پیش بینی برداشت ۴۳۰۰ تُن گندم طی سال زراعی جاری در شهریار

اقتصاد ایران: شهریار- فرماندار ویژه شهریار از پیش بینی برداشت چهار هزار و ۳۰۰ تُن گندم طی سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.

علیرضا فاتحی نژاد در حاشیه بازدید از مزارع گندم، جو و کلزا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشاورزان پرتلاش و زحمت کش ما در عرصه کسب روزی حلال تلاش می‌کنند تا بسیاری از مردم جامعه هم از این روزی حلال ارتزاق کنند. بخش مهمی از امنیت غذایی کشور ما به دست کشاورزان است و نقش بسیار تأثیرگذاری در امنیت غذایی جامعه دارند.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: دولت سیزدهم هم در حوزه حمایت از کشاورزان و رفع مشکلات کشاورزان تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده است. توسعه و ترویج کشاورزی نوین و تغییر الگوی آبیاری سنتی به آبیاری‌های نوین، بخشی از تلاش‌های دولت در این زمینه است.

فاتحی نژاد با اشاره به ایام برداشت محصولات کشاورزی بیان کرد: در سطح شهریار، محصولات مختلفی را زیر کشت داریم که در این ایام شاهد برداشت محصولات کشاورزان که به همت ستاد برداشت محصولات کشاورزی با محوریت جهاد کشاورزی شهرستان شهریار هستیم و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، تکالیفشان، از سمت فرمانداری به آن‌ها ابلاغ شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود ۸۶۰ هکتار اراضی کشاورزی ما تحت کشت گندم است که پیش بینی برداشت ما ۴ هزار و ۳۰۰ تن گندم است که با نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط دولت از کشاورزان خریداری خواهد شد. عزیزان کشاورز ما می‌توانند محصولات خود را به مراکز خرید مستقر در تهران و اسلامشهر تحویل دهند.

فرماندار شهریار ادامه داد: همچنین حدود ۴۵۰ هکتار اراضی کشاورزی ما تحت کشت جو قرار دارد و پیش بینی برداشت دو هزار تن جو را داریم که خرید تضمینی آن هم ۱۰ هزار تومان توسط دولت خواهد بود.

فرماندار شهریار در ادامه با اشاره به برداشت دانه‌های روغنی بیان کرد: در حوزه کلزا «دانه های روغنی» نیز ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی تحت کشت قرار گرفته است و پیش بینی ۱۰۰ تن برداشت دانه‌های روغنی را داریم که خرید تضمینی آن هم توسط دولت ۳۵ هزار تومان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: با تدابیری که توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی جهاد کشاورزی شهریار انجام شده است ما شاهد برداشت بالاتر از نرمال استاندارد کشوری هستیم که جا دارد از این عزیزان تقدیر و تشکر لازم را انجام دهم.

فرماندار شهریار تصریح کرد: دولت هم تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد تا کشاورزان ما توجه ویژه ای به این عرصه داشته باشند، چرا که بحث امنیت غذایی یکی از موضوعات بسیار مهم و از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، امیدواریم بتوانیم در این حوزه تکالیف و وظایف خودمان را انجام دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ