طرح ممنوعیت استفاده از ماسک با هدف سرکوب حامیان فلسطین

اقتصاد ایران: فرماندار دموکرات ایالت نیویورک آمریکا پیشنهاد داد تا با هدف مقابله با تظاهرات حامیان فلسطین، ممنوعیت استفاده از ماسک در متروی این ایالت اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کَتی هوکل، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک می‌گوید که با هدف مبارزه با آنچه یهودستیزی خوانده، پیشنهاد ممنوعیت استفاده از ماسک در سراسر متروی این ایالت را مطرح کرده است؛ پیشنهادی که به نظر می‌رسد به‌رغم ادعای هوکل، به تظاهرات حامیان فلسطین ارتباط داشته باشد.

نیویورک پیش از همه‌گیری کووید -۱۹ ممنوعیت استفاده از ماسک را در فضای عمومی اعمال کرده بود. با این حال، قانون مذکور در سال ۲۰۲۰ و پیس از شیوع کرونا لغو و استفاده از ماسک بهداشتی برای تمام افرادی که از این سیستم حمل و نقل استفاده می‌کردند، الزامی شد.

این قانون در سپتامبر ۲۰۲۲ به حالت اول بازگشت. هوکل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که درباره جزئیات لایحه ممنوعیت پوشیدن ماسک در حال مذاکره با قانونگذاران است و به گفته وی این سیاستگذاری باید موارد استفاده از این پوشش را به دلایل پزشکی، فرهنگی با مذهبی به طور شفاف تعریف کند.

وی گفت: افرادی را که با استفاده از ماسک قصد شانه خالی کردن از رفتارهای مجرمانه یا تهدیدآمیزشان را دارند، تحمل نخواهیم کرد. به‌دنبال راه‌حل هستیم.

اریک آدامز، شهردار نیویورک نیز درباره اعمال مجدد برخی از ممنوعیت‌های مرتبط با استفاده از ماسک صحبت کرده و مدعی شده بود که افراد نباید در اعتراضات از ماسک استفاده کنند!

هوکل مدعی شد که پس از اطلاع از ورود گروهی با ماسک به یک واگن مترو و هراساندن مردم و سردادن شعارهایی در حمایت از هیتلر و نابود کردن یهودیان، تصمیم به طرح این پیشنهاد گرفته است. البته به نظر می‌رسد که این پیشنهاد با تظاهرات روز دوشنبه حامیان فلسطین در اطراف نیویورک و هجوم به یک ایستگاه مترو با پرچم فلسطین، ارتباط داشته باشد. منتقدان پیشنهاد هوکل می‌گویند که این طرح تلاشی برای سرکوب اعتراضاتی است که در آن افراد تمایل دارند تا به منظور اجتناب از عواقب حقوقی یا حرفه‌ای، هویت‌شان مخفی بماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ