گوگل به دلیل جاسوسی از کاربران به چالش کشیده شد

اقتصاد ایران: گروهی به نام NYOB در اتریش از گوگل به دلیل ردیابی کاربران در مرورگر کروم شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت فناوری آمریکا تصمیم دارد کوکی های طرف ثالثی که آگهی دهندگان برای ردیابی مصرف کنندگان به کار می گیرند را حذف کند تا به این ترتیب از حریم خصوصی مصرف کنندگان محافظت شود.

گوگل مجموعه ای از ابزارها به نام «جعبه ایمنی حریم خصوصی»(Privacy Sandbox) را برای مسدود سازی روش های مخفی ردیابی کاربران و محدودسازی اشتراک گذاری داده ها با طرف های ثالث ارائه کرده و از سوی دیگر توسعه دهندگان نرم افزار و ناشران می توانند آگهی ها را بدون ردیابی کاربران ارزیابی کنند.

همچنین از کاربران مرورگر کروم پرسیده می شود آیا تمایلی دارند ویژگی حریم خصوصی تبلیغاتی را روشن کنند یا از ردیابی شدن اجتناب می کنند.

گروه NYOB اعلام کرده این ویژگی به گوگل اجازه می دهد فعالیت کاربران در مرورگر را رصد کند و این شرکت فناوری در درجه نخست باید طبق قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا رضایت کاربران در این زمینه را دریافت کند.

مکس شرمس بنیانگذار گروه در بیانیه ای گفت: افراد تصور می کردند با گزینه حفظ حریم خصوصی موافق هستند اما گوگل آنها را فریب داده تا ردیابی آگهی طرف دست اول را قبول کند. رضایت کاربران باید به طور شفاف اطلاع رسانی رسانی شود و عادلانه و قانونی باشد. گوگل دقیقا برخلاف این روند را انجام داده است.

در همین راستا گروه مذکور به رگولاتور حفاظت از داده اتریش شکایت کرده است. NYOB چند شکایت در اتحادیه اروپا و ناظران حریم خصوصی ملی کشورها علیه شرکت های بزرگ فناوری ثبت و آنها را متهم به نقض قوانین کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ