پویش "باانرژی" راهکاری برای کاهش مصرف برق

اقتصاد ایران: مجری طرح پویش "باانرژی" گفت: پیش‌بینی می‌شود که با مشارکت بیشتر مشترکان در پویش باانرژی ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق محقق شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمد خدادادی افزود: پویش باانرژی باهدف تشویق صنعت برق برای مدیریت مصرف امسال راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این پویش ۳۰۰ خودرو، لوازم‌خانگی و برقی و حتی بسته‌های اینترنت در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند با نصب نرم‌افزار کاربردی «باانرژی» روی گوشی‌های هوشمند خود از روش‌هایی که برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.

مجری طرح پویش باانرژی گفت: مشترکان از امتیازهای تعریف شده در این پویش می‌توانند برخوردار شده و ضمن حفظ رفاه با کاهش مصرف از جوایز آن بهره‌مند شوند.

خدادادی ادامه داد: سال گذشته برنامه ارائه پاداش مصرف بهینه برق اجرا و بر اساس آن مشترکان در ازای کاهش مصرف از پاداش‌های صنعت برق بهره‌مند شدند، به‌طوری‌که قبض برق بسیاری رایگان شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز در کنار اجرای طرح‌های جدیدی که برای تشویق و جلب مشارکت مشترکان برق پیش‌بینی‌شده، طرح پاداش سال گذشته نیز به قوت خود باقی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تبلیغات گسترده‌ای از هفته گذشته روی این موضوع شروع شد، گفت: ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در این مدت در پویش شرکت کردند و امید است با اطلاع‌رسانی بیشتر تعداد افراد بیشتری وارد پویش باانرژی شوند.

خدادادی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که توسط این پویش ۱۵ درصد صرفه‌جویی از محل مصارف خانگی محقق شود.

وی میزان مصرف بخش سرمایشی در کشور را بسیار زیاد دانست و ادامه داد: باتوجه‌به ناترازی موجود در کشور و حجم بالای مصرف لازم است تا در مصرف وسایل سرمایشی تجدیدنظر صورت بگیرد.

مجری طرح پویش باانرژی با اشاره به نقش وسایل سرمایشی در میزان مصرف برق در کشور، گفت: لازم است تا مشترکان تدابیر لازم را برای کاهش مصرف برق کولرها در نظر بگیرند. به طور مثال با نصب سایه‌بان روی کولرهای آبی و نگه‌داشتن دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و خاموش‌کردن کولر در مکان‌هایی که شخصی وجود ندارد، در کاهش مصرف برق گام بردارند.

وی افزود: تعیین دمای مناسب برای یخچال و فریزر و همچنین روشن‌کردن ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی در صورت تکمیل ظرفیت می‌تواند در کاهش مصرف برق نقش داشته باشد و مشترکان نیز می‌توانند با رعایت این مسائل در پویش باانرژی نیز شرکت کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ