انتخابات اخلاقمند با تقویت حس عضویت ملی باعث مشارکت می‌شود

اقتصاد ایران: حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی خواستار رعایت جنبه اخلاق الهی و اسلامی در رقابتهای انتخاباتی شد و گفت: رعایت الگوی صحنه خدمت نه رقابت تبلیغاتی در انتخابات، مردم را به صحنه می‌کشاند و حس عضویت ملی و احساس افتخار ملی را در آنها تقویت می‌کند.

- اخبار سیاسی -

حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق‌مداری نامزدها و هواداران آنها در عرصه رقابت‌های انتخاباتی و اثر آن در ترغیب مشارکت اجتماعی خواستار تغییر الگوی رقابت‌های انتخابی در کشورمان شد و گفت: ما باید الگوی انتخاباتی خود را عوض کنیم. فرمایشی که حضرت آقا در سالگرد رحلت امام راحل مبنی بر اینکه انتخابات در ایران مثل کشورهای غربی جنبه رقابتی ندارد، دقیق بود.

 

وی افزود: در ایام انتخابات در غرب چون جنبه رقابتی دارد شاهد انواع و اقسام مسائل خارج از اخلاق هستیم. مجلات زرد کاستی‌های نامزدها را برجسته می‌کنند. تهمت و افترا می‌زنند تا رقیب را از میدان خارج کنند. اما در ایران انتخابات، عرصه خدمت و پذیرش مسئولیت اجتماعی است و برای همین مسئله باید با آن اخلاقمند و بدون تخریب مواجه شد.

این استاد دانشگاه خواستار رعایت جنبه اخلاق الهی و اسلامی در رقابتهای انتخاباتی شد و گفت: رعایت الگوی صحنه خدمت نه رقابت تبلیغاتی در انتخابات مردم را به صحنه می‌کشاند و حس عضویت ملی و احساس افتخار ملی را در آنها تقویت می‌کند.

وی اضافه کرد: حرکت در مسیر چنین روندی باعث ایجاد احساس عضویت اجتماعی در مردم شده و آنها را انگیزه‌مند وارد عرصه انتخابات می‌کند. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ