مفقود شدن یکی از ملوانان کشتی یونانی بعد از حمله ارتش یمن

اقتصاد ایران: آمریکا اعلام کرد که کشتی یونانی که عازم سرزمین‌های اشغالی بود، بعد از حمله ارتش یمن دچار خسارت شده و یکی از ملوانان آن ناپدید شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا امروز شنبه اعلام کرد که همچنان یکی از ملوانان کشتی یونانی «M/V Tutor»  بعد از حمله موشکی ارتش یمن در دریای سرخ مفقود است.

به گفته سنتکام، خدمه این کشتی یونانی بعد از آسیب دیدن، آن را رها کرده‌اند و آب به آرامی در حال نفوذ به داخل آن است. سنتکام آمریکا همچنین مدعی شد که طی 24 ساعت گذشته، دو شهپاد (شناور)  ارتش یمن را به همراه پهپادی در دریای سرخ هدف قرار داده است.

آمریکایی‌ها همچنین مدعی شدند که هفت رادار در منطقه داخل یمن را منهدم کرده‌اند که ارتش یمن از آن‌ها برای حمله به کشتی‌هایی که عازم فلسطین اشغالی بودند، استفاده می‌کرد.

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفته که سلاح‌های ارتش یمن برای نیروها و تجهیزات این کشور در دریای سرخ تهدید به شمار می‌روند.

ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه، کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی را در دریای‌های مکران، هند، سرخ و غیره هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده و با این کار، رژیم اسرائیل را به محاصره دریایی خود درآورده است.

ارتش یمن این هفته علاوه بر عملیات‌های خود، چند عملیات را مشترکا با مقاومت اسلامی عراق علیه اهدافی در فلسطین اشغالی انجام داده است.

بنا به آمار ارتش یمن، یمنی‌ها تا به امروز 400 عملیات نظامی را در عمق سرزمین‌های اشغالی و علیه اماکن مهم و حساس نظامی این رژیم انجام داده‌اند. نیروهای مسلح یمنی همچنین تنها ظرف یک ماه گذشته در جریان 38 عملیات، 91 موشک را به سمت اهداف خود شلیک کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به هدف قرار گرفتن ناو آمریکایی «آیزنهاور» و فرار ناوشکن انگلیسی «دایموند» اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ