانه‌روزی می‌نامیم، ندارد که توانایی تمایز بین شب و روز است. حدود سه تا شش ماهگی، ما شروع به مشاهده تفاوت آنها در الگوهای خواب شبانه خود با روز می کنیم.

شورای خواب کودکان می گوید اکثر نوزادان در این سن حدود 11 تا 17 ساعت در روز می خوابند. از آنجایی که خواب در این مرحله بسیار متفاوت است و در طول روز و شب به طور یکنواخت پخش می شود، توصیه استانداردی برای مدت زمان نیاز به خواب نوزادان وجود ندارد.

مراقب ایمن نگه داشتن محیط خواب نوزاد خود باشید: تخت خود را به اشتراک نگذارید و ضربه گیرها و سایر لوازم جانبی را از تخت او دور نگه دارید.

نوزادان (4 تا 12 ماه)

مدت زمان توصیه شده برای خواب: 12 تا 16 ساعت، شامل چرت زدن هم می شود.

هنگامی که کودکان شروع به کشف تفاوت بین روز و شب کنند، شروع به خوابیدن می کنند. وقتی این اتفاق افتاد، می‌توانید برنامه خواب منظم‌تری داشته باشید.

در این سن، شما می خواهید تعداد ساعات اختصاص داده شده به خواب شبانه، به اضافه چرت زدن، را نسبت به ساعات خواب توصیه شده محاسبه کنید. نوزادان در این سن معمولاً حدود شش تا هشت ساعت در شب می خوابند.

بقیه زمان خواب هنگام چرت زدن پخش می شود. برخی از بچه ها در این سن یک چرت کوتاه می زنند. برخی دو یا سه چرت روزانه نیاز دارند. ما شاهد تنوع گسترده ای در زندگی واقعی هستیم که مشکلی ندارد، تا زمانی که آنها شاد، سالم باشند و به این میزان کل ساعت ها برسند.

همچنین، در حدود 6 تا 12 ماهگی، اکثر نوزادان نیازی به تغذیه در شب ندارند، مگر اینکه دارای یک بیماری پزشکی باشند که آن را ضروری کند. تا زمانی که کودک شما سالم است، می توانید در این سن او را از شیر خوردن شبانه دور کنید.

کودکان نوپا (12 تا 24 ماه)

مدت زمان توصیه شده برای خواب: 11 تا 14 ساعت، شامل چرت زدن هم می شود.

همانطور که کودک نوپا شروع به راه رفتن و صحبت می کند، نیازهای خواب او تغییر می کند. به دنبال خواب طولانی تری در شب باشید و کمک کنید کمتر چرت بزنند (احتمالاً فقط یک چرت کوتاه در روز) که طولانی نمی شود.

بسیاری از کودکان در این سن به شدت به روال عادی خود می‌چسبند. ایجاد مرزهای ملایم اما محکم، روال های منظم و ... در این سن به آنها کمک می کند تا خواب مورد نیاز خود را داشته باشند.

پیش دبستانی (3 تا 5 سال)

مدت زمان توصیه شده برای خواب: 10 تا 13 ساعت، ممکن است شامل چرت زدن هم باشد.

انتظار داشته باشید که کودکان در این سنین عادت چرت بعدازظهر خود را کنار بگذارند و بیشتر خواب خود را در شب داشته باشند. این فرآیند اغلب تدریجی است. کودک شما ممکن است در روزهای متناوب چرت بزند، یا گاهی اوقات، چند روز چرت می زند اما در روزهای دیگر نه.

همانطور که آنها در حال تجربه سبک های مختلف خوابیدن هستند، سعی کنید زمان آرامی را برای بعد از ظهر کودک خود ایجاد کنید تا بتواند استراحت کند و دوباره شارژ شود. (به جای چرت زدن به آن به عنوان یک استراحت فکر کنید.)

از دست دادن زمان خواب به این معنی نیست که آنها باید این ساعت ها را بخوابند. ممکن است بخواهید کمی بیشتر ساعت خواب آنها را افزایش دهید تا چرتی را که دیگر در طول روز ندارند را جبران کنید.

بچه های مدرسه ای (6 تا 12 سال)

مدت زمان خواب توصیه شده: 9 تا 12 ساعت

وقتی فرزند شما به مدرسه می رود کار شماره 1 او یادگیری است. خواب کافی کمک زیادی به درگیر نگه داشتن آنها در طول کلاس هایشان می کند.

کودکانی که به اندازه کافی نمی‌خوابند، احتمالاً در مدرسه مشکلاتی در تمرکز و رفتار مناسب دارند. خواب ناکافی می تواند آنها را به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد که باعث شود در عملکرد کلاس درس از همسالان خود عقب بمانند.

گذشته از کلاس درس، کمبود خواب نیز می تواند شرکت در ورزش یا سایر فعالیت های فوق برنامه را دشوار کند.

نوجوانان (13 تا 18 سال)

مدت زمان خواب توصیه شده: 8 تا 10 ساعت

واقعاً نوجوانان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ بیش از آنی است که شما تصور می کنید.

به هر حال، نوجوانان خواسته های زیادی از زمان خود دارند. هنگامی که آنها در کلاس‌ها، مشاغل، فعالیت‌های فوق‌درسی، تکالیف درسی و رعایت تقویم‌های اجتماعی خود شرکت می کنند، خواب می‌تواند به راحتی از دست برود. به این دلایل، در بسیاری از نوجوانان کم خوابی معمول است.

ما اغلب از نوجوانان می‌شنویم که می‌گویند تمام روز احساس خستگی می‌کنند، اما نمی‌توانند به اندازه کافی بخوابند، زیرا مشغله زیادی دارند. با این حال، این یک چرخه معیوب است، زیرا اغلب ممکن است آهسته تر فعالیت کنید و خسته تر باشید زیرا به اندازه کافی نمی خوابید. بنابراین، وقت گذاشتن برای خواب بسیار مهم است.

در آخر

خواب یکی از اساسی ترین تجربیات بشری است. همه ما به آن نیاز داریم و کمک به فرزندانتان برای اینکه به اندازه کافی از آن بهره مند شوند، مهم است تا آنها بتوانند یادگیری بهتری داشته باشند و سریعتر پیشرفت کنند.

کودکانی که به اندازه کافی نمی خوابند، نه تنها خسته می شوند بلکه آنها نمی توانند آنطور که باید عمل کنند و موفق باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ