تعرفه واردات مسافری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۶۰ درصد تعیین شد

اقتصاد ایران: تعرفه گوشی‌هایی که با روش مسافری وارد کشور شده‌اند و کمتر از ۱۵۰ دلار قیمت دارند ۱۶ درصد، از ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار ۶ درصد و بالاتر از ۶۰۰ دلار ۶۰ درصد است.

گمرک ایران در جدیدترین بخشنامه خود تعرفه واردات گوشی‌های موبایل در بازه‌های قیمتی مختلف را تعیین و ابلاغ کرد. براساس نامه‌ای که دفتر فناوری گمرک به دانشگاه تهران نوشته است نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد مجموع ارزش ریالی، حقوق گمرکی و سود بازرگانی تعیین شده است.

طبق روال سال‌های گذشته، نرخ هلال احمر یک درصد حقوق ورودی تعیین شده و مبلغ پسماند هم نیم در هزار ارزش کالا لحاظ می‌شود. در این بخشنامه اشاره شده است که در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت در اجرای موضوع نرخ تعرفه جدید اعلام شده است.

بر اساس مصوبه جدید گمرک، حقوق گمرکی واردات مسافری گوشی‌های تلفن همراه کمتر از ۱۵۰ دلار ۴ درصد، سود بازرگانی ۱۲ درصد و مجموع تعرفه واردات این گوشی‌ها ۱۶ درصد تعیین شده است.

برای گوشی‌هایی که به شیوه مسافری وارد کشور می‌شوند و قیمت آن‌ها بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار است حقوق گمرکی ۴ درصد و سود بازرگانی ۲ درصد لحاظ شده که تعرفه وارداتشان را مجموعا به ۶ درصد می‌رساند.

گوشی‌هایی که بیشتر از ۶۰۰ دلار ارزش دارند، در صورت واردات به شیوه مسافری ۴ درصد حقوق گمرکی و ۵۶ درصد سود بازرگانی برایشان لحاظ می‌شود و به این ترتیب، تعرفه واردات این نوع گوشی‌ها ۶۰ درصد در نظر گرفته شده است.

تعرفه واردات مسافری گوشی

بخشنامه گمرک درباره تعرفه واردات گوشی‌های مسافری در حالی از پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ماه ابلاغ شده است که پیش از این، سازمان توسعه تجارت برای واردات گوشی‌های موبایل به شیوه‌های غیر تجاری، یعنی مسافری و پستی، تعرفه ۳۰ درصدی تعیین کرده بود. بخشنامه دفتر فناوری گمرک اما تعرفه واردات گوشی‌های مسافری را دو برابر کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ