یک نماینده مجلس عنوان کرد:

دولت سیزدهم نمایانگر دیپلماسی فعال انرژی

اقتصاد ایران: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت شهید رئیسی سیاست‌گذاری موفقی در زمینه تجارت خارجی انرژی داشته است و در افزایش تعاملات گازی با همسایگان و همچنین بازارسازی برای صادرات نفت بسیار پیشرو بود و سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی نیز برای توسعه میادین نفتی جذب کرد که دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دولت شهید رئیسی تلاش‌های چشمگیری برای جذب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران با تمرکز بر نوسازی و احیای این بخش انجام داده است.

دولت توانست ۲۸.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این صنعت جذب کند تا در هزار روز اخیر بیش از ۱۳۲ طرح نیمه‌تمام را به بهره‌برداری برساند که نقش مهمی در توسعه و گسترش بخش نفت و گاز ایران خواهد داشت. این سرمایه عظیم ایران را قادر می‌سازد تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهد، زمینه‌های جدید را توسعه دهد و کارایی عملیات خود را بهبود بخشد.

بر اساس این گزارش، از طرفی دولت سیزدهم با تمرکز بر تقویت بازارهای جدید صادراتی ایران، خنثی‌سازی تحریم‌ها و افزایش درآمدهای ارزی کشور، گام‌های مهمی در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته است.

تلاش‌هایی دولت منجر به رشد قابل‌توجهی در تولید و تجارت نفت و گاز ایران شده که به نرخ رشد اقتصادی ۵.۷ درصد اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ کمک کرده است.

چند برابر شدن فروش نفت و میعانات گازی در دولت سیزدهم

سید جواد حسینی کیا نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در رابطه با توفیقات دولت شهید رئیسی در حوزه تجارت نفت و گاز با همسایگان، گفت: یکی از توفیقات دولت سیزدهم این بود که توانست فروش نفت و میعانات گازی را چند برابر افزایش دهد و این مسئله به دلیل تعاملات منطقه‌ای و همچنین تقویت دیپلماسی بود که جزو موفقیت‌های دولت آقای رئیسی محسوب می‌شود.

وی بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی را از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: حوزه گازی کشور ۸۰ حدود میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد که بخشی از آن توسط دولت انجام شد. بخش دیگر هم در حال این است تا بتوانند با انجام فاینانس از سرمایه‌گذاران بهره ببرند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در خانه ملت با اشاره به اقداماتی که دولت شهید رئیسی برای کاهش هدررفت انرژی در کشور انجام داد، گفت: از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت جمع‌آوری فلرها است که به جلوگیری از هدررفت انرژی کمک می‌کند؛ همچنین تلاش می‌شود با مدیریت میزان مصرف خانگی و اعطای مشوق‌ها از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم که قطعاً اقدام مثبتی به شمار می‌رود.

موفقیت دولت شهید رئیسی در تجارت خارجی انرژی

حسینی کیا دررابطه‌با توسعه تجارت در حوزه نفت و گاز با همسایگان، بیان کرد: کشورهای همسایه سوپاپ اطمینانی برای ما محسوب می‌شوند که می‌توانیم مراودات خوبی با آنها داشته باشیم و دیدید که حجم مبادلات با همسایگان نسبت به دولت قبل اصلاً قابل‌مقایسه نیست.

وی در پایان تاکید کرد: دولت شهید رئیسی سیاست‌گذاری موفقی در زمینه تجارت خارجی انرژی داشته است و در حجم تعاملات گازی با همسایگان و همچنین بازارسازی برای نفت خام بسیار پیشرو بود و سرمایه‌گذاری غیردولتی بسیار مناسبی نیز برای توسعه میادین نفت و گاز کشور جذب کرد که همه نشان از دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم داشته است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ